/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ældre jægere
Fra : TheRealDeal
Vist : 1728 gange
220 point
Dato : 21-07-10 16:22

Kære alle

Linket fortæller om en ældre glemsom jæger, der glemte sit våben ude i naturen, efter jagt
Spørgsmålet går på, skal jægere have et lægetjek når de kommer op i årene?.
Kan denne nonchalante våbenbehandling, skyldes glemsomhed, demens eller noget helt tredje?
http://www.tvmidtvest.dk/indhold/jaeger-overtraadte-vaabenloven

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 21-07-10 16:37

Til bb1

Hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage med, så hold dig venligst væk
TRD

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-07-10 16:51

Her burde der sgu anvendes force majeure fra politi etatens side, og ikke en sigtelse overfor manden som en anden forbryder.
Bukkejægeren har højst sandsyneligt været godt oppe at køre, med eftersøgningen, glæden ved at få et positivt resultat af denne o.s.v. måske.

For mig er det et grænse tilfælde omkring våbenbehandling, og en sigtelse i dette tilfælde er en over reaktion i allerhøjeste grad, set i sammenhænget med, hvorfor han glemte eller havde fralagt sig sin riffel.

Det fremgår ikke om han var taget hjem fra jagten, ej heller om han måske har fulgt med schweisshunde manden over anden mands jord ( og her må skytten ) ikke bære våben og så har lagt riffelen fra sig, en tilfældig jogger er kommet forbi, har taget den forladte riffel i sin varetægt ( det kan man ikke fortænke ham i, heller ). Der må igen være ubelyste punkter her også, ligesom med ham med våbenskabet, som politiets skabte sig adgang til og det udløste en dom på 1 års fængsel med rette.
Jeg har godt nok gået på jagt med meget meget modne herre, de har nu aldrig ikke kunne finde hjem til hytten, eller glemt deres ting, og man hjælper da hinanden. Jeg har ikke stået i situationen hvor det aldermæssige skulle være det, som sagde stop for jagtudøvelsen, men man har da set og mødt typer, der skulle tales rent ud af posen til, også nogle som aldrig burde have lov til at drive jagt desværre, men det gælder jo også ved bilkørsel og så meget andet.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 21-07-10 16:53

Kære TheRealDeal.

Mon ikke det er en meget uheldig kombination af alt der kan gå galt for den uheldige jæger ?
Om man skal gennemgå en lægeundersøgelse for begyndende demens, reaktionevne og lign., er sandelig svær at tage stilling til. Men jeg vover det ene øje på, at 99,9% af alle jægere er så bevidste om det store ansvar der påhviler den enkelte, at det ikke skulle være nødvendigt. Den pågældende uheldige jæger er kun 58 år og må derfor kunne anses for at være moden nok til at vide bedre end tilfældet så viste sig at være - men jeg tror faktisk, at mange andre i en lignende situation kunne lave noget tilsvarende ??!! En ungjæger, hvis første buk er et stort øjeblik, ville også kunne lave noget tilsvarende i bar iver og befippelse ?? Jeg tror vi skal passe på med for mange regler - det forvirrer mere end det gavner!
Når man bliver 70, skal man søge om nyt kørekort med de få lægeundersøgelser som ovenfor beskrevet. Her kunne man sagtens tilføje, at denne undersøgelse også gælder jagttegn - men det kræver så en ændring af registerlovgivningen, men det er nok kun en formssag.

I vind og vejr
Provsten1

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-07-10 17:26

TRD

Et rigtigt godt emne, som vi jægere desværre ikke er glade ved at skulle tage stilling til !! Hvorfor ikke ? Fordi vi alle bliver ældre og gamle og hvor skal grænsen gå ?
Jeg er helt på linie med både betterwisser og Provsten - vi skal passe på ikke at lade os kvæle i regler og forordninger.
Den ide som Provsten her skitserer med 70 års grænse, synes jeg er udmærket - så får man frasorteret de psykisk syge som kan være til fare for deres omgivelser, folk som ikke har deres fulde førlighed efter ulykke eller amputation, folk med dårlige hjerter efter blodpropper eller hjerneblødninger - alle sammen potentielle "ofre" - Heldigvis er langt de fleste ældre på 70 år godt klar over når den er gal og hatten af for dét ! Gud ved hvordan vi selv bliver om ikke så mange år ???

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 18:00

Citat
En 58-årig jæger fra Skive-egnen fik ramt på en buk, der dog løb væk.

Hvor lærer de dog at skyde henne??
----
At han var OPPE på de helt små, over chokket kan jeg FORSTÅ..

Så mon ikke han bare skulle have en over FINGRENE:

Kører jeg et dyr ned, som spræller videre, stopper jeg op = hurtigt/
om der tilladt eller andet, hvilket mange andre ikke gør,
om man så står til en bøde eller værre, kommer ikke mig ved.

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 220 point
Dato : 21-07-10 18:11

Citat
Ældre jægere bliver ikke kontrolleret. Kontrollen med ældre jægere mangler.

http://tkrasmussen.mono.net/upl/9285/ldreogjagttegn.pdf

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-10 18:17

Som Betterwisser udtrykker det, så må vi passe på ikke at overreagere i sådanne tilfælde. Det fremgår heller ikke af artikelen, om pågældende jæger havde fjernet bundstykket. Hmmmm! En jæger på 58 er vel ikke en gammel sag. Jeg tror ikke en ældre og mere erfaren jæger var gået fra snøvsen og havde glemt sin riffel.

