/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ekstern lagerplads
Fra : marc43
Vist : 834 gange
100 point
Dato : 24-07-10 01:23

Er der nogen, der har kendskab til et godt sted at lagre video og digitalbilleder.

Jeg har prøvet med Picasa. Det virker OK. Prisen er 20 USD for 80 gb og 50 USD for 200 gb. Det er ikke urimeligt, men måske har nogle af jer kendskab til noget, der er billigere. Jeg ved heller ikke om det er den fulde pris. Man kan betale med VISA men måske kommer der nogle indirekte omkostninger oveni.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-10 01:30

Har du ikke en Windows Live (Hotmail) konto? Der er 25GB gratis lagerplads, bortset fra det så foretrækker jeg at lagre hjemme på en eller flere harddiske, der er kun det som jeg vil vise frem for vennerne (mest billeder) som lagres online

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-07-10 01:36

Jo, jeg har hotmail, men 25 GB er ikke ret meget. Det svarer til en times video i HD-kvalitet og jeg har og egen ekstern harddisk som jeg vil bruge ved siden af, men den er ikke sikret mod brand, indbrud, skader etc. Desværre så kommer denne her forespørgsel ud fra dårlige erfaringer med egen ekstern harddisk.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-07-10 01:37

Lige et spørgsmål til hotmail og de 25 gb. Det er jo mails og ikke dokumenter/billeder?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-07-10 02:50

Det er rigtigt, men så kan du sende filerne til din Hotmail adresse og have dem liggende der

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-07-10 07:31

køb en ekstern harddisk og læg det ind på den , det er ikke så tit at en harddisk står af så det skulle være rimeligt sikkert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-10 07:45

Køb nogle flere harddiske..... Behandler du dem ordentligt holder de evigt....

Hvis du virkelig går så højt op i film at de ligefrem skal beskyttes mod jordens undergang, skal du få NASA til at sende dem til Månen.......

Men det koster....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-10 09:21

Det er ikke kun mails men et gemmested til filer du får adgang til hvis du har et Live eller Hotmail ID: http://www.kandu.dk/Tip21026.aspx

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-07-10 09:55

ville det ikke være billigere at købe din egen hjemmeside.

Lave kode på siden, så det kun er dig der kan gå ind på den, og så uploade alt dertil?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 24-07-10 10:16

Du kan bare oprette 4 hotmail-adresser a 25 GB.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-07-10 10:24

I hotmail skal de uploades enkeltvis. Så bliver jeg aldrig færdig

Kommentar
Fra : grow

Dato : 24-07-10 10:36

Hvad mener du med enkeltvis? Hver foto eller ? Hvis du benytter Silverlight-upload, så kan du uploade en hel fotomappe på en gang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-10 11:53

Det du har brug for er 2 stk backup harddiske kørende i ´RAID
De kører så paralelt og kan udskiftes een ad gangen og fylder så selv over på den anden.

Har du dem som netværksserver, kan de stå hvor som helst.

Det er metoden for profferne og for dig.

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 24-07-10 20:44

Tak for svaret o.v.n..

Det var det eneste bud på ekstern lagring (bortset fra egen HDD), så der er nok ikke så mange alternativer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-10 23:05

Tak - selvom jeg ikke forstår at det skulle være bedre at have filerne på en server i Langtbortistan end hjemme på en eller flere harddiske, men du kan jo have dine grunde for eksempel at filerne skal være tilgængelige også når du ikke er hjemme