/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hjælp os plzzzzzzzz
Fra : blackghost
Vist : 243 gange
20 point
Dato : 05-05-03 20:35

Jeg har en rotteweiler tæve på 13 mdr. Idag har jeg opdaget at hun for 4. gange er kommet i løbetid :(. Er det normalt? Og hvis jeg ikke vil kasterere/hormon behandle hende, hvordan kan jeg lære hende at holde sig ren?

m.v.h
blackghost

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 05-05-03 23:08

Det jo meget at spørge om for 20 point....

Kommentar
Fra : blackghost

Dato : 06-05-03 06:08

Kender du/i svaret? (plz)

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-05-03 08:42

Hej. Jeg tror ikke at du kan lære hende at holde sig ren. Jeg har haft en del hunde - og det er meget forskelligt, hvor gode de er til at holde sig rene i forbindelse med løbetid. Men jeg synes at oftest bliver de bedre til det når de bliver voksne.

Der står lidt om løbetid her:
http://www.hunde-info.dk/page64.shtml

Om det er normalt med løbetid allerede tre gange indenfor 13 mdr. - det kan jeg ikke lige svare dig på. Måske det er ligesom med mennesker - der når de få mens. godt kan være noget uregelmæssig i starten. Jeg har aldrig oplevet det med mine egne hunde, men hunde er jo individuelle.
Hvis du er meget bekymret for hende (og hun virker anderledes), så kan du jo altid ringe til dyrelægen - måske det kan klares over telefonen.

Held og lykke med hende.

Forresten på www.hundeinfo.dk findes der en helt masse om hunde. du kan evt. også spørge i debatten der.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-05-03 08:45

Jeg ville kontakte en dyrlæge hvis jeg var dig. Det er ikke normalt at hun kommer i løbetid så mange gange. Du kan ikke lære hende at holde sig ren, det er noget hun selv skal finde ud af..men jeg sidder og tænker at hun ikke er helt rask og derfor måske ikke "orker" at holde sig ren. Hvorfor har du ikke talt med en dyrlæge om problemet, når du nu er så nervøs for hunden...det skulle da være den første tanke der meldte sig?
Venligst
Sus

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 06-05-03 12:01

Enig med mango. Kontakt en dyrelæge.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-05-03 17:42

Helt enig med de to sidste indlæg. Rottepigen er sandsynligvis syg, så du må have en snak med din dyrlæge. Jeg har selv haft en berner-tæve engang, der ustandselig kom i løbetid, og når hun ikke var i løbetid, så kunne drengene alligevel ikke lade hende være. Det viste sig, at hun havde en masse cyster på æggestokkene. Hun blev steriliseret, og helt rask. Men hun var meget ældre end din pige. -8 år. Jeg har i øjeblikket en golden-tæve, som er 13 mdr. og i løbetid for første gang.........!
God bedring med pigen...
Hilsen Birgitta.

Kommentar
Fra : josejoller

Dato : 07-05-03 18:26

ring til en dyrelæge

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 08-05-03 22:49

Enig med mango... en tæve skal kun være i løbetid to gange årligt, altså hver 6 månede hvor tæven så bløder i ca. 14 dage.

Ring du helre til dyrelægen.

Hilsen Gitte

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 26-11-03 18:15

Hvordan er det egentlig gået ? Hvad sagde dyrlægen ? Spørgsmålet står stadig åbent her på kandu

Karin