/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan brænder man 7 gigabite på en DVD
Fra : ganga
Vist : 1951 gange
50 point
Dato : 21-07-10 18:24

Hej..
Ska have brændt en afbildingsfil der fylder 7GB, over på en DVD, -hvordan gør man det?
Kan man pakke filen så den kan passe på en DVD, eller hvordan gør man det?
PÅ forhånd tak..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-10 18:26

Hvad er det du vil brænde og hvor stor er din DVD skive? Kan din brænder brænde dobbelt lag?

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 21-07-10 18:38

Hmm..., såvidt jeg ved, kan man da max. brænde 4.7GB på en DVD.., ikke sandt..?
Du siger brænde dobbelt lag.., hvordan finder man ud af det?
Jeg har en alm. brænder, og anvender Nero som software....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-10 18:43

Søg oplysninger (manual) på din brænder, du skal gerne støde på ordene Dual Layer ellers kan du ikke

Accepteret svar
Fra : IPM

Modtaget 60 point
Dato : 21-07-10 18:44

Hej
Du køber bare en DVD på 8,5GB
Her kan du bestille dem
http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=4060

IPM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-10 18:45
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-07-10 18:58

Måske kan du have fornøjelse af at bruge dvd shrink

http://programmer.downloadcentral.dk/?DVDShrink/Rip-Kopier/Multimedie/832

kig lidt om det her ....

Kommentar
Fra : grow

Dato : 21-07-10 19:01

Det nemmeste er at "krympe" filerne så de passer på en alm. DVD. 4,7 GB
Det anviste program kan justeres så du selv vælger kvaliteten. F.eks. udelad div. fremmede undertekstar m.m.
http://www.softpedia.com/progDownload/DVD-Shrink-Download-4128.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 19:03

Kan du overhovedet ARBEJDE med en fil i den størrelse......

Hvis ikke er det hele jo omsonst

Ligger filen på din Harddisk ? (og viser den 7 Gb størrelse)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 19:52

Brug Nero, den tilpasser selv filen.
Alle gratis brændere kan også tilpasse filen til en 4,7 skive
Husk du skal have MASSER af plads på din disk/ C_/
mindst lige så meget som selv filmen++, da det skal gemmes
som en midlertidig temp-fil under brændingen/ konvertering
medmindre du har valgt andre steder at gemme dine TEMP filer.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 19:55

Nu skriver du IKKE hvad der er, på den IMAGE fil?
Ovenstående GÆLDER KUN hvis det er en FILM
og ikke andre former for IMAGE filer,
da der er forskel på indholdet af samme..

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 19:55

Du kan jo PAKKE filen ud med 7ZIP_ søg selv

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 19:56

OG_ JO: den kan udpakke IMAGE filer...

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 21-07-10 21:10

Haløjsa.., sikken en masse gode svar...!!, jeg har lige været ude i haven et par timer og brændt ukrudt af...

Nu er det tilbage til computeren, og forsøge jeres tips...!!
Jeg skal nok vende tilbage, med hvad der blev løsningen...!!

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 21-07-10 21:18

Tak for svaret IPM.
Jeg var ikke klar over, at man kunne få DVD der kan rumme 8,5 GB..., fedt..!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 21:21

Ja - der er mange måder at "spilde" penge på