/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvornår er man en værdig dansk jæger ?
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 864 gange
500 point
Dato : 25-07-10 09:25

Der har fra én bestemt side været megen kritik af nogle debattører og deres "dårlige" måde at repræsentere danske jægere på ! Hvad mener I man skal kunne forlange for at blive betegnet som en god og værdig repræsentant ?
Det skulle være unødvendigt at forlange saglighed i Jeres svar, men alligevel.......

Øjenvidnet4
MULTI-X
Katholm

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-07-10 09:46

Hvis man var istand til, at stille spørgsmål af en anden karakter end du gør,var man godt på vej

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-07-10 09:57

Er Jeres plader ikke snart slidt helt ned ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-07-10 10:04

Hold dig væk Ballegaard. Capice?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-07-10 10:16

Kan siges meget kort, en up side down Bent B Knudsen med alt hvad det indebære. Et eminent skoleeksempel på en, som er en torn i øjet på alt og alle i danske jagtkredse og foreninger.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-07-10 10:18

Kære bb1

Nu har du mulighed for at fremkomme med din mening ! Hvorfor skal det du så fremture med dit fnidder ? Men det er måske fordi du ikke har noget svar ? Det eneste du formår er gold kritik
Vis dig nu som et mandfolk og ikke som en slapsvans !

Øjenvidnet
MULTI-X
Jegstrup

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 500 point
Dato : 25-07-10 10:58

Nu har alle en mulighed for at give ders besyv med, incl. verdensmanden Bent Ballegaard Knudsen og hvad sker der så ? Ikke andet end en stupid og intetsigende kommentar ! Han har om nogen været efter alt og alle, tilsyneladende fordi han mener at blot dét at debattørerne er anonyme, ja så er alle nogle løgnhalse - det er ingenlunde tilfældet. Derimod må man gang på gang konstatere, at BBK fylder alle med løgnehistorier som er så åbenbare tydelige, at man ikke behøver bevis ! Det er påfaldende at alle hans venner er kendte personer, som desværre er døde - måske belejliget så man ikke kan spørge om rigtigheden af venskabet. Alle de tårepersende udsagn han kommer med om "det at sidde på dødslejets sengekant" er til, ja undskyld mig, at brække sig over !! Han trøster enkerne bla.bla.bla.
Jeg har før skrevet om han, at han er psykotisk og at han trænger til hjælp og det forstærkes dag for dag - men man kan kun appellere til hans nærmeste og måske specielt til hans lægeven, som på billeder ser fornuftig ud, om at tage affære inden det går galt !!
Det var så mit bidrag til tråden, selvom det ikke direkte har noget med den at gøre, men indirekte da BBK er årsat til spørgsmålet !!

Med søndagshilsen
Provsten1
MULTI-X
Nykøbing F

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-07-10 12:50

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 24-07-10 19:11
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har jo ikke set et billede af dig, så jeg kan ikke skrive det samme til/om dig,men en ting kan du biede dig fast i trappegelæderet på. Jeg kendte ham og svigtede heller ikke da han blev syg og lå på hospitalet og er du en af dem,så får du med mig at bestille, hvis jeg nogen sinde møder dig,vær helt sikker på det.Det er mange år siden han døde og jeg har for
----------------------------------------

Her er Bendt Ballegård-Knudsens sande jeg: Når man ikke kan klare sig verbalt, tyer man til trusler af en art som kan være hvad som helst - hvor er det dumt at true andre mennesker, specielt når man ikke er anonym - husk dét, skvadderhoved !

Øjenvidnet4
MULTI-X
Kragelund

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-07-10 14:10

Der er jo helt klart ikke et værdigt menneskesyn hos BB1, så ligefrem at bede om en værdigt jagt syn og fremtoning er helt ude i hampen. Hos BB1 forlanges der åbenlyst ingen form for moral - jagteetik for at deltage, kig lige på jagtherren og døm selv.

Hans totale manglende faktuelle viden om jagt- våbenhandling - hundedressur forsøges kvalt i trussler og andet højt hylende pladder.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-07-10 19:40

I havde chancen - hvad blev det til PERSONFNIDDER som sædvanlig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-07-10 19:46

Hej Øjenvidnet4

Dit spørgsmål lægger op til om hvorvidt man kan være en værdig jæger samtidig med at man opfører sig som et dumt svin i det private.

Jægerstanden er ikke nogen homogen størrelse. Her trives nemlig revl og krat. Man hører tit udtrykket "en brav jæger" - hvorefter en sådan fætter har fået påtrykt nogle værdier. Udtrykket stammer fra det forrige århundrede - nærmere bestemt på et tidspunkt, hvor storbønderne havde opnået deres nye status som jagtherrer på egen jord. De havde fået ny status og efterlignede adelens væremåde på godt og ondt. Udadtil belevne mennesker - men beleventheden/adfærden garanterede jo ikke for, at de indadtil opførte sig aldeles forrykt overfor hustru, hund og tjenestefolk. Udadtil blev de omtalt som stolte og værdige - indadtil så det ofte helt anderledes til.

Kan de to karakterer smelte sammen??? Aner det ikke. For mig er en værdig jæger en størrelse som opfører sig ordentligt på jagter, efterlever de jagtetiske love, gør hvad de kan for at dyr ikke lider mere end højst nødvendigt og derudover støtter vildtet i svære tider.

Om jægeren kravler rundt med ble hos en prostitueret, banker kone og børn etc. får man normalt ikke indsigt i. Men naturligvis forholder jeg mig indirekte til om jægeren opfører sig ordentligt overfor andre. Kan jeg ikke lide manden, så kommer han ikke med på jagt. Jeg har et par gode jagtkammerater, som jeg bruger, når familien jamrer på kød - og de nævnte personer opfører sig smukt og hensynsfuldt overfor andre. Jagtteknisk fungerer de i hvert fald perfekt.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Kronborgpynten - fy for en papskid hvor det blæser koldt fra nordvest.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-07-10 20:02

Hej Øjenvidnet4.

Undskyld jeg lige bruger din tråd til at rette et par ting ud.

Ballehof skriver i nabotråden, hvor de fleste ikke kan svare:

"Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Mogens_Mogensen"

I guder da. Henvend dig der hvis du mener, at de er fulde af løgn... Der var en helt speciel grund til at Mogens V A R visevært i Sofiegården. Dem kender vi der kom der og som var hans venner!!!

Men du var det altså ikke - det er hermed konstateret. Ligeledes er du også kun et skavt, som Tombaneseren, som du forsvare så indædt, så du ikke vil give en undskyldning, når du har begået en fejl.

Du beskyldte mig for direkte at lyve og jeg fangede dig i en løgn..

Derfor slut prut finale...."

Ballehof!!!

Bortset fra dig, så har ingen begået fejl her på hjemmesiden. Du kører stadig indædt - som et umodent forkvaklet pattebarn med ondt i selvværdet, på en konflikt Heidi-Ho og undertegnede imellem. Efterhånden har du ikke andet at vræle over.
Men som heidi-Ho udtrykkeligt selv har skrevet, så er tidligere tideres kævl glemt og begravet. Det har vi begge gjort udfra de betragtninger, som Heidi-Ho tidligere har beskrevet. Jeg nærer stor respekt for ham, og han er en uvurderlig deltager i jagttråden. Han er en jæger, som jeg morderligt gerne viser rundt på mit revir.
Så derfor - Ballehof - så kan du godt skrinlægge dine sidste åndssvage argumenter om ballade Heidi-Ho og undertegnede imellem. Voksne mænd behøver ikke at uddele eller kræve undskyldninger - når de på alle måder har tilkendegivet en gensidig positiv holdning.

Men sådan er du ikke strikket sammen - Ballehof. Du havde en trist barndom og har vænnet dig til at skulle købe folks sympati. Tager de ikke imod dine tilbud + betingelser, så hader du dem inderligt og forfølger dem. Som regel falder du igennem, fordi du ikke har evnerne til at gebærde dig blandt normale mennesker. Du har nok ikke mange år tilbage - så få dig for Fanden da et liv - mens du stadig har muligheden derfor.

Tonganseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-07-10 20:23

BB1 HEIDE HO FORTÆLLER DIG AT!!!!!!!! M.M. IKKE VAR VICEVÆRT PÅ MARIEGÅRDEN, SOM DU SELV SKRIVER TIL HAM BB1 i dit CIA code system.

Lad være med at svine ham til, han taler pænt til dig. DUUUUUUUU BB1, hvad med at blackliste Heidi Ho vi mangler sgu lige en, til det beskidte dusin please

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-07-10 20:39

Tombaneser jeg er helt klarover din sympati for H.H. for I er begge lige store løgnere og I har lige så stort besvær med at indrømme når i begår en fejl..
_ men det er dog påfaldende, at I pludselig er blevet slyngelveninder efter at du har truet ham med en politianmeldelse.....

Jeg har haft lige så stor respet for både dig og H.H. men I har selv ødelagt det. Du ved at nægte hvem du er: Nemlig E.B.Berthelsen D.L.S. Orakel, som D.L.S. sender til møde på de bonede gulve, fordi du boer nærmest!!!!!!!

H.H. fordi han direkte beskylder mig for at lyve også ikke vil undskylde, når han får beviset på det modsatte lige op i ansigtet...

