/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
har måske ikke råd!
Fra : amalie92
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 25-07-10 18:01

Hej. Jeg hedder Amalie og jeg ville super gerne på en efterskole.
Men mine forældre har måske ikke råd, det ville være super godt for mig og jeg glæder mig bare så meget. Det er bare- hvad i pokker skal jeg dog gøre?, det er jo ikke helt rart at glæde sig så meget, når ens forældre måske ikke har råd. Men hvad skal jeg gøre? Hvordan kan jeg komme på defterskolen næste år?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-07-10 18:08

Det kan du ikke uden penge.

hawaii7

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 25-07-10 18:11

dine forældre låner penge

Kommentar
Fra : amalie92

Dato : 25-07-10 18:14

Takker mange gange!!!

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 25-07-10 18:20

Hej amalie

Prøv at se på beregneren her i linket så kan du se hvor meget dine forældre skal betale for opholdet på den valgte efterskole.

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 25-07-10 18:20
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-07-10 20:08

Citat
det ville være super godt for mig

Øh_ hvorfor..?

Flere fester...

Eller bare de sædvanlige problemer?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-07-10 20:51

Prøv at spørge en af dine lærere; eller studievejlederen på din skole, om mulighederne for at søge støtte.

Eller prøv at skrive til/ringe til den efterskole, du gerne vil på og spørg og så dem.

Det skulle nok være muligt.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-07-10 20:53

Hvorfor alle de negative kommentarer.
Jeg kender flere unge, der har været på efterskole, inden de valgte den videre vej, og har fået rigtig meget ud af det.

Held og lykke med det Amalie

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-07-10 21:04

Citat
Hvorfor alle de negative kommentarer.

HVOR?

Problemer bliver ikke løst ved at flytte skole - de flytter med/ og smitter andre.

Men spørg din lærer eller Kommunen, de burde vide DET.
---

Der er altid en grund til man gerne vil prøve noget nyt,
men det er JO ikke sikkert det bliver bedre/ værre.

Har du problemer i hjemmet eller skolen,
så er du sikker på at kunne komme i betragtning på ?? anbringelse.

Men hvorfor så ikke tage på den Stats-støttede.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-07-10 21:39

Det er IKKE kun unge med problemer, der tager på efterskole

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-07-10 22:09

Det er en stor misforståelse, hvis man tror, at efterskoler er for unge med problemer. Faktisk er den mange meget velfungerende unge, der tager et år på efterskole. Dels for at modnes og dels for at lære nye mennesker at kende. Det er et godt skridt at tage før den efterfølgende uddannelse. Jeg håber det lykkes for dig Amalie.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-07-10 22:18

Netop pifo

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-07-10 03:40

Citat
Dels for at modnes og dels for at lære nye mennesker at kende

hva er der galt med gamle tåber
fuk det , jeg vil på plejehjælm men må ikea ikke