/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lyd program eller lign.
Fra : CerwinVega
Vist : 552 gange
77 point
Dato : 27-07-10 15:20

Nårjeg gamer med min makker og vi sidder på teamspeak, så savner jeg at høre noget musik så længe vi ikke lige snakker sammen over teamspeak. Så jeg tænkte på om der ikke findes sådan et plugin til winamp eller lign, som kan skrue automatisk ned for musiken hvis min makker lige siger noget på teamspeak eller hvis jeg skal sige noget.

Et eller andet program der lige muter min musik så længe der snakkes over TS

Grunden til jeg spørger er fordi jeg ikke bruger headset men sidder med 2 højtallere og 1 microfon.
Så hvis jeg skruer for højt op så kan min makker ik høre mig på TS.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-07-10 04:26

Du kunne gøre det at du bruge nogle små øretelefoner inden under dine hovedtelefoner dem kan du så tilslutte dit anlæg elle en musikafspiller eller noget.... så kan bare have det lavt så kan din vens stemme overdøve musikken når han snakker.

Accepteret svar
Fra : jalaha

Modtaget 77 point
Dato : 29-07-10 15:05

Hej

scootergrisen: I spørgsmålet står at der netop ikke bruges headset, men ellers god ide

Jeg mener at sådan noget som IndieVolume
(http://download.cnet.com/IndieVolume/3000-2141_4-79862.html?tag=mncol)
kan finde ud af den slags der spørges til.

Og måske også programmet DJ Bot.

Men jeg har nu ikke selv nogle erfaringer med de programmer så det er ikke en direkte anbefaling her fra, bare et hint til hvad du kan søge efter

Mvh
Jan

Kommentar
Fra : jalaha

Dato : 29-07-10 15:45

Du får lige link til IndieVolumen hjemmesiden her:
http://www.indievolume.com/

Der står man kan "Mute all applications when critical application plays a sound. For example, you are having business chat in Skype or GoogleTalk, and suddenly some application plays a sound — with IndieVolume, you can mark Skype/GoogleTalk as "exclusive", so none application would sound during your Skype/GoogleTalk calls.".

Mvh
Jan

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 29-07-10 20:43

Tak for svaret jalaha.

jeg prøver det lige...da det lyder lovende