Men nu er vi ikke ens, og godt det samme. Jeg bliver snart 68, og arbejder cirka 40 timer ugentligt -med krævende skrivebordsarbejde. Andre er faldet sammen når de opnår samme alder.
Men vi kan alle glemme. Tag nu forleden, hvor jeg skulle til posthuset for at købe frimærker. Da jeg kom hjem skreg konen af grin. Jeg havde taget mine trackingbukser omvendt på, så foret med lommer og det hele blafrede i vinden. Derfor er man vel ikke dement.

Vi må derfor udvise forståelse for andre.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-10 18:24

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-07-10 18:11

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Ældre jægere bliver ikke kontrolleret. Kontrollen med ældre jægere mangler.

http://tkrasmussen.mono.net/upl/9285/ldreogjagttegn.pdf

Kommentar til ovenstående:

Gennemsnitsalderen for erhvervelse af jagttegn er oppe omkring de 37 år. Det nye klientel udgøres næsten udelukkende af bymennesker, som har fået en ny hobby - på linie med golf etc. . Gider man ikke golfe, så går man på jagt i stedet for - og omvendt.

Der er derfor tale om jægere med et yderst ringe kendsskab til våben og dyrere i faunaen. De kommer sjældent på jagt og opfører sig ofte famlende i naturen.
Fordi et kvaj skød til en hest betyder det ikke, at vi andre - som har drevet jagt siden 16-års alderen opfører os tilsvarende.

Men sådan er det her i forbudsdanmark. Begår en eller anden en fejl, så skal alle straffes med nye forbud som gælde kollektivt.

Artiklen er i øvrigt ledsaget af et stativ med haglbøsser - ikke rifler. det siger noget om researchen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-07-10 18:39

Nu er det haglvåben og ikke riffler, som står over teksten, men lad nu det være.

Om en jægersmand dør med et brag efter han har skudt en sneppe, eller slæbt en buk ud, hvor er problemet, rent sikkerheds mæssigt. Vi er da ikke togførere eller kaptajner på en 747 , med det ansvar som det indebære.

Nu ender det vel med at, hvis man er tønderund og over 58, må man heller ikke bade mere, uden lægeattest eller syn og skøn fra et uvildigt nævn.
Hvor mange vådeskudsulykker står de fra, + 50 for og andre alvorlige hændelser i min errendring er de ikke stærkt representeret.
Lad os nu komme væk fra den epedemi med, at man snart kun har en ekstistens berettigelse mellem 21 og 46 år. Med alderen kommer der ikke mindst, en større selverkendelse og ikke mindst en større tolerance tærskel også overfor egen formåen og ageren herefter, for de aller fleste.
Hold politikkerne ude af noget sådant, hvis ikke få de igen mindretals slagteri fornemmelser, det magter de om noget, se knivloven.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 19:26

Citat
Derfor er man vel ikke dement.

Hvad var det nu spørgsmålet var...?

Citat
Vi er da ikke togførere eller kaptajner på en 747 , med det ansvar som det indebære.

Derfor jeg ALDRIG flyver, de kan ikke overholde deres egne hviletider +
og de flyver mere og mere, for mindre og mindre penge.
Stakkels SAS, som havde så ski_ travlt med at komme på vingerne efter en ASKE sky,
de var BANGE for at få et LILLE underskud = mindre personale osv.
Men det viser sig SÅ, at de åbentbart har det største overskud i mands minde.
Og de får (vist nok) Stats-støtte... eller var det Staten der frivilligt ville give dem penge.

Smutter før jeg SKYDER en Jumbo ned =
Citat
http://www.youtube.com/watch?v=SuVZwSgwbQs

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 19:27

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-07-10 19:43

Om jægere der har nået en bestemt alder skal lægetjekkes eller ej, skal jeg ikke kloge mig på i dette indlæg. (jeg har tilkendegivet i andre indlæg hvad jeg mener om den sag.)

Da jeg læste artiklen tænke jeg straks, sikken da et fæhoved (for at at skrive det mildt)
I eftermiddags, da jeg lå i solen og ristede min røv, spekulerede jeg lidt på; "hvad er det i situationen der gør jægeren så febrilsk og ubetænksom".??

Jeg tror, (jeg kan af gode grunde ikke vide, da jeg ikke kender jægeren) at omtalte jæger simpelthen mangler jagtlig erfaring.
Jægeren var taget på jagt på bukkejagtens sidste dag med håbet om, endelig at få nedlagt en buk.
Bukken kommer ind på skudhold, hjertet hamrer, øjnene flimrer, riflen ryster - kort sagt, manden får bukkefeber. Med et sker der det der aldrig må ske - skuddet går, og bukken bliver anskudt. Allerede i samme splitsekund skuddet går fortryder jægeren sin handling - og måske på grund af manglende erfaring mister jægeren overblikket over situationen - kort sagt, det hele løber løbsk. Jægeren har gudske lov åndsnærværelse nok til at få ringet til svejshundeføreren. Imens jægeren venter på assistancen går han fortvivlet rundt, fyldt med selvbebrejdelse og bondeanger over fadæsen.
Da svejshundeføreren endelig ankommer, har jægeren så travlt med at anvise og forklare og bortforklare sin fadæse, at han ubevist får lagt sin riffel et eller andet sted, som han inderst inde ikke registrerer...
Resten af historien kender vi.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-07-10 07:58

Indsendt af E.B.Berthelsen: Den ældste søn skulle konfirmeres, og sognets kvindelige præst som varetog konfirmandforberedelsen, havde inviteret os forældre til møde i hendes tjenestebolig i Nivå. Som så mange gange tidligere tog jeg fejl af det rigtige mødetidspunkt og ringede på præstens dør en time for tidligt. En yngre mand åbnede døre, og jeg fremførte mit ærinde hvorefter han fortalte mig, at jeg ganske rigtigt var kommet en time for tidligt. Tilbage til Kokkedal og en time senere igen til Nivå, hvor den kvindelige præst smilende åbnede døren. "Ja, undskyld at jeg ulejligede din søn, da jeg for en time siden mødte for tidligt". "Jo", svarede hun, "min mand har allerede fortalt mig at du har været her". Resten af aftenen sagde jeg ikke et kvæk.

Indsendt af E.B.Berthelsen: Følgende er nok ikke den værste bommert - begået af min ringhed. Alvoren af bommerter må være aldersbestemt, idet tidligere bommerter i min fremskredne alder højst ville fremkalde et smøret grin hos undertegnede.Men som 20-årig ser man åbenbart helt anderledes på den slags. Sammen med nogle gode venner var jeg på Ærø. Vi kørte dengang BSA, som var noget af det ypperste der kunne fremskaffes for vore beskedne midler. Vi camperede på Ærøskøbing campingplads, hvor vi muntrede os med de lokale skønheder, som sjovt nok alle var rødhårede. Efter en uge på den vidunderlige ø skulle vi videre. Kværnen blev pakket og vi drønede de 400 meter til færgelejet, hvor færgen åbenbart var ved at afsejle, idet bommen ved færgelejet var nede. Jeg gav gas, fræsede helt hen til bommen, sprang af BSA`en, viftede med armene og brølede "stooop, vi skal med". Der skete absolut intet, bortset fra at jeg nu kunne se mindst 20 nysgerrige hoveder som stak op over broklappen. Så dukkede et stort rødmosset hovede op - iført kasket. Endnu engang brølede jeg, at vi skulle med færgen og forsøgte at rejse bommen. Så begyndte bovklappen at gå ned, og jeg smilede imødekommende til matrosen og halede cigaretpakningen op af lommen for at vise min påskønnelse. Hovedet kom dog hurtigt ned mellem skulderbladene, da matrosen smørret grinende bad mig flytte kværnen, så man kunne køre fra borde. Det er skræmmende at høre brølet af latter i en sådan situation
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har det fulgt en hele livet må man så have jagttegn?????

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-07-10 09:23

Til Bent Ballegaard Knudsen

Det indlæg du har skrevet i dag kl. 07:58, hvad vil du egentlig fortælle eller spørge om ?? Kan du ikke blot være seriøs en enkelt gang eller er din livsopgave at genere alt og alle ? Du blev udtrykkeligt bedt om at blive fra tråden, hvis ikke du havde noget konstruktivt at bidrage med ! I din nye tråd som startede i går, er tonen ligeledes perfid og dum - hvorfor egentlig det ? Hvorfor forsøger du ikke at se fremad som normale mennesker gør - nej altid gentagelser af ting og sager der er blevet sagt og skrevet om for år tilbage i andre fora end KanDu ! Har du iøvrigt fået tilladelser til at gengive alle de billeder og tekster du har kopieret ? Hvis ikke, så ved de pågældende ejere af rettighederne hvor de skal henvende sig - det er så rart at være et kendt (og berygtet) ansigt !

Hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 10:22

Ja, Ballegaard er ikke rask oven i roen, men det har vi alle vidst i umindelige tider.

Men derudover er det nogle særdeles morsomme historier ham Berthelsen skriver. God reklame.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 22-07-10 11:23

Kære alle

Først tak for jeres kommentarer angående ældre jægere, især det link Smokie er kommet med er interessant læsning.
Jeg personligt så gerne at når jeg blev ældre, så fik jeg et kontrol tjek ligesom det, for at bevare kørekortet.
Bb1 forstod du ikke hvad jeg skrev, om ikke at komme med dumme kommentarer, koncentrer dig om dit eget spørgsmål vedr. hjortefoden, det ser ud til at være et virklig interessant emne
Jeg medgiver Tonganeser, EBB er en humoristisk personlighed, som har en meget åben og positiv ingang til livets forskellighed, ham vil jeg gerne lære og kende lidt mere til, tror det er en meget hyggelig og imødekommende person

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-07-10 13:39

Det er jo det du og alle andre ikke kan,når Tonganeseren påstår ikke at være E.B.Berthelsen og helt ærligt venner af ham. Hvordan kan man lære noget af en person,som ikke vil være sit eget navn bekendt!

