/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
En god jagthund
Fra : HFranzen
Vist : 850 gange
200 point
Dato : 27-07-10 16:27

jeg vil høre om en hund der har bestået en tysk fuldbrugsprøve er bedre til jagt end en hund der har bestået en dansk fuldbrugsprøve?
Franzen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-10 16:39

Kilde: http://www.dmk-online.dk/DMK_lokalt/vejle-horsens/Billeder%202008/Tyske%20Fuldbrugspr%C3%B8ve%20VGP.doc

Tyske Fuldbrugsprøve VGP

Den tyske Fuldbrugsprøve (VGP) minder meget om den danske Fuldbrugsprøve, dog er der flere discipliner i den tyske VGP. Den største forskel finder vi på marken, hvor man i Tyskland ikke fæller fugle og ikke har ”par-søg”, hunde afprøves individuelt. Til gengæld er det føreren, som skyder for hunden og lydighed over for hårvildt skal eftervises.
Pointsystemet er det samme som det danske, der er et fagtal (1 til 8), som er et udtryk for den vægtning, som de enkelte discipliner tildeles og en karakterskala fra 0 til 4, som afspejler hundens præstation i den enkelte disciplin. Fagtal multipliceres med den opnåede karakter, hvorved det samlede antal point i den pågældende disciplin fremkommer. I enkelte discipliner kan der tildeles en 4h for en fremragende præstation.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-07-10 17:31

Hej Pifo, En fremragende orientering du lagde op.
Aner vi en hundemand..?

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-10 17:36

Kære HFranzen

Efter min bedste overbevisning sætter den danske fuldbrugsprøve fokus på hunden.
TRD

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-10 18:24

Hundekvinde - om jeg må bede

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-07-10 18:48

Undskyld undskyld. og velkommen til.

Som du sikkert har lagt mærke til, taler vi ordentligt til hinanden her i jagtråden - det er vi nemlig berømte for

Til trods mit navn, Heidi-Ho, er jeg en viiiidunderlig mand, som af og til får nogen verbale bank af de slemme drenge herinde.
I øjeblikket tæver bb1 og jeg hinanden - jeg prøver at banke løgnen ud af ham, men det er skutte rigtigt lykkes endnu.
Hvergang en eller anden kendt person afgår ved døden, påstår bb1, at det var en af hans gamle venner..
Uuuuhhhhh, nu er jeg godt nok spændt på hvad bb1 påstår, når Le Prince afgår ved døden.??

Hejzaaa herfra.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-07-10 19:01

ja eller dig H.H. - hvor er du dog kommet langt ud,men sådan er det jo når man ikke kan klare sig visse hunde bider også når de bliver bange - heldigvis nøjes de fleste med at gø.....

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-10 19:07

Tak for velkomsten Heidi-Ho, jeg havde gennemskuet at du var en mand, og jeg har forlængst bemærket den "hjertelige" tone mellem dig og bb1.
Tør nu godt blande mig i trådene alligevel, så I har ikke skræmt mig helt. Der skal vist en del mere til for at skræmme mig væk
God aften til jer

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-07-10 19:12

Hej Pia. OK, det var et skud i tågen. Og velkommen til.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-07-10 20:50

Hej Hfranzen.

Med min erfaring mener jeg bestemt, at den danske fuldbrugsprøve er mindst lige så god som den tyske.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Celle

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-07-10 20:51

Hej Pia selvom du er en pige med ben i næsen,så tag dig iagt for Hylerne. De er så kloge, så de ikke tåler at andre ved måske blot lidt mere end dem, så bliver de undskabsfulde og personlige..

