/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
tv slukker efter et minut ca
Fra : nosunshine5
Vist : 1327 gange
100 point
Dato : 21-07-10 20:05

Jeg har et prosonic tv lcd tv/dvd , lcd20181
Og tv signal med en motorola MRUCU180
TV-Signalet kommer fint ind på tv og der er ikke nogen problemer der. Men tvet slukker efter ca et minut.
Signalet kommer ind med scart-stik fra box til tv.

Det har gjort det samme med en dvd-afspiller der har været sat til.

Hvordan dælen får jeg den til at forblive tændt?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-07-10 20:11

pil batterierne ud af fjernbetjeningen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-07-10 20:42

Burde være en indbyggede funktion i alle tv.
1 minut om dagen også er det slut.

Prosonic er jo noget lort men er det kun når du bruger scart stik ?
Prøv og skift indgang signal måske er der 2 forskellige indgange hvor du kan modtage signalet fra scart stikket.
Prøv et andet scart stik. Det kan være der er noget galt med stikket.. tag stikket ud og se om alle benene sidder rigtigt.

Og den med at fjerne batterierne fra fjernbetjeningen er nok heller ikke så tosset.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-10 21:05

Hva` med lidt fejlsøgning ?

Hiv stikkene ud af skærmen (undtagen strømmen), læg fjernbetjeningen ind i et andet rum og prøv switchen på skærmen.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 21-07-10 21:18

Der er kun et cart stik. Det er to forskellige kabler der er brugt til både dvd og til boxen. Og med 6 månedrs mellemrum.
Der er slukket og tændt for strøm. Batterier skiftet.

Det slukker selv om batterier er taget ud af fjernebetjening.
Tændt på tvet og slukker også derefter.

@scootergrisen
Ja et minut om dagen må være rigligt. *LOL*

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-10 22:00

Leger hunden med en gammel fjernbetjening ?

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 21-07-10 22:04

Ingen hunde eller andre dyr. ;)
Kan det være at tvet er lavet til at slukke efter et minut hvis der ikke er signal, og det ikke kan registrere der er signal?
da den lavede det samme med en DVD afspiller.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-07-10 07:00

Du har selvfølgelig checket at TV-ets sleeping timer ikke er sat til 1 min. !

Kommentar
Fra : auekat

Dato : 22-07-10 13:19

Kan være luftfugtugheden i rummet hvor tvét står. Min bror havde akvarie ved siden af tvét før, der gik det ud tit specielt om sommeren hvor der var høj fugtighed ved siden af akvariet!? Kunne være sådan noget.....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-07-10 19:12

Hvor gammelt er tv-et . Har den altid haft den opførsel. Kan du høre en kliklyd når den slukker automatisk ?

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 22-07-10 22:01

Ingen akvarier eller andre fugtgivende i rum. Ingen sleeptimer. Ha r tjekket. Troede det var det først.
Ingen klik, den slukker helt, et kort øjeblik, så går vågeblus på og der kan tændes igen Med fint billed og det hele.
Tekst-tv virker også.

Tv er 1 1/2 år gamelt og er et fladskærm.

Jeg tror det har noget med ndstillingen at gøre. At det ikke registrere tvsignalet. Da den gjorde det med en dvd-afspiller også.
Sådan at hvis den står med skærm med hvid sne på, altså minus billed.
Så er den sat til at slukke. Hvordan bypasses dette?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-10 22:48

Mit slukker også efter meget kort tid hvis jeg ved en fejl trykker på DVB, og jeg har ikke en boks eller DVD tilsluttet.
Er der tændt på en station der går fra prøvebillede til snestorm slukker det ikke.

Prøv at slå DVB fra så den så at sige skal have et almindeligt antennesignal, så burde Du kunne nå at bladre igennem menuen..........og samtidig læse i medfølgende manual om det kan bypasses.

Scartstik er noget tyndt bras, så Sootergrisen er nok tæt på fejlen, der er en af forbindelserne der ikke er optimal, det kræver en fejlsøgning af en tekniker hvis problemet ikke bliver løst med en anden scartledning.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 24-07-10 00:00

@luffe a
Den får ikk almindeligt antennesignal. Det er digitalt og kommer ind ved scartstik fra box.

Jeg har haft den tændt på de almindelige kanaler og enda haft en kanalsøgning for at være sikker på det var de almindelige.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-07-10 00:36

Citat
Jeg har haft den tændt på de almindelige kanaler og enda haft en kanalsøgning for at være sikker på det var de almindelige.

Slukkede skærmen indenfor to minutter i den proces ?

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 05-08-10 22:56

Hej undskyld sent svar Luffe
Ja, det slukker inden to minuter.

Annuller spørgsmålet
Fra : nosunshine5

Dato : 30-08-10 22:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål