/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kold sursød til ris
Fra : the1best
Vist : 1637 gange
300 point
Dato : 23-07-10 12:57

Jeg vil godt servere kolde ris med kold sursødsauce. Jeg kan ikke finde en opskrift, er der nogen herinde der ligger inde med en?

the1best

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-07-10 13:00

Desværre ikke til en kold.

Smager det godt? Lyder ikke rart, synes jeg. Men smag og behag, er jo forskellig. Jeg har en god opskrift på en varm, hvis ....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-10 13:01
Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 23-07-10 13:02

Hejsa.

Er det en opskrift på sur-sød sauce du mangler? For ellers er det jo bare at købe noget sur-sød sauce, stille den i køleskabet og så koge risene og sætte dem i køleskabet også, hehe.

Ser lige om jeg kan finde en opskrift på sur-sød sauce i mellemtiden.

Moose

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 23-07-10 13:04

Hov

Der var lige et par andre der skrev samtidigt, så anede ikke lige at jeg blev nummer 3. Nå men så har du jo det hele på plads, opskrift på sur-sød sauce fra Nordsted1.

good job

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 23-07-10 13:17

Den varme sursød, kan jeg selv finde, det er den kolde, jeg mangler.

Jeg ved ikke, hvor stor forskel der er på den kolde og varme, så ligger nogen inde med erfaring omkring dette, vil jeg meget gerne vide det.

Jeg skal bruge den om få timer, så jeg har ikke selv tid til at prøve mig frem.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-07-10 13:33

Jeg ville personligt ikke bare spise en sursød sauce, der er beregnet til at spises varm, kold.

Gør evt. som anbefalet, køb en flaske i en af de gode indvandrerforretninger.

PS: Min sursød-sauce opskrift er ikke "bare fundet under google", men en personlig

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 23-07-10 14:01

Jeg laver kold sur/sød sovs med ananas. Desværre er jeg ikke lige i nærheden af min egen opskrift, men jeg fandt denne, som minder om den.
Glimrende kold sovs:

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/4637/Saucer-opskrifter/Sur/soed-sauce

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 23-07-10 14:02

frieda...nu er tiden desværre ikke til indkøb. Bor ret langt ude på landet og det vil tage mig over 2 timer at fremskaffe et færdigt produkt, derfor spørger jeg her.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-07-10 14:20

Ærgeligt, vi ikke kan hjælpe.

Måske kan du finde på noget andet at servere, som vi kan hjælpe med

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 23-07-10 15:39

Tak for svaret pifo, den skal helt bestem prøves en dag, jeg mangler lidt for mange af ingredienserne til at jeg kan lave den idag.

Nu er risene kogt og har fået hældt en hjemmelavet "sur-sød-chilidressing" over.

Det var bare som lidt ekstra, så jeg behøver ikke mere hjælp

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-07-10 16:07

surt show Nordsted 1

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-07-10 08:57

smuller54, hvad mener du med den kommentar?