/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO PMX dårlig optræk
Fra : oliver3660
Vist : 977 gange
60 point
Dato : 23-07-10 01:03

Hej

Jeg har anskaffet mig en PGO PMX, og har kørt på den de seneste dage. Men når jeg holder stille og sætte speederen i bund begynder den først at bevæge sig efter ca. 2-3 sek. Og når den er kommet i bevægelse, kører den ca. 15 km/t i ca. 3-4 sek. før at den kommer rigtigt igang. Det er irriterende og ikke særlig praktisk i vejkryds.

Nogen der har en idé om hvad problemet kan være? (Tænker at det måske er noget med koblingen)

Tak

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-07-10 02:28

Kunne godt lide som koblingen der tager sent fat.
Eller kileremmen der glider for meget.

Når du giver gas kan du så hører motorens omdrejninger stiger i de 2-3 sekunder hvor den holder stille ?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 23-07-10 04:46

Tager motoren omdrejninger, Hvis ja, så er det som en anden sage nok remmen, og variomatick.
Den trænger nok til at få en ny rem, samt ruller, det kan jo også tænkes at ruller i vario er for tunge. og hvis de er for tunge tyder det på at den har været tunet.
der er nok ikke andet af gøre end at få det chekket.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 23-07-10 10:48

Ja, omdrejningerne stiger imens jeg holder stille. En af mine venner siger at det er fjederen i koblingen der er slidt?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-07-10 01:50

Det kan være :
kileremmen.
De 3 små koblinsfjedre er for stramme.
Den store koblingstrykfjeder er for slap.
Fedt eller olie på kileremmen eller koblingsbakke belægningen.

Jeg tror ikke det er rullerne der er skyld i det men de bliver normalt slidte så det vil være en god ide at skifte rullerne lige meget hvad.

Det sværeste er at få møtrikken af på remskiverne.
Du kan læse mere her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/transmission.php

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 24-07-10 22:19

okay, tak for hjælpen :D