/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
styresystem.
Fra : Nul7
Vist : 646 gange
200 point
Dato : 25-07-10 15:31

Hej, - jeg er brug for nogle gode råd.

Jeg har en P.B. extreme (stationær) med en Pendium 4 prosessor, 4 Gb. modellen lige før overgangen til Vista, fik leveret en opgradering.
Mit problem i dag er, at mit grafikkortes ,atikmdag, "ATI Radion 1300 - 1600 ) slår fra og til når jeg arbejder med den. (foto, vidio m.m.) Jeg har forsøgt med nye drivere fra ATIs hjemmeside.
Tror I, at mit problem vil være løst ved at instalere Windows 7 ? I så fald kan jeg vælge 64 bit udgaven?
Jeg er modtagelig for alle gode råd.

V.h.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-07-10 20:04

SE7VEN er bedre og hurtigere en Vista, der fra begyndelsen
var FYLDT med fejl og mangler.

Jeg har prøvet/ har den selv (seven), og den kører fint med ?? 750mb ram
Men sidder stadig med en XP PRO, da det er nok for mig,
og meget hurtigere, og alle progammer virker_ nogenlunde.

Lad 64 bits udgaven være, for mange mangler = drivere
opdateringer af ældre programmer, og listen er LANG.

Men fik ikke fat i, HVAD du har nu...
Har du Vista, vil jeg mene du bare kan opdatere den, til 7´eren
men har ikke prøvet det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-10 21:03

7'eren

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-10 21:06

Citat
Mit problem i dag er, at mit grafikkortes ,atikmdag, "ATI Radion 1300 - 1600 ) slår fra og til når jeg arbejder med den
nej det vil et andet styresystem ikke hjælpe på, grafikkortet bliver måske for varmt, har du renset computeren og sørget for god ventilation? Renset under blæsere og så videre

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-07-10 21:08

32 bits/// = X82

Ellers er du tilbage til WIN 3/ og andet godt__ eller ca: der omkring

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-07-10 21:10

Citat
Tror I, at mit problem vil være løst ved at instalere Windows 7 ? I så fald kan jeg vælge 64 bit udgaven?

Hold dig fra den udgave

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-07-10 21:14

64bits__ altså.
Seven er GOD, bedre end så meget andet = men mange programmer kan
ikke bruges på systemet: derfor jeg ikke bruger den,
da jeg er til ældre og GODE programmer, der ikke skal æde mine RAM og andet.

Bare forsøg at finde en GOD Firewall, der virker på Seven, = CRAP kan man altid bruge
men dem jeg har afprøvet kan ikke sammen med 7´eren.
Smutter igen, har givet min mening til kende = igen.

Accepteret svar
Fra : morver78

Modtaget 200 point
Dato : 26-07-10 02:03

Hej...
Windows 7 tror jeg ikke vil løse dit problem... Jeg ville starte med at lave en formatering/instalation af windows XP og se om det løser problemet... (Drop vista)
I tilfælde af at du vælger at installere windows 7, så er der ingen grund til at installere 64bit versionen, da dennes fordel er at den understøtter multicore-processorer og det har du (vist) ikke...
Hvis ikke ovennævnte virker så tjek varme fra grafikkortet og tjek evt din strømforsyning...
Held og lykke med reperationen...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-07-10 02:32

Citat
Hej, - jeg er brug for nogle gode råd.

find en anden side
du får kun taber svar herinde

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-07-10 09:20

Jeg vil en dag når solen ikke bager på mit loftkammer afprøve jeres gode råd.

Jeg har haft grafikkortet gennem støvsugeren, det har kun køle ribber, det slår også fra om vinteren.
Strømforsyning mindes jeg kun levere 150 w. Jeg synes ikke selv det kaqn være rigtigt, jeg vil kigge igen.

Citat
Jeg ville starte med at lave en formatering/instalation af windows XP og se om det løser problemet... (Drop vista)

Ok. jeg har en xp. opgradering, men den vil ikke ikke acct. at jeg har vista da den er nyere.
jeg kan vel ikke bare formatere begge minne drev uden at jeg mister nogle vigtige drivere.

Jeg har en bærbar der køre med bit 64, og det eneste af mine programmer der har givet mig problemer mit printerprogram fra cannon.

Mit spørgsmål: kan jeg instalere 64 bit på min stationær? Det er en duol core prosessor.

Diskens svar synes jeg er lidt forvirende, og spam-frees er udnødvendige.

Hej igen

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-07-10 09:51

Rettelser:

Grafikkortet er med lille blæser..er nutaget ud og rensent så godt jeg kunne .

Strømforsyningen er på 250W. vel heller ikke noget at prale med.

Hej igen, venter på yderlige hjælp!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 29-07-10 13:46

Tak for svaret morver78.