/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Reparation af trappe af munkesten. Alfix
Fra : Tobster
Vist : 1432 gange
100 point
Dato : 23-07-10 12:54

Jeg har en trappe hvor stenene er faldet af og løse. Det må være tidens tand og den kolde vinter.

Sidste år forsøgte jeg at lime et par af stenene med alfis fliseklæder, men de har sluppet igen. Jeg slog så meget af det gamle klæber af som muligt og limede dem, men det virkede åbenbart ikke.

Hvordan griber jeg dette an? Skal der nye sten til? Skal jeg igang med vinkelsliber eller hvad?
Det skal lige nævnes, at det er et hus jeg har lejet, så jeg ønsker ikke at bruge en "bondegård" på den trappe...

http://img256.imageshack.us/img256/8513/p7230035.jpg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-07-10 13:31

Jeg har et lignende problem efter den hårde vinter, dog på en mindre pudset trappe,
og følger spændt med her...

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 23-07-10 18:13

er din klæber beregnet til udendørsbrug ( frost sikker) ?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-07-10 20:06

Det ved jeg ikke - det var en pose jeg fik af en bekendt.

Men hvis den er frost-sikker, vil den så klæbe selvomdet gamle ikke er fjernet?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-07-10 20:37

Hermed et link som måske kan bruges
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/39113/afv/topic

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-07-10 23:16

Det er iikke helt samme problemstilling, men jeg vil lige se det igennem...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-07-10 00:23

Jeg har flere gange herinde hjulpet andre brugere med lignende problemer. Svaret er at du skal bruge gips til at reparere trappen med. Gips har den store fordel at det kan arbejde alt efter fugtighed og temperatur svingninger, og så er det et yderst solidt materiale. God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 24-07-10 10:26

Gips? Det havde jeg aldrig overvejet. Det må du forklare nærmere. Hvilken type?

Accepteret svar
Fra : Ekspress105

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-10 13:02

Øh Det der er IKKE en munkesten, en munkesten er en ler sten der er brændt...

Det du har er en Herregårdssten som er beton!

Men løsningen er simpel, du renser den helt af med en mejsel og hammer... Så bruger du den frostsikker fliseklæber lavet til udendørsbrug, din lokale byggemarkede ved lige hvad for en det er...

Flash: Gips??? Det er da noget man bruger til arme og ben på skadestuerne...

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 24-07-10 13:03

Tak for svaret Ekspress105.

Og tak for rettelsen.... Ja det er jo klart - tænkte mig ikke om da jeg skrev

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 24-07-10 13:05

Var så lidt...

Hehe ka jo smutte i farten...