/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
har nogen denne sang?
Fra : ladegard
Vist : 1996 gange
100 point
Dato : 26-07-10 12:19

Jeg har hørt en sang, som jeg gerne vil have fat i til et guldbryllup.
Titlen ernoget i retning af: Ar mødes og skilles.. Er der nogen som kan skaffe mig denne sang?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-10 12:23

Er det denne??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-10 12:30

Her er teksten

http://www.justsomelyrics.com/1800190/Lars-Lilholt-Held-og-Lykke-Lyrics

Men jeg tog fejl, men jeg er ret sikker på at Lilholt også har en sang hvor der bliver sunget noget med at mødes og skilles ad... men typisk kan jeg ikke lige komme i tanke om hvilken

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 26-07-10 12:32

nej, det er det desværre ikke. ellers tak for det hurtige svar. Jeg tror den står i DGI sangbogen, men den har jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-10 12:53

Jeg gætter på at det er den her du mener:
http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=a41a6494-1e52-4438-b232-6cb34b9a4871

så mangler vi bare at finde en digital udgave som kan downloades hvis det er den, den står i DGI sangbogen som du selv skriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-10 13:14
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-10 13:25
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-10 13:28

Og her skulle du kunne hente den

http://www.visesangere.dk/vis.html?vid=150

Læs lige ude til højre hvor der står NB! om lydfilerne her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-10 13:45

Nordsted1 du burde afprøve nogle af dine link før du giver dem videre
den sidste er en gammel fanø beboer som fortæller og synger små strofer af forskellige sange, blandt andre den jeg har sat teksten ind til.
Sangen er på flere CDer så er det lige at finde en butik som sælger disse CDer, her er en: http://www.fondengamlesonderho.dk/cder/ den er på Sønderho 1977
sangen er på flere CDer og bånd som kan lånes på biblioteket, jeg håber at linket føre til den søgning jeg har fundet med 4 muligheder:
http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field4=forfatter&term4=&term2=at+samles+skilles+ad&field2=titel&term3=&field3=emne&field1=fritekst&term1=&mat_text=%22%22&mat_ccl=&term_mat[]=&field_sprog=&term_sprog[]=&field_aar=year_eq&term_aar[]=

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-10 13:46

Hvis det altså er den rigtige sang, det mangler vi at få bekræftet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-10 13:55

De første link havde jeg skam gennemset, men den sidste droppede jeg, da der stod det ville kunne tage lang tid

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 26-07-10 15:08

den var ikke med i de 4 links fra o.v.n. og det er ikke Samles og skilles. Mon der nogen der har DGI sangbogen, hvor den skulle stå. Sangbogen kan kun lånes på eet bibliotek i DK og det er i Haslev.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-10 15:17

Det var da ærgeligt

Citat
Sangbogen kan kun lånes på eet bibliotek i DK og det er i Haslev.

Du kan da få leveret bogen til dit eget lokale bibliotek Prøv at ringe til dit biblo

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 26-07-10 15:19

Man kan altid få sit eget bibliotek til at hente den hjem for en, hvis den altså ikke er udlånt...

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 26-07-10 15:24
Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 26-07-10 16:15

selv om de er gode, er det heller ikke nogen af dem, men tak for dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-10 16:36

Er det en sang du har hørt i radioen?

Hvis ja, var det så en kvinde eller mand, der sang den ?

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 26-07-10 16:43

nej det var ikke i radio eller tv. Det var en mand der sang den.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 26-07-10 16:44

det er jo nok et "long shot".. men den første sang jeg tænkte på var "glemmer du.." af Kai Normann Andersen
http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=24bdcd1d-05b1-4060-b063-f1afa5a49928

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 26-07-10 17:16

nej det er ikke den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-10 17:37

Jeg har DGI sangbogen, men det eneste jeg kan finde som minder om det du søger, er den jeg har lagt link til, du må ud med mere at teksten hvis jeg skal lede videre

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 26-07-10 20:39

Jeg har desværre ikke mere af teksten.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-10 20:51

Det er jo lidt svært at hjælpe dig, hvis det eneste du husker er "mødes og skilles" og du husker at det var en mand, der sang den.

Hvor har du hørt den ? Det kan jo være, at det var en sang skrevet specielt til den begivenhed, hvor du var, da du ikke har hørt den i radioen.

Kan du ikke komme med nogle flere oplysninger ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-07-10 03:22

Som o.v.n. og Nordsted skriver, er: At samles, skilles ad - den der er i DGI sangbogen (nr. 294).
Desværre ikke andre, hvor teksten indeholder mødes og skilles!

Kommentar
Fra : Lakewood

Dato : 28-07-10 00:11

Her er det ikke en mand der synger, men jeg synes alligevel jeg vil linke til den, for det kunne måske godt være:

http://www.youtube.com/watch?v=Ws_KjnO2goE

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 28-07-10 07:43

desværre heller ikke den sang.

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 29-07-10 07:40

Tak for svaret o.v.n.. Jeg har nu endelig haft kontakt med den der sang sangen og jeg fået bekræftet, at det var den sang du foreslog. Endnu tak for forslaget og tak til alle der har arbejdet med spørgsmålet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-10 11:29

Selv tak - mit gæt var altså korrekt og nu har du nogle links hvis du vil købe en CD