Sådanne personer kan INGEN have respekt for og sådanne personer, kan ingen stole på - hvorfor man med rette kan sige: At de bestemt ikke tilføre den Danske jægerstand noget positivt.....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-07-10 20:56

Knudsen hvorfor svarer du ikke på HH spørgsmål vedrørende MM, alt det du indtil nu har fremført BEVISER du er den største løgnhals nord for Alperne

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-07-10 22:03

Citat
Voksne mænd behøver ikke at uddele eller kræve undskyldninger - når de på alle måder har tilkendegivet en gensidig positiv holdning.
Vel talt Tonganeser.
Se bb1 tråd - "Hjorte fod".
Er det forøvrigt ikke et indianernavn.?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-07-10 22:12

Neeeejjj. Så huit jeg husker, så var der en Sortefodsstamme med en chefindianer som hed Hjortedræber.

Mvh.
Tonganeseren
Medlem af Navahoindianerstammen og MUJLTI-X stammen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-07-10 22:22

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-07-10 22:39

Jeg har dybt respekt for en jæger når han er ærlig, troværdig, sympatisk og ikke mindst en humoristisk og tillidsvækkende person

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-07-10 23:08

Må jeg lige låne din tråd igen - det her er squ for meget.

Ballehof - dit store kvaj.

Du skriver igen, at MM var vicevært på Mariegården - og anviser et link, hvor der udtrykkeligt står, at MM var vicevært på Sofiegården.

Hvad er der galt. Er du i gang med tudekiksene og hyler som en stukken gris???

Se nu her:

Mariegården og Sofiegården. Stav det så grundigt - og slå op på det link du sendte. De to ejendomme er ikke de samme - for h....... da.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-07-10 23:54

Jeg kan godt indrømme en fejl - helt fra begyndelsen har jeg skrevet Sofiegården...

H.H. påstod at han A L D R I G have været visevært og sagde der med, at jeg løj. Dernæst fremturede han med, at mit link ikke virkede.. I den forbindelse gav jeg en hendvisning til hvordan alle kunne gå ind og se, at M.M. havde været visevært på Sofiegården, men kom altså til EN gang at skrive Mariegården- undskyld...

Det behøver du Tombe ikke at lave et stort nummer ud af du har ofte skrevet noget forkert,men du har aldrig ville indrømme det..
H.H. jeg forventer stadig en undskyldning fra dig.. Og så lige til sidst jeg vil ikke diskutere denne sag heller ikke med dig Tombe for du ved slet ingen ting om den ting. Ligesom du heller ikke vidste noget om de to Jensner. Selvom du efter eget udsagn havde gået i skole med den enes søn og det var sku` ikke sønnen jeg kendte....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-07-10 00:30

Ballehof ævler videre. Nu skriver han følgende:

H.H. påstod at han A L D R I G have været visevært og sagde der med, at jeg løj

Nej! Det skrev HH ikke. Du lagde ud med en af dine sædvanlige skrivefejl - og skrev visevært. Det, der efterfølgende skete var, at HH legede lidt med din fejl og skrev følgende:

"Du skriver visevært, du mener nok vicevært. Visevært, okay det kunne man godt kalde ham."

Det hedder nemlig ikke visevært - men vicevært. Grunden til at HH skrev"okay det kunne man godt kalde ham" var naturligvis, at en "visevært" er en fætter der skriver viser. Derfor var ordet "visevært" i den forbindelse et skægt påfund.

Hør så her Ballehof. Vi kan squ da ikke gøre for at dit ordforråd er begrænset til samme størrelse som en orangutangs. Gang på gang vælter du rundt i misforståelser, fordi du er blevet et gammelt fjog, der ikke kan finde ud af noget som helst. Din fantasi er enorm, og det ville sådan set være fint, men da du samtidig er en gammel ondskabsfuld stodder, som tror, at regler for normale mennesker ikke gælder dig, så tilter trillebøren. Hvor ofte har du ikke skrevet, at jeg har jagtet dig?? I virkeligheden er det dig, kvaj, der har brugt enhver højtid til at svine mig til. Hvad får dig til at tro, at du indtager en særstilling? Svar venligst på det!!!

Nu har du været en tur i tørretumbleren - og jeg håber du har lært af det.

Og - for Fanden da!! Hvad mener du med de 2 Jensener?? Al denne tågesnak, med koder etc. - hvad skal vi bruge det til?? Jeg kender squ mange Jensener - men hvad mener du??

Åh ja. Hvad skal vi dog gøre for at rydde op i din betændte hjerne. Betterwisser har squ ret. Du kan få det absolut værste frem i folk. Men inderst inde i os ligger en pædagog gemt af vejen. derfor prøver vi - den ene gang efter den anden - at få dig på bedre tanker.

