/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Løbsk komputer!!!
Fra : Mosebaek
Vist : 893 gange
300 point
Dato : 21-07-10 17:13

Hvad sker der lige med min komputer????????
Næsten hver gang jeg starter,den bare kører og kører.Den varer ca. ti min. til en kvarter,inden jeg kan komme i kontakt med den.Jo længere den har været lukket,jo længere kører den næste gang ved start.Alt fungerer fint,når den har lagt sig "til hvile".Kunne jeg så bare se,hvad den "arbejder" med.Det virker som om den indlæser eller scanner,i een uendelighed.Den viser intet "snavs",når JEG scanner den.Jeg har en del prg. og rimelig mange mapper i Stifinder.Men det kan vil ikke passe,at den indlæser hele pivtøjet ved start.Jeg har været inde i "opstartsprogrammer" og de er alle slået til.Synes det er vanskelig at afgøre,hvilke der kan undværes.
Windows XP, SP 3.TDC F-Secure. Internet Explorer 8.
Når jeg slukker pc`en,kommer der i en kort glimt et popup med følgende (ca.): Base2 pane form (eller lignende.Jeg mener det er noget HP overvågning. (PC er en HP).
Kan det lukkes ned et sted???

VH. Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 21-07-10 17:29

Citat
eller scanner

Nemlig....

Du har slået et eller andet til der scanner hver gang du starter

Se i joblisten HVAD der kører, medens det kører..... (de første min. efter opstart)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 17:30

Citat
So how do you fix the Base2PaneForm error? The first thing to try is to disable any HP programs from running when your computer starts up.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 17:31
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-10 17:58

Jeg fornemmer du er inde på noget rigtig,Refi.Alt på min pc,billedbehandling,billedoverførsel er HP.
Glæder mig til at kigge nærmere på det. Skal lige male en gavl færdig.

Jeg har snydt mig ind til komputeren,uden konen opdagede det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 18:12

Citat
uden konen opdagede det

INTET går kvinders næse forbi

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-07-10 18:32

NEJ ............heller ikke denne tråd

nyd varmen og husk RIGELIGT med vædske

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : grow

Dato : 21-07-10 19:07

Mange antivirusprogrammer kan sættes til at skanne ved opstart. Har du fejlagtigt sat programmet til det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-10 19:09

Citat
Jeg har snydt mig ind til komputeren,uden konen opdagede det

Ej altså, hva' dælen er det for en kone.... hun burde da stå ved siden af, og rose dig for dit arbejde, og sørge for rigelige mængder af vædske her i sommervarmen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-10 21:17

Tak for hyggelige kommentarer. Hun arbejdede,på den anden side af huset.

Heldigvis har vi indlagte øl pauser.Når jeg har værer oppe og nede af stigen,seks gange,må jeg ta`en pilsner.Det hænder jeg tar alle seks gange i rap rækkefølge,uden at fatte penslen.
Men så forklarer jeg hende,at det er for motionens skyld.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-07-10 22:00

den var go´

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-10 22:16

Bare du nu ikke skvatter ned af stigen pga. al den "motion"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-07-10 08:54

Citat
Bare du nu ikke skvatter ned af stigen pga. al den "motion"

Risikoen er der jo.Men det er nok mere på grund af de sat.... hvepser.

Derfor kommer der et nyt spørgsmål herfra.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-07-10 09:06

Tak for svaret refi.Og reel rådgivning.

Prøver mig lidt frem.Har afklikket et par ting i F-Secure.Som allerede har hjulpet.
Base2 pane form,har heller ikke vist sig siden jeg afklikkede noget HP halløj.
Så jeg eksperimenterer lidt med sagerne.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-10 09:11

Dette link er fra foråret

http://www.bolius.dk/alt-om/skadedyr/artikel/fjern-hvepsebo-nu/

Men jeg tror ikke jeg selv turde give mig i kast med det, så hellere lade en prof om det nu, hvor boet er blevet stort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-10 09:21

Selv tak.....