Det er simpelthend utroligt, at det ikke er gået op for flere, at det er de samme to - tre personer, der skriver herinde. Det er simpelthend D.L.S. side . Emnet her var gamle jægere nu skulle de pludselig lægges for had.
Indlæggene som jeg har sat ind og som er offentlige,hvorfor jeg ikke kan få en politianmeldelse på halsen, fra politimesterren i Helsingør viser jo med alt tydelighed, at også de unge kan kvaje sig - hvorfor er det så lige de ældre jægere, der skal stå for skud......

Tænk Jer om herinde....

At E.B.B. skulle have forstand på roer - den holder heller ikke.....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-07-10 13:59

For at komme tilbage til spørgmålet, " skal jægere have et lægetjek når de kommer op i årene?."

Der er ingen tvivl om, at jægere over de 60 år, ville ha' godt af at få et helbredstjek.
En overset sygdom - diabetes, giver også, hvis sygdommen ikke behandles, konfushed og manglende overblik over ens formåen. Diabetes ville blive opdaget "i tide" ved lægetjekket.
Hvad med stress.? For højt blodtryk - eller, hvad med synet.???
Hvor mange brillebrugere lægger brillerne, når de kigger gennem sigtekikkerten for at skyde.?
Jo, jo, der er sygdomme nok at tage højde for.

Nu vi jeg ta' en kop, Peter Larsen kaffe med et stykke lagkage. (konen det søde væsen, har lagt en Othellolagkage sammen, og påstår, at lagkagen har trukket længe nok)
Derefter vil jeg tænde mig en cigarret og nyde touren.

Det sødeste sommerhilsner fra
Heinz & co

(det er konen der er co )

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-07-10 14:49

Der kan man se jeg trode det var kagen: CO ------Koladekage.......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-07-10 15:25

Hej bb1.
Hvad mener du når du skriver;
Citat
hvorfor er det så lige de ældre jægere, der skal stå for skud......

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-07-10 16:11

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, kretierene for at bestå eller ikke bestå et " lægetjek " som gav en jægere lov til at forsætte sin jagteri.

Hvad skal synet af M/K-ren indeholde, og hvad skal vægtes ?
Skal der rammes 18 duer ud af 24, og skal der skydes bestemte skudgrupper med riffel for at forsætte. Hvad så med lyst og sportsfiskere, de har latent mulighed for en kold druknedød, skal vi så ha´fat her næste gang.

Endnu en gang tak til BB1, for at lufte hans forfølgelses vanvid i denne tråd og¨å.

Du ønskes snarlig god bedring, eller indlever dit jagttegn du svimler rundt i en gråzone helt klart. Dit valg bliver ganske let med dit gips raid, du har selv 6 besværelser ud af 7 replikker så selv du må indse at H.H. har krav på poing ikke.
Dette blot for at du følger dig med i det store X- files broderskab som består af 1 1/2 mand og en kippers.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 16:49

Dårligt syn, for højt blodtryk - eller det modsatte, kan naturligvis få betydning for en sikker jagtudøvelse.
Men hvad angår jægerens fysik, så er det et overset punkt. Selv vejer jeg 89 kg og er udstyret med en moderat ansat til mave - og kan stadig se følgesvenden uden at trække maven ind. Det kan skyldes to ting. Enten er maven tilpas polstret - eller etc . . . .

Men alle disse overfede geværbærere - med store fede runde maver som breder sig op til halsen, har svært ved en korrekt våbenbetjening. Liggende skydning med riffel er en umulig sag, fordi vedkommende ligger og ruller over "madkassen". På grund af den fyldige overkrop inklusive vommen og en alt for stram frakke, gør det umuligt for sådanne geværbærere at kaste haglbøsssen op på korrekt måde, fordi armene simpelthed er blevet for korte. Desværre er det de færrste som saver kolben af, kolben slæber på munderingen - og skuddet bliver derefter. Jeg nævner ingen eksempler ved navn, men på diversse hjemmesider ser man uhyggelige eksemplarer på den type geværslæber jeg nævner.

Derfor bør man, i det mindste, selv sørge for at besidde et kadaver som kan fungere hurtigt og sikkert. Diskusprolaps kan også hæmme bevægelsesfriheden - hvorimod hæmorider ikke betyder så meget - bortset fra, at man får svært ved at sidde på en lille jagtstol.

Så derfor: Op på cyklen og tab så mange kilo, at man kan betjene sine våben ordentligt.

Med venlig hilsen
MULTI-X
Tonganeseren
Paris

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-07-10 16:51

Betterwisser kan som sædvanlig kun skrive personfnidder - hvor når bliver han dog voksen????

H.H. Kære ven jeg mener såmænd blot, at jægere i alle aldre kan lave fejl, så hvorfor kræve, at det kun er de ældre,der skal op til en ny prøve eller til læge....

Der er virkeligf mange også yngre, som kunne trænge til det

Nu vil jeg køre til hundetræning og se om min hund kan udrede og apportere en ræv slæbt 350 meter i tæt skov. Det er der ikke mange Kleiner Münsterländere der kan og vil....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 16:53

Hej TRD

Du synes også at være en mand med masser af humoristisk sans - og vid. Jeg har mit revir i Nordsjælland og det kræver blot en PM og en aftale, hvorefter vi spiser forkost sammen og kigger på krondyr.
Invitationen gælder alle interesserede.
Mvh.

MULTI-X
Tonganeseren
MULTI-X
ROM

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-07-10 17:37

Den har E.B.B. brugt før!!! En ung jæger uden den store erfaring hoppede på den, men han opdagede heller ikke, at fejningerne ikke er lavet af kronvildt. Ligesom han bestemt heller ikke så nogle af slagsen..

Desuden er det slet ikke pralrøvens revier, men hans svigerfars

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 18:02

Har du selv revir - Ballehof??

Du har ganske ret. E.B.B. fik besøg på sit revir af en rutineret jæger med kamera, og han lagde en dejlig film ind på Jagformidlingssiden - med fine optagelser af hinder og en hjort. Men det har du nok glemt - infame løgner.

MULTI-X
Tonganeseren
RY

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-07-10 18:18

Citat
H.H. Kære ven jeg mener såmænd blot, at jægere i alle aldre kan lave fejl, så hvorfor kræve, at det kun er de ældre,der skal op til en ny prøve eller til læge....
Nemlig.!! Jægere i alle aldre kan lave fejl - og gør det.
Men når en 58 årig begår en så alvorlig fejl er det vel nærliggende, at diskutere hvad og hvilket problem der var årsagen dertil. Okay, vi kan ikke gøre så meget ved det, men vi kan da erkende at problemet er der.
At du så mener; "Hvis man ikke nævner noget om problemet, eksisterer problemet ikke."
Det er sku' da manglende selverkendelse.
Der sker fejl og fadæser alle steder. Fadæserne løses ikke ved at lade som ingenting, men ved at tale åben og ærligt om dem.

Der er ingen herinde der har fordømt jægeren - tværtimod.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-07-10 20:03

Apport ved schweissarbejde med ræv på 350 m spor, nej det er der sgu ikke mange som dyrker

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-07-10 20:23

Citat
Desuden er det slet ikke pralrøvens revier, men hans svigerfars
Nu er det vel ingen skam at leje sig en jagt.?
Jeg har også lejet jagten der, hvor jeg har mit revir - ligesom du har lejet jagt.

Her i varmen vil jeg gerne ha' lov til at citere en tekst af Shu Bi Dua

Jeg sidder her og sveder i min vindueskarm
og tænker på nul og en skid
og dråberne ruller ned ad venstre arm
via mit underbid
for det er varmt
og solen går rent ind

Min bajer er blevet lunken men jeg har lidt tobak
og jeg spiller en 78'er
det' en med Pat Boone der har fået et hak
så hans kvinter lyder som tertser
for det' så varmt at der er fluer i Kødbyen
ja det' så varmt at der er fluer i Kødbyen

Lår'ne klistrer
på nudister
alle gafler
is i vafler
slatne måger
intet vover
nøgne kroppe
gnid... aah...

En tissemyre gi'r den i 3/4 del
men falder og forstuver vristen
den tumler ned ad karmen mere halv end hel
og lander ved manden på risten
for det er vamrt
og solen går rent ind

Bare man ku' sidde i sin frysebox
men den er fyldt til randen me'dister
det ville osse ende i det rene koks
for man skal aldrig blande sig med pølser si's der
når det er varmt og der er fluer i Kødbyen
når det er vamrt og der er fluer i Kødbyen

Gnid... aah...

Jeg tror sgu jeg ku' sidde her i timevis
og bare glo og klø mig i stakken
og hvis du ikke tror på det så ka' du få
et par fede citater i nakken
for det er varmt og solen går rent ind
ja det er varmt og solen går rent ind

Lår'ne klistrer
på nudister
alle gafler
is i vafler
slatne måger
intet vover
nøgne kroppe
gnid... aah...

Og nej, det er ikke M.M. der har forfattet teksten

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-07-10 21:22

Tag dog og holde op med,at sige hvad jeg skal tro eller mene. Det aner I jo ikke en pind om....

Den film Tomben omtaler hvor findes den!!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-07-10 21:41

Aner jeg lidt hidsighed..???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 22:26

Jeg har ikke lejet min jagt. Jeg har den for til gengæld at pleje og regulere vildtet. Hvis nogen er interesseret i at se reviret - så er man mere end velkommen til at komme på besøg - som tidligere skrevet. Jeg giver en frokost og kølige pilsnere. Det skal naturligvis helst være i weekenderne - idet jeg arbejder på hel tid.

Og til Ballehof:

Filmen var linket ind i teksten på jagtformidling - og masser af deltagere så den. Hvis du er interesseret, kan du squ selv rode rundt i teksten - som du plejer at gøre. Store kvaj.

Og for god ordens skyld: Du modtager ikke nogen invitation til at besøge mit revir, somer et af de bedste i Nordsjælland.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Holbæk omegn.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 22:37

Da det åbenbart kniber med at læse - selv i dit eget link, så kan jeg da hjælpe dig lidt på vej. Du sviner stadig E.B.B. til - og antyder, at der ikke findes krondyr på hans revir.
I den forbindelse filmede Just (fra Jagtformidlingen) løs en tidlig aften - og bragte den på Jagtformidling. Dertil lagde han et indlæg ind - som du selv kan finde i dit link. Han kalder det en "Jagtperle".

