/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan fjerner jeg gammel siliconefuge ~
Fra : leonbob
Vist : 587 gange
40 point
Dato : 05-05-03 22:55

Jeg skal ha´ fjernet en gammel silicone fuge i mit badeværelse da den er "gået- fra" nogle steder og det ikke ser pænt ud mere.
Findes der et "vidunder" middel eller er det bare en kniv og godt gammelt knofedt der virker ?

Accepteret svar
Fra : per0702

Modtaget 50 point
Dato : 05-05-03 23:03

Der findes ikke noget opløsningsmiddel, men når du først får hul på fugen med en kniv eller skruetrækker og får fat i den, så skulle det gå forholdsvis let.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-05-03 23:06

Kun hard work. Du kan være heldig at kunne skære den fri med en hobbykniv og så begynd at hive i den forsigtigt, men nemt er det ikke så sikkert det er.
mvh
summer

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 05-05-03 23:14

ADVARSEL:
HVIS dit badeværelse er så nyt at der ligger "vådrums-behandling" under fliser/klinker...
skal du passe MEGET på du ikke skærer igennem denne!!!.

meeeeen som Summer siger så skær med hobbykniv(brug masser af blade) og se om du kan "nøjes" med at skære 3mm således du ikke rammer underlag..
Proceduren er egentlig nem nok...men den kræver tålmoooodighed!.. ;)
Held og lykke

/EazyOne

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-03 11:18

Skal du have renset de sidste snulderbasser væk, er nafta effektivt - men husk god udluftning.

Ny fuge skal være sanitetssilikone - husk for guds skyld det!

Godkendelse af svar
Fra : leonbob

Dato : 07-05-03 21:19

Tak for svaret per0702.