/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
konventer fra movie maker til mpeg
Fra : thoustrup
Vist : 1076 gange
100 point
Dato : 23-07-10 17:39

Hej
Jeg har redigeret en film i Windows Movie maker, men nu kan jeg ikke konvertere den til et andet format eks MEPG4. jeg har prøvet AVI, men den kender ikke Movie Maker filen, jeg har også prøvet Allok, den kender heller ikke Movie Maker?
Hvad gør jeg her? Er det måden jeg gemmer filen på? Eller skal der bruges et eller andet konverterings program?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-10 18:22

Sidst jeg hjalp en Kandu bruger (private indlæg så du kan ikke finde svaret her) brugte vi WinFF, jeg vil gætte på at den kan håndtere din movie fil: http://winff.org/html_new/
spørg hvis der bliver problemer

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 23-07-10 19:44

Windows Movie Maker gemmer i WMV format.

Format Factory kan omdanne filen til hvad du ønsker, men resultatet bliver sjældent godt når man udvider filen, så at sige.

http://format-factory.en.softonic.com/download

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 20:55

Citat
Format Factory kan omdanne filen til hvad du ønsker, men resultatet bliver sjældent godt når man udvider filen, så at sige.

http://format-factory.en.softonic.com/download

Gem som AVI = XVID/ mpeg4 codecs/// ellers skal du sikkert hente en DIVX codecs,
som altid beder om update´s__
lad lyden være, eller sæt den til AC3
Kvaliteten/ bitrate, bør være omkring de 1500, for almindelige brugere.

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-10 20:58

Citat
men resultatet bliver sjældent godt

Kommer helt an på hvad birate den er lavet i_ med MovieMaker,
sæt kvaliteten til HØJESTE = lokal PC.
Og brug så formatoz...

Men lad være med at lave den til Mpeg1/ 2 da du får/ kan få problemer med at afspille filen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 20:59

Citat
birate

BITRATE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-10 20:59

WinFF benytter FFmpeg til at omdanne og der ingen synlig forskel på originalen og den omdannede kopi

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 21:13

Bare et ECHO:

WinAVI Video Converter _ er den hurtigste på markedet?
Men ALLE pengene værd, hvis du laver/ konverterer mange film.
http://www.winavi.com/
CA: ½ time tager det mig at konvertere en film på 1½ time fra Flash/ eller andet = til Xvid/ vcd
og min puter har ikke meget hukommelse eller kræfter...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 21:18

NB:
Du ligner SGU mig_ da jeg ser på dit billede/

UHYGGELIGT_ jeg har dog hår I SIDERNE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-10 10:47

GiveAwayOftheDay har netop i dag gratis tilbud på et købe program som ser ret avanceret ud, tilbudet går på at du skal hente og installere program i dag inden 22 timer fra nu, derefter kan du frit og gratis bruge programmet altid eller indtil din computer skal formateres, det gratis program kan nemlig ikke overføres eller geninstalleres, jeg har selv flere gode programmer fra GiveAwayOftheDay og tit er købe programmer lidt bedre eller nemmere end de gratis programmer, har du lyst til at prøve det? Så hent og installerer herfra (husk at læse den medfølgende tekst fil, der står hvordan og i hvilken rækkefølge programmet installeres og aktiveres)
http://www.giveawayoftheday.com/
hvis du først vil vide lidt mere om programmet så er der mulighed på deres hjemmeside:
http://www.aimersoft.com/video-converter.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-10 14:11

Citat
Er det måden jeg gemmer filen på?

Sikker på du overhovedet har gemt FILMEN(filen) og ikke blot gemt PROJEKTET....

Er det sidste tilfældet kan du INTET gøre udover at gemme filmen først og derefter konvertere den....

Der findes masser af programmer der kan klare det GRATIS....

Så fortæl lige HVILKET format den er i

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 06-08-10 21:43

Tak for svaret DISKEN_revised.