For at du nu ikke skal ødelpægge de sidste hjerneceller i dit kranium, så har du her teksten:

I forbindelse med jeg er blevet sat en US carabin i udsigt skrev jeg et indlæg for at få gode råd ang lovliggørelse.En af dem der reagerede var EBB der omtalte en gaspiston.EBB lovede at få en drejet og foreslog vi kunne mødes på hans jagt da det er tæt på min bopæl så kunne jeg få udleveret et styk gaspiston.Vi aftalte at mødes lørdag . Vis resten af teksten

Jeg må indrømme jeg glædede mig til at skulle se det kronvildt EBB har omtalt ligeledes var det spændende hvilken "størrelse" denne Hr Berthelsen egentlig er.
Vi mødtes lørdag formiddag,vejret var ikke særlig godt så det blev til en rundvisning uden våben - Tikka,Ebb og undertegnede.Tikka er en ældre "dame" på 12 men bestemt stadig meget aktiv og særdeles jagtivrig.EBB tog venligt imod og fortalte kort om stedets historie.Det jeg fik at se er nok det der kommer tættets på en jægers drøm - en jagtperle.Terræn med alt hvad hjertet begærer og det var tydeligt EBB var på hjemmebane det samme gælder Tikka.Der blev med stor indlevelse fortalt om de jagtoplevelser de har haft sammen og det desværre var sidste sæson for Tikka - det sidste dæk er lige om hjørnet - hvilket med stor tydelighed påvirkede EBB.Det ene indtryk blev afløst af det andet - et indtryk der brændte sig fast var de kæmpe aftryk fra kronvildt der var stort set over alt.Ved en af moserne sagde EBB vi skulle gå en bestemt vej da det med sikkerhed ville få råvildtet frem fra mosen - det holdt stik - masser af flot råvildt.Dette fantastiske jagtområde er en fryd for øjet og for sjælen.Jeg hyggede mig i EBB`s selskab og sugede til mig af hans viden - selv om vi ikke så kronvildt var det nogle fantastiske timer på et revir der ikke kan beskrives men skal opleves.EBB kan heller ikke beskrives - han skal opleves.Jeg kan anbefale hans selskab,han er faktisk en varm og indlevende person

skjul teksten

Just

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-07-10 23:18

Hold da helt kæft - i guder for en forklaring på så lidt.

Jeg spurgte blot om et link.......

Og fik igen en masse ævl og løgnehistorier fra en sølle person, som ikke vil vedkende sig hvem han er, selvom han flere gange har røbet sig...

E.B. Berthelsen/Tombaneser du ejer ingen jagt og har heller ikke lejet nogen jagt. Din svigerfar, som selv er så gammel, så han ikkekan passe sin jagt. Har givet dig lov til at færdes der en gang i mellem. Det er sandheden, men som sædvanligt så ser du stort på den...

Dine pralerier om den store kronvildt bestand på stedet er vildt overdrevet, se på indlæggene de er gamle og i alle de år har du ikke nedlagt et eneste stykke kronvildt på reviret end ikke taget et billede..

Begge dele er sket hos mig, må du ikke glemme - så jeg behøver ikke lyve for at hævde mig...

Bliv blot ved med dit personfnidder og skriven uden om - det kommer du ingen stæder med, hos mig dertil kender jeg dig for godt og så længe du ikke vil besvare mine spørgsmål.
Så må du finde dig i at jeg graver alt det frem jeg kan. Husk også, at du forsøgte at svine min søn til.
Smider man om sig med løgne - så må man finde sig i at blive afsløret...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-07-10 23:26

Tak for den åbenstående invitation til at se dit revir. Du har nok haft fordelen ved at være selvbestemmende og ikke skulle udpine området, med fremlejning og andre aktiviter, for at kunne blive hængende på.
Just har beskrevet ret så indgående, hvad besigtigelsen gav af oplevelser, åbenbart en så stor torn i på Don Turnips, at han behandler den under enorm tilslutning i hans ego tråd, " det forsvundne klovaftryk ".

Og til tråden som er ret spændende, og nej jeg mener ikke, at en vilkårlig embedsmand i ledtog med en ditto politikkekskare, skal smøre et eller andet sammen, som en vilkårlig læge måske jagtmodstander, skal stemple mig og andre ud af Dianas stier. Det er populær spekulation på et mindretal igen.

MULTI - DLS

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 23:27

He he. Min diller er større end din.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-07-10 23:29

BB1 hvorfor har du ikke noget tøj på???

MULTI-Holger

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 23:34

Hej Betterwisser.
Den med dilleren var møntet på Ballehof, som åbenbart har svært ved at acceptere, at han aldrig har set store hjorte på den klump jord han "bestyrer".
Le Prince nedlagde for nogle år siden Danmarks største fritlevende 24-ender på 256,4 kg - og har dermed rekorden herhjemme. Hjorten blev nedlagt i Valby Hegn den 1. september (?) kan ikke huiske året, men det var året før der blev særfredet i Nordsjælland hvad angår krondyr. Jeg jhørte knaldet, idet jeg selv lurede på hjorten.

Mvh.
MULTI-X
Sjællands Odde

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-10 23:38

Til skvaddernossen Ballehof:

Du skriver følgende:

E.B. Berthelsen/Tombaneser du ejer ingen jagt og har heller ikke lejet nogen jagt. Din svigerfar, som selv er så gammel, så han ikkekan passe sin jagt. Har givet dig lov til at færdes der en gang i mellem. Det er sandheden, men som sædvanligt så ser du stort på den...