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-10 20:56

Hej bb1,
Jeg tager mig i agt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-07-10 22:04

Godt.....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-07-10 22:05

Nemlig Pia - vogt dig for efterligninger..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-07-10 08:14

De er så kloge, så de ikke tåler at andre ved måske blot lidt mere end dem, så bliver de undskabsfulde og personlige skrev Knudsen, igen har du skudt dig selv i "hjortehoven"
Til alles orientering vil jeg da lige gøre opmærksom på at Knudsen ikke er enige med TRD og Øjenvidnet, på DMK hjemmeside skriver han, de danske dommere bedømmer manden mere end hunden

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-07-10 08:58

Der er ingen af de såkaldte "hylere"(opfundet af bb1), som er meget klogere end andre, men de er dog betydeligt klogere end Bent Ballegaard Knudsen, både hvad angår hunde, våben og jagt/jagtlige spørgsmål.
Vi kan sagtens føre en sober debat uden at genere vore med-debattører - eneste person der ønsker ballade er Bent Ballegaard Knudsen, som forsøger at fortælle om sine venskaber med kendte personer. Nu har jeg gransket lidt i tingene med stor hjælp fra gode venner og bekendte og fakta er, at BBK er så fuld af usandheder (løgn), så det skriger til himlen ! Andre før mig har rigtigt skrevet, at det er interessant med BBK's bekendte - de er stort set alle døde og kan derfor ikke spørges, men andre tæt på disse afdøde kan fortælle helt anderledes opfattelser af de historier BBK forsøger at bilde os alle ind ! Det er ligeledes morsomt at få stort set samme oplysninger fra mine bekendte, som nogle af de oplysninger Øjenvidnet fra tid til anden disker op med; jeg vil her slå fast med titommer-søm, at jeg ikke kender Øjenvidnet andet end fra KanDu, så jeg vælger at stole på disse oplysninger frem for BBK's.

De bedste solskinshilsner
Provsten1
MULTI-X
Cairo

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-07-10 11:53

Man bliver jo lidt ydmyg, når man konfronteres med mere eller mindre vidende hundefolk. Bemærk venligst, at jeg ikke skrev uvidende.
Det må være et stort arbejde at opdrage en ganske almindelig jagthund til at falde ind i den metodik der beskrives fra DMK-hjemmesiden. Men tager prøverne ikke så meget tid, at hund m/jæger aldrig når at komme på virkelig jagt??
Men hatten af for hundefolket. De gør deres for at optimere racen.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Skive

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-07-10 11:55

Nu høster vi snart rapsen på mit revir, mens hveden får lov til at modne videre. Husk invitationen til at bese reviret m/indhold.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-07-10 11:57

Ballevasker

Med de udtalelser du fremkommer med om de forskellige dyrs "fødder", er du , af alle, den værst tænkelige repræsentant !! Når man så samtidig ved du har tillidshverv i det store DJ-forbund og, efter eget udsagn, skulle være i stand til at afprøve jagttegnsaspiranter, så må man tage sig til hovedet !!
Egentlig burde dette indlæg have haft plads under den tråd der hed:"Hvornår er man en værdig dansk jæger ?" Du er selvskreven til en klovneplads i manegen, UDEN dyr vel at mærke !! Plattfuss

Øjenvidnet4
MULTI-X
Med fødderne i Limfjorden

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-07-10 12:10

Tillidsposter i DJ?. Nul og en maveplasker. Tvært imod blev han sparket ud fra Kalø af mister Søndergaard, som Balleluskeren har hadet siden.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
På vej nordpå

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-07-10 12:21

Det er ganske tydelig,hvem det er der fortsætter med personfnideret og ikke kan opføre sig, som voksne mennesker.
I kan kalde mig hvad I ønsker, så længe I ikke kender mig preller det hele af også på folk, som kender mig og det er der en del der gør efterhånden..
Jeg har altid sagt: Hellere blive kaldt for en original end en dårlig efterligning. Det er netop hvad de Hylere er,de evner ikke at foretage sig andet end at hyle op om det samme og det samme hele tiden - personfnidder,som ingen efterhånden gider beskæftige sig med og kommer der endelig en ny ind, så bliver vedkomne straks sablet ned og af hvem - ja det er det sku` ikke så svært at se..
Deres navn H Y L E R N E er jeg da stolt over, at de selv skriver, at det har jeg opfundet. Det dækker nemlig ret godt..
Så HYLERE ha` en hylende god dag - jeg har stoppet ørepropperne i........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-07-10 14:03

Allerede i 6. hug ankom Personfnidder nr. 1.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-07-10 20:51

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Pia selvom du er en pige med ben i næsen,så tag dig iagt for Hylerne. De er så kloge, så de ikke tåler at andre ved måske blot lidt mere end dem, så bliver de undskabsfulde og personlige..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-07-10 15:52

Citat
- heldigvis nøjes de fleste med at gø.....

