/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvilket fysisk job er "god træning"?
Fra : Megafonen
Vist : 1117 gange
45 point
Dato : 26-07-10 17:59

Ja er der nogen der ved om der findes et fysisk job, som ikke belaster kroppen. Flyttemand er jo fint osv men med tiden så virker det jo mere som slitage end som "træning".

Men er der ikke noget der ligefrem er positivt for kroppen selvom man arbejder fysisk med noget?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-07-10 18:02

- du vrøvler, men prøv i skoven... Der kommer du hele vejen rundt om musklerne!

Kommentar
Fra : Megafonen

Dato : 26-07-10 18:07

Syntes du ligefrem jeg vrøvler? Mener du med at flyttemand er slitage i det lange løb?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 55 point
Dato : 26-07-10 18:08

Murer og tømmer.... op og ned af stiger, sidde i hugstilling, op igen,og slæwe på tunge materialer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-10 18:15

Har man et job hvor arbejdsgiveren ikke stiller tilgængelige redskaber til rådighed der letter arbejdet er det blot at forlange det.
Lær at brug arme og ben til løft og skån ryggen.

Man bør også undgå jobs med ensformige bevægelser, og hvis det begynder at "knurre" et eller andet sted på kroppen så besøg en fysioterapeut der kan fortælle hvordan man kan ændre bevægelserne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-10 18:16

Citat
Ja er der nogen der ved om der findes et fysisk job, som ikke belaster kroppen

Yes....

Fitnestræner

Så får du ovenikøbet penge for det....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-07-10 18:57

Noget af det bedste er at gå med aviser i byer.

Gratis og effektiv motion, som man får penge for.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-07-10 19:47

Fitnessinstruktør, fysioterapeut, blindeløbeinstruktør, cykelbud, parkeringsvagt osv

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-07-10 19:54

Svømmelærer
Skraldemand

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-07-10 00:26

Citat
Murer og tømmer

Ja, murer kan jeg gå med til, men tømmer, som er et materiale, står jeg uforstående overfor.

Du mener muligvis TØMRER, som er så helvedes sværd, at stave til.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-07-10 00:32

SVÆRD. Næsten lige så vanskeligt. Men han mente SVÆR

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-10 07:51

Svær er også hårdt arbejde, bare spørg en slagteriarbejder.

Jeg er nu ret glad for arbejde på et lager, det er afvekslende lige fra hurtig tømning af en fuld container i 30 graders varme til lidt lettere daglig motion med konstant at flytte rundt på kasser og æsker og så til indimellem at sidde på sin flade og lave krævende logistik på computeren.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-10 08:14

Citat
SVÆRD. Næsten lige så vanskeligt. Men han mente SVÆR

Mon du i virkeligheden ikke mente: Svært?

Godkendelse af svar
Fra : Megafonen

Dato : 27-07-10 10:21

Tak for svaret Nordsted1.