/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvepser.
Fra : Mosebaek
Vist : 712 gange
200 point
Dato : 22-07-10 09:23

Hej! Jeg er ved at male udhæng/gavle på huset.Men bliver hele tiden forstyrret af hvepser.
I aftes blev jeg udsat for et frontal angreb.Jeg prøvede at ignorere dem,men pludselig blev de meget aggressive.Jeg blev stukket lige i panden.
Er der een eller anden ting,man kan sprøjte ind til dem,så de "smutter".

Løsningsforslag,vil være meget velkommen.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 22-07-10 09:25

Du kan godt købe insektgift i Matas

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-07-10 09:29

Vent til det er mørkt og så giv dem et sprøjt med noget med pyretrin som aktivstof. Mørket er fordi så er de allesammen hjemme i boet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-10 09:29

Du kan læse lidt mere her.... tror det er for sent på året at bekrige dem nu??

http://politiken.dk/tjek/bolig/boligguider/guiderhaven/article510001.ece

Kommentar
Fra : pederkjær

Dato : 22-07-10 11:55

Der findes en fluespray som hedder "staldchock", det kan købel hos DLG, i de butikker som hedder "land og fritid".
Det middel får dem ret hurtig til at falde til ro.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-07-10 12:21

Hej.
Citat
Jeg blev stukket lige i panden

Har du så fået horn i panden

Undskyld...smutter igen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-07-10 14:52

Citat
Har du så fået horn i panden

Du skal da ikke undskylde,pia.Det er netop sådanne lystige kommentarer,der li`e gir det hele et ekstra pift.(Havde begyndende horn,men nu ser jeg (u)normal ud igen.
Som salige Jørgen Ryg sagde:Hvorfor fa`en,skal det altid være så surt.(Måske frit oversat).

Citat
Der findes en fluespray som hedder "staldchock",

Pudsigt nok,har jeg lige købt en sådan ved SPAR købmanden.
Så jeg glæder mig til at gi`dem en dosis,nu her til aften.
Jeg ender jo nok som kunstmaler.Det ser ialtfald kunstig ud,der hvor hvepsene angreb i aftes.
Det er jo ikke nemt at bruge penslen,når begge arme går som møllevinger,for at holde hvepse væk.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-07-10 16:11

Tak for svaret Nordsted1.Og tak til iandre.Gode kommentarer fra alle.Men Nordsted1 er lige et mulehår foran.På grund af linket.(Også i mit forrige spørgsmål).

VH.Mosebaek.