Du har haft en rigtig led barndom, med en fordrukken og dominerende far - og mistede din mor alt, alt for tidligt. Du har været vant til at skulle stole på mennesker, og at tage ord for pålydende. Du er berygtet for at omklamre folk, og nå de ikke vil tage imod dig, så bliver du ondskabsfuld, fordi du ikke kan kontroller alle og enhver. Nu har du snart haft 68 år til at komme videre. Havde du været en gut på 25, så havde du fået al den elastik du havde brug for. Du havde fået forståelse og tolerance. Men du er snart 68 - mand!!!!

Jeg beder dig om at opsøge en psykiater, og det skriver jeg ikke i nogen ond mening. Du trænger til hjælp, og en behandling kan måske ændre dig til noget "spiseligt". Som det er nu, opfører du dig som en sindsyg.

Nu gider jeg ikke mere. Duj forstår alligevel ikke en brik af det hele - og tror, at jeg er ude på at jorde dig.

og endelig: Der er ikke nogen der skylder dig en undskyldning. Til gengæld kunne du passende undskylde overfor alle de, du i tidens løb systematisk har svinet til med infame løgne og fordrejelser.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-07-10 00:44

Åh, dit kvaj. Du mener Leif og sønnen Kjeld Ragn Jensen. Herregud - er du stadig på samme sted. Du har åbent fortalt om dit indgående kendsskab til familien Ragn Jensen, men da jeg både kontaktede moderen i Silkeborg og Kjeld i Kjøwenhavn, så kendte ingen af dem NADA til dig. Hvis du havde været så tæt på , ville ikke mindst konen have husket dig - med det hovede du render rundt med.

Altså samme historie som med M&M. Men jeg forstår dig - på en måde. Efter et liv blandt røven af dansk kulturliv og dermed mere eller mindre vanvittige privatkristne bevægelser ude hvor kragerne vender, forsøger du at manifestere dig, ved at foregive at være en kultiveret person. I Guder!! Hulk, hulk og 10 x hulk.

Tag nu skribenterne på denne hjemmeside. Her er tale om folk med vid og viden. Betterwisser, f.eks., imponerede mig squ ved sit kendsskab til f.eks. Buxtehude. Ham er der squtte mange der kender mere, selv om han har leveret i hundrevis af pre- og postludier til orgelbrug. Og sådan er det med dem alle. De er ved at på pip af dine udgydelser. Her er der tale om distance.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-07-10 00:46

Og ved du havd - ballehof. Nu kommer der en eller anden åndssvag kommentar - med referencer til DLS, LSD og DSL m.m. - og her er M&M eller MM ikke nævnt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-07-10 01:20

Jeg kan godt indrømme en fejl - helt fra begyndelsen har jeg skrevet Sofiegården...

Argggggggggghhhhhhhhhh !!!!!!!!!!! Gu har du fandeme nej! Du har skrevet Mariegården.

Hulk, snøfte, snøfte...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-07-10 01:23

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-07-10 01:24

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 26-07-10 08:20

Jeg vil gerne give min fulde støtte til Heidi-Ho, Tonganeseren og betterwisser - med de skriverier de formår, bliver tingene sat på plads over for den jyske storskryder og løgnhals Bent Ballegaard Knudsen.
Da KanDu og DJ's læserbrevkasse efterhånden er de eneste fora Ballegaard Knudsen kan skrive i, da han er smidt ud af andre p.g.a. løgn, bedrag og ondskabsfuldheder, vil jeg opfordre til, at han også på disse sidste "bastioner" bliver lagt på is, så længe han stadig fremturer !!
Man kunne selvfølgelig også blot blackliste ham, men det strider imod mine principper - hvis ikke man kan argumentere på saglig vis, så bør man helt ophøre med at skrive indlæg.

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X
Strynø

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-07-10 08:48

Tak for svaret Provsten1.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 26-07-10 11:53

Tak for point.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-07-10 15:18

Hold da helt kæft - I guder hvor er Tomben en nar. H.H. Skrev M + M. har aldrig været vicevært
om det så er stavet med c eller s kan et barn i anden klasse finde ud af hvad det betyder. Det behøver man ikke være ven med Tegneren Leif Ragn Jensens søn, for at vide. Hvorfor mon L. R.F. ellers han kone aldrig fortalte mig, at ders søn kom sammen med en blændede begavelse som hedder Tonganeseren/E.B.Berthelsen sikkert fordi de ikke regnede det bekendtskab for noget!!!!

Her ser vi det også igen, når det begynder at brænde på for hylerne lukker de blot tråden.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-07-10 15:25

For sidste gang - din nar!!

Hvor skrev HH at MM ikke var vicevært. Kom nu med en kopi som ikke er manipuleret - for een gangs skyld.

"H.H. Skrev M + M. har aldrig været vicevært"

Kom nu med beviset - Tummelumsen!

Og - Ballehof - kan du for Fanden da ikke indse - at du er færdig her på Kandu???

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-07-10 16:18

Han har altid været færdig

Kommentar
Fra : bb1