/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton 360 og Vista
Fra : kondivand
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 21-07-10 21:44

Jeg har Norton 360 med ret til 3 pc'er installeret på min bærbare. Nu har jeg fået en ny bærbar og vil gerne benytte yderligere en af de 3 licenser der følger med. Jeg har downloadet N360P300DK på den nye pc. Når jeg åbner den så kommer der følgende meddelelser:

Udgiveren kunne ikke bekræftes - er du sikker på, at du vil køre denne software ?

Når jeg så vælger KØR, så får jeg igen meddelsen og herefter får jeg følgende besked:

Et uidentificeret program ønsker adgang til din computer - når jeg så vælger TILLAD, så forsvinder advarslen og der sker ikke mere. Den downloade fil får aldrig mulighed for at aktivere sig.

Jeg har forsøgt at slå både firewall og defender fra i Vista, men det hjælper desværre ikke.

Er der nogen der har et bud på, hvad der kan være galt. Da jeg åbnede computeren fulgte der MCaffe med, men det har jeg slettet, da jeg vil køre Norton.

Hvad stiller jeg op ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-10 22:10

Har du husket at alle programmer og andet ALTID skal højre klikkes og Kør som administrator?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 22-07-10 08:17

Mener du, at jeg skal højreklikke og vælge ÅBN ?

Hvordan kører jeg som administrator ?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 22-07-10 08:19

jeg har højreklikket og valgt "kør som administrator" - det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-10 10:00

Citat
eg har højreklikket og valgt "kør som administrator" - det hjælper ikke
ja det var det jeg mente, det skal altid gøres når et eller andet skal installeres på Vista computere, det var så ikke fejlen i dit tilfælde.
Symatec skriver at du skal indstille Windows firewall til at tillade Norton før du installere, men du har forsøgt med firewall koblet fra så det er sikkert heller ikke løsningen.
Jeg ved ikke hvad N360P300DK er for en størrelse men det er formodentlig installations programmet?

Jeg vil ikke blande mig i hvad du vælger som computersikkeheds løsning, bare fortælle at Windows altså selv har en løsning - gratis:
http://www.microsoft.com/security_essentials/

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 12-08-10 19:00

Det link jeg havde til opdateringen var forkert, og jeg har fået det rigtige link fra Norton - så alt ok.

Annuller spørgsmålet
Fra : kondivand

Dato : 12-08-10 19:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål