/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bule i taget af bilen
Fra : soren-v-jensen
Vist : 3498 gange
125 point
Dato : 26-07-10 18:25

Der er desværre kommet nogle buler i taget af min bil, hvorledes griber jeg bedst dette an, så de kan blive rettet op igen uden at skulle den dyre vej til mekaniker??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-10 18:29

Det kommer an på om de er lavet med en "dorn" eller en "knytnæve"

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-10 18:33

Bløde buler kan trykkes op fra indersiden.

Evt ved at lægge en krydsfinerpade, til at slå på.

Ved at slå metal mod metal, gør skaden være...

vh ben

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 26-07-10 21:41

Hvis der har været nattevandrere med ØL-syge hen over taget, så er der nok ingen vej uden om en pladesmed.

Bulerne er i sådant tilfælde temmelig komplicerede at banke ud og det bliver ikke billigt.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 26-07-10 22:28

Du skal lade en pladesmed klare det, ellers roder du dig ud i noget man skal være udlært til.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-07-10 23:41

du kan trække bløde buler ud med en sugekop af den slags glarmesteren bruger til at løfte store ruder med.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-10 01:26

Bulerne skal være meget store og bløde for at du har en chance for at klare den selv. Problemet med buler er at metallet er blevet strakt og det strækkes yderligere hvis man slår på dem . Resultatet bliver sprællemænd i pladen fordi det strakte metal umuligt kan passe med en glat plade.
Det tager tid at lære hvordan man ordner det ved at stukke pladen mindre eller strække tilsvarend i omgivelserne.
Det er dømt til at mislykkes for amatører.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 125 point
Dato : 27-07-10 02:00

af en eller anden mærkelig årsag er der ikke ret mange der ved,
at buler i bilen kan rettes ud for små penge,
dvs. under 1000 kr.

det er det mest utrolige der kan rettes ud,
dertil kommer at bilen ikke skal lakeres,
du kan i de fleste tilfælde få bulerne rettet ud på p-pladsen
ved dit arb. (mens du er på arb.) det tager ca 1 time,

prøv at studere disse link,.. eller find selv flere :
http://www.bulemaend.dk/
http://nopaint.dk/public_html/index.asp
http://www.dentbusters.dk/

http://ekstrabladet.tv/biler/article1321303.ece

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-10 15:34

Nopaint har jeg også haft god erfaring med. Men arbejdet er så svært og kræver så megen erfring at selv de professionelle værksteder hyrer specialisterne til det.

Det kan gøres uden at der skal lakeres bafefter. Men det er ikke for amatører.

Godkendelse af svar
Fra : soren-v-jensen

Dato : 27-07-10 19:19

Tak for svaret EA_HS.