- nemli' Ballespreder, du piver jo kun... men det s.. heller ik' sjovt at være kandu's huspsykopat #bb1!, vel?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-07-10 16:19

I ikke kender mig preller det hele af også på folk, som kender mig og det er der en del der gør efterhånden.. skrev Knudsen, jo jooooooooooo jeg kender dig min fine ven og ganske rigtig, en hel del kender dig, MEN det er ikke som du antager i dit tankespind
Vi har alle læst at Knudsen kalder HH far for børnelokke kan sådan en rar gammel sympatisk mand som Knudsen virkelig mene det? nej da, vi ved godt at Knudsen har svært ved at få bogstaver og ord sat rigtig sammen, han mener sikkert at HH far ikke HAR sine børnelokker mere, og så giver ordet en helt anden betydning

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 28-07-10 16:51

har godt set ballegård skrver det på dmk, troede de danske dommere var dygtige?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-07-10 17:29

Der er ikke mange der gider svarer ham på DMK hjemmeside, hvordan kan det dog være, når der nu er så mange der kender ham

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-07-10 17:31

Hej HFranzen

Den er lidt svære, vel nærmest at have et sammenlignings grundlag, imod en Lambogini og en Mondeo 1,8, her mener jeg ikke jagtligt, men antals bestemt. Jeg har et par gange været med hvor de havde et par hunde, som er helt oppe og ringe i det tyske system, da de blev sluppet lå det meste af bøgeskoven sparket ned i den sydlige ende, og gamle arne havde næsten ikke fået nået at have sadt sig på den trenbenede, inden de røg ind til den 4. genbo.
Der var tilgengæld musik i dem som et bedre symfoniorkester og alle rådyr var helt oppe på " fødderne ", vil en af vores trofaste læsere nok betegne dem som.
Ikke et ondt ord om dem, altså hundene, men jeg kan ikke afgøre om de er bedre end vores egne. det har jeg set for lidt til dem til.

MULTI -X
ved at nedbekæmpe en Bockwurst

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-07-10 17:58

Hvad fanden !! Er Ballestrøm også ved at ødelægge DMK's hjemmeside ??

Men Heidi-Ho har sgu' fat i the balls på Ballestrøm i den anden tråd - jeg må sige 20-0 i Heidis favør.
Ballestrøm er helt ude i tovene og bliver mere og mere forvirret og dum at høre på - mon ikke fru Ballestrøm skal have lagt lindrende klude med salver på gemalens sår - specielt på "fødderne", hvor Heidi gør et fortrineligt arbejde
Hold da kæft hvor har man medlidenhed med denne søde hustru han har - hun har sgu' fortjent bedre end det gamle sure løg som kun kan skælde ud og kritisere alt og alle.

Mon ikke hundeklubben på et tidspunkt smider denne psykopat ud af klubben - det vil være fuldt forståeligt !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Tunnelen under den nye rundkørsel i Ølsted/Bottrup

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-07-10 18:58

Ballegård har med rædsel fundet ud af, at det er hunden som bliver bedømt!!!!! og ikke manden i tyskland, og forlanger nu ens regler, det tror da fanden, hvis det var omvendt blev BB1 nr 12 ( det samme som vi ønsker for H.H. i X sammenhæng ) som blev forbudt i DK, men han er nok ikke i kategori muskelhund

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-07-10 19:09

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-07-10 15:52

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
- heldigvis nøjes de fleste med at gø.....

- nemli' Ballespreder, du piver jo kun... men det s.. heller ik' sjovt at være kandu's huspsykopat #bb1!, vel?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hovsa - var du ikke efter eget udsagn flyttet til Midelfart,der har de jo kun et hospital.....

Godkendelse af svar
Fra : HFranzen

Dato : 29-07-10 00:38

Tak for svaret TheRealDeal.