Det er helt hen i vejret, og du ved intet om mig - dit store kvaj.

Men omsider har du fattet noget: Jeg ejer ikke mit revir og har ikke lejet det. Hurraaaaaaahhhh! Så nåede vi så langt.

Og det har ikke kostet mig en krone (udover udgifter til ammo og geværer) at drive jagt på familiens ejendom i snart 35 år. Kan du stikke den??? Fatiigrøv.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-07-10 23:40

Han har sgu da endnu mindre set sin dillere de sidste mange mange år,

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-07-10 03:36

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-07-10 20:03

--------------------------------------------------------------------------------
Apport ved schweissarbejde med ræv på 350 m spor, nej det er der sgu ikke mange som dyrker
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Typisk Kloge Åge svar, som helt klart viser,hvor meget Barnerumpen Betterwisser ved og ikke ved om hunde.

Lad os prøve at skære det ud i pap:
Kan vi blive enige om at Tysk ruhår er den mest udbredte kontinentale jagt hund i D.K. og at retriveren er den største og mest udbredte af de ikke stående racer ????

Svaret er ja - så vi fortsætter.

Begge racer har lige som de andre kontinentale hunde ræveslæb og ræve apportering både på deres trænings og prøve program..
Bettewisser kloge Åge Har du aldrig hørt om den sværeste hunde prøve i DK Den alle seriøse hunde ejere stræber efter at bestå og som ingen kennel S........ hunde nogensinde har opnået at bestå.
Fuldbrugsprøven!

Jeg har intet imod, at folk har en anden mening end jeg har, tvært imod, så er det dejligt med mangfoldighed, men vil man gøre grin med det jeg skriver, så er man altså nød til at holde sig til sandheden ellers går det galt....

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tombe endnu engang har du røbet dig selv - kun en person har en svigerfar i hvis sogn eller skal vi sige små 60 km derfra har H.M.S. Prins Henrik skudt en hjort!!
Kun en har en stilling som advokatskriver....
Kun en er sidst i tredserne og kun en har snart fødselsdag....
Kun en bliver så gal og ubehøvlet som dig,når han bliver fanget i en løgn.
Kun en kan finde på,at skrive eller ringe til for dem helt fremmede personner,for at svine andre til. Allene af den grund er det helt utroligt, at det pågældende advokat firma i Hørsholm kan bruge dig, men det ender sikkert også, for folk, som dig der sidder og drikker med sig selv om natten. Går det galt for det har vi jo 2XJensen som bevis på.....

Desuden er det utrolig, at du fortsat ikke kan besvare simple spørgsmål,med andet end pladder og pralerrier... Svigerfars jagt. Du har altså i 35 år lukreret på din svigerfar fattigrøv.....

Hvem har forøvrigt det - det har K U N E.B.Berthelsen Dansk Land og Strandjagt orakel..

Tror du ikke snart alle er overbevidst om, at Tonganeseren ER lig med E.B.Berthelsen og ved du hvad så er jeg til freds.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-07-10 06:37

Jeg skal lige love for, at Ballespringeren udøser af sin viden, hvilket får mig til endnu engang at sætte tingene på plads for KlogeBent:

Du skriver bedrevidende til betterwisser, at tysk ruhår er den mest udbredte hos de kontinentale racer - det er rigtigt !
Dernæst at retrieveren er den største og mest udbredte race hos de ikke stående hunde !! FORKERT !!
Der findes ingen race der hedder retriever ! I DK har man valgt at samle retrieverracerne i Dansk Retriever Klub, som består af 5 selvstændige racer: Labrador, som den absolut største race, Golden,
Flatcoated, Curlycoated og Chesapeake Bay.
Ligeledes skriver du, at retrieverne har ræveslæb og ræveapportering på programmet, både på træningsniveau og prøveniveau ! DET PASSER HELLER IKKE !! De discipliner indgår ikke i programmet !!!!
At mange jægere med retrievere selv lærer deres hunde alle former for apportering og slæb, er en helt anden sag - det gør jeg selv, da mine hunde skal kunne bruges til praktisk jagt. P.t. har jeg 2 labradors (ikke Formel 1), men af den gammeldags type, 1 tysk ruhår og 1 ruhåret gravhund, som alle stort set har gennemgået den samme dressur med prima resultater.
Du kan sammenligne retrieverne med familien MULTI-X, som er absolut fornuftige og troværdige personer, som ikke behøver lyve og bedrage sig til nogensomhelst
Men du har jo valgt at holde dig udenfor det gode selskab, og kloge dig på bedste vis - og det ses tydeligt af resultatet !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Salten

