/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvidløgspiller til hund.HVOR???
Fra : jalagi
Vist : 5045 gange
300 point
Dato : 23-07-10 11:34

Hej.Er blevet anbefalet hvidløgspiller mod lopper og tæger af kennelen hvor jeg netop har købt den skønneste hvalp,men men hvor køber jeg dem,har prøvet dyrehandler Pet shop,maxi zoo ,den store dyrehandel i Ribe,Matas ,Bilka osv har kun fundet nogle kapsler men de er for stor og for bøvlet at tømme ud af kapslen.Der må da være et sted i Esbjerg kommune /Ribe amt hvor man kan købe billige hvidløgstabletter til en hund.På nettet er der flere forhandlere som sælger disse, pris mellem 15-20,-kr så kommer forsendelse på 59,-7o,-kr til dette kunne jo være løsningen men prøver lige her først. Hilsen jalagi

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-07-10 11:49

du er for dum
køb kapsler, smid en i munden på hunden,
hold kæberne sammen og den synker medicinen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-07-10 11:51

læg kapslen i en klat leverpostej, så skal den nok glide ned

Accepteret svar
Fra : sinius

Modtaget 310 point
Dato : 23-07-10 11:54

i haderslev ligger der en barf butik.. de skulle have dem.
http://www.doggy.dk/shop/cms-7.html

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-07-10 11:56

enhver købmand har hvidløg, hvor dum kan man være.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 23-07-10 12:42

Jeg syntes ikke du er for dum.... der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar og dem har du mødt kan jeg se.

Hunde har ikke særlig godt af hvidløg, der findes et stof i som kan udvikle sig til en slags gift i hundens fordøjelse system, ligedan er det med rosiner, vindruer, chokolade og en masse andre ting. Jeg tror du kan finde listen på DKK hjemmeside.

Køb hellere en tægetang af en eller anden slags, som passer til dig, jeg bruger en der ligner et "kreditcard" og den er jeg glad for. Undersøg din hvalp hver dag og fjern tægerne som de dukker op.

Jeg har nu haft min hund i over 4 år og har ikke mødt en eneste hund med lopper, så det er så lille et problem at det ikke er nødvendigt og forebygge, men helbrede hvis det skulle dukke op.

Hjertelig tillykke med din lille hvalp og held og lykke på jeres vej.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 23-07-10 12:51

Køb nogle billige hvidløgspiller i et supermarked, giv din hund en pille hver dag, og du slipper for lopper og tæger.

se på netter de sider hvor der står de er afstemt i microgram til hunden læs de info du kan finde om indhold på nettet.

de må ikke få for meget hvidløg for du kan slå din hund ihjel på hvidløg.

Jeg vil ikke anbefale det, men blot fortælle hvor du nemt kan finde dem.

http://www.hundeleksikon.dk/tox.html

citat herfra

Løg og hvidløg

Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.
Hvidløg har en række positive effekter, hvis det fodres i meget lille dosis, mens det kan give forgiftninger, hvis det fodres i for stor dosis. Kosttilskud der indeholder hvidløg bør derfor kun fodres efter samtale med dyrlægen, idet varedeklarationen på mange hvidløgsprodukter ikke tager højde for at hunde kan forgiftes af hvidløg. Hvidløgs ønskede virksomme stoffer er nogle svovlforbindelser, der til dels er bundet til "hvidløgs lugten", lugtfrie hvidløgsprodukter er derfor ofte mindre virksomme end friskt, knust hvidløg.
Der er lavet en række undersøgelser på hunde. Det er dokumenteret at hvidløg har antibakterielle, dvs. desinficerende egenskaber overfor bakterier. Hvidløg har en desinficerende effekt ved en evt. hudbetændelse, ligesom det har et højt indhold af svovlholdige aminosyrer, der er essentielle stoffer i opbygningen af pelsen. Hvidløg har også en antibakteriel og stabiliserende effekt på mave-tarmkanalen. Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning.

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 23-07-10 13:28

Tak for svarene,tror jeg dropper det med hvidløg,skulle problemet dukke op må jeg se til den tid.Vil gerne give poient til jer alle( dog ikke brorteil) hvordan gør jeg det??? Hilsen jalagi

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-07-10 13:34

Så giv da hvlapen "dryp" i nakken med et middel mod lopper. Der findes flere slags og de har produkterne på apoteket eller i Matas. I det lange løb er det også billigere.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 23-07-10 13:41

Akle, det er kemikalier.

Jalagi, du kan ikke give alle point, kun en kan få det

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-07-10 13:41

Der er også denne mulighed:
http://www.dollardog.dk/shop/skudo-mod-lopper-2516p.html

Man kan ikke tildele alle svar points i et spørgsmål. Men du kan oprette flere spørgsmål, som du f.eks. Kalder: "Tak Nordsted", når Nordsted så svarer, accepterer du svaret og giver hende dermed points.
Det har jeg selv gjort et par gange, til brortell's store irritation

Husk at det kan være lige meget at tildele point til dem, der ikke er registrerede som superbrugere.
Personligt synes jeg så, at bevi54 gav et super godt svar, som jeg da også lærte af

Godkendelse af svar
Fra : jalagi

Dato : 23-07-10 14:00

Tak for svaret sinius.Du besvarede mit spørgsmål om hvor...osv. Tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-10 16:59

Først og fremmest så går tæger ikke på hunde, men det gør skovflåter.

Dernæst er, som allerede nævnt, hvidløg det rene gift for hunde (og katte).

Og endelig er der overhovedet ikke nogen grund til at tro, og slet ingenting der dokumenterer, at hvidløg skulle ha' en effekt mod lopper og flåter.

Det er et af de såkaldt "gode gamle husråd", der i bedste fald er harmløst og uvirksomt, i værste fald skadeligt.