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-07-10 06:55

NUUUUUUUUUU er jeg tilbage KNUDSEN Uha da hvor Knudsen kløjs i det. Der er efter det jeg har læst ikke nogen som har generet de ældre jægere, ud over der er stillet tvivl ved om ikke de skal have et lægeeftersyn når de bliver lidt ældre og der må jeg sige at Knudsen godt kunne trænge til et større hvodeeftersyn Det vælter rundt i kuplen på ham og nu er det gået helt galt, hvor skal vi begynde? dumdilidum tjaaaaaaaaa nå vi må igang
Knudsen har altid haft skrivkløe, så derfor er det let at finde lidt der kan stille tvivl om KNUDSEN selv skulle have et jagttegnseftersyn lad mig nævne to ting, han render og skyder op i luften for at kalde en flok ungjægere sammen, fordi de har anskudt en ræv (fik i forresten fat i ræven?) går med gæveret henslængt over skulderen(det dumper man på til jagtprøven) skyder på en ræv på over 200 meter med riffel, selv om han har indrømmet han ikke er for godt skydende med riffel osv osv jooooooooooooooooooo her er efter min bedste vilje et eksemplar der trænger til et eftersyn
Knudsen der er Spangkildehunde der har bestået fuldbrugsprøven, IGEN har du ikke gjort dit arbejde godt nok
Den slat kronvildt du har Knudsen, er ikke noget at skrive hjem om i forhold til EBB bestand, MEN vi husker alle at du har skudt en grandel hind, en hind som skulle sikre en større bestand i dit område, men nej du bare ud og skyder et hundyr, fordi du ikke har format til at skyde en stor hjort, medmindre de går i eller er lukket ud af hegninger

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-07-10 08:02

Kære bb1

Vil du virkelig have jeg skal blackliste dig, fordi du ikke kan holde dig til det spørgsmålet drejer sig om. Hvis du ikke kan lide at høre at EBB er en meget underholdende og vidende jæger, som nyder stor respekt i jægerkredse, så mener jeg du burde finde et andet sted for dine udgydelser.
TRD

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-07-10 08:10

Kæreste Bent BaleYard.

Hvorfor den aggressive og uforsonelige tone over for alle her på KanDu ? Dit had til Tonganeseren og dermed også til Bertelsen, synes aldeles ubegrundet ! Din sidste beskyldning om manglende kronvildt på Bertelsens jagtrevir, er grebet ud af luften - jeg kender ikke Bertelsen eller Tonganeseren personligt, men jeg kan bekræfte, at der i området findes rigtigt meget kronvildt, så hvorfor skal man tvivle på dét ?
Det kendskab jeg har til Bertelsen fra diverse sites, er alle af positiv karakter. At man ikke altid er helt enig med andre mennesker i alt, er meget naturligt. Men han besidder en fortællelyst som man bliver i helt godt humør af, fuld af underfundighed og en helt unique humor. Hans viden om våben og jagt er stor, og mangen jægersmand har fået endog megen hjælp, når noget skulle "findes ud af" . Jeg kan kun sige tak for mangen et godt grin i de tråde han har optrådt i.
Som organisationsmand har han også været med helt fremme - men typisk for dig bliver du misundelig og ondskabsfuld når det går andre mennesker godt. Hvorfor ikke glæde sig over andres lykke og held - livet er så kort, at vi ikke skal bruge den på kævl og spektakel over ingenting. Vi er så forkælede i DK - jeg har set så meget krig og ufred rundt om i verden i min tid som prof. soldat, så fald nu ned på jorden - ingen, absolut ingen, har det så godt som i smørhullet Danmark.

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X
Bandholm

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-07-10 08:54

Øjenvidnet: Personfnidder og ord kløverri, som ikke forandre spor på det jeg forklarer..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sandhedsvidnet: Heller ikke andet end personfnidder. Jeg har aldrig udtalt mig om bestand størrelsen af kronvildt hos E.B.B.`s svigerfar. Kun at E.B.B. aldrig har ført bevis for, at der findes noget og heller aldrig har nedlagt blot et eneste i 35 år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TRD: Jeg lytter skam gerne til kloge mennesker – men E.B.B. han påstår jo selv, at han ikke er Tongsaneseren så han skriver altså slet ikke her!!!!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Provsten: Hvis det er ubegrundet, at en person Tonganeseren under et falsk navn, som han end ikke vil vedkende sig. Nu har bevidst, at han er E.B.Berthelsen ( Erik Børge ) så er det sandelig grund nok til, at det kommer frem i lyset, at D.L.S. orakel er så stor en løjenhals. Det viser nemlig hvad han er værd også som organisations mand og tro mig jeg har ret, som så ofte før når jeg advare i mod denne mand. Han er direkte skadelig for jagten i Danmark og det er sikker også grunden til, at han er frosset ud af den lokale DJ afdeling!
At netop i fire støtter ham er fordi i Hylerne jo ikke så godt kan indrømme, at i holder på den forkerte hest og det er forståeligt nok, men det fortæller alle andre i hele Danmark meget om, hvilke mennesker det er, som er medlem af Dansk land og strandjagt forening.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har nu opnået hvad jeg ville: at føre bevis for at Tonganeseren er E.B. Berthelsen. Han har selv leveret beviset. Ved at forsvare sine løgne om fejninger, gips afstøbninger og kronvildt på hans svigerfars jagt..
Husk billeder og artikel var underskrevet E.B.B.
Derfor er denne tråd slut for mit vedkomne……………………………………..

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-07-10 09:12

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 23-07-10 08:54
--------------------------------------------------------------------------------
"Øjenvidnet: Personfnidder og ord kløverri, som ikke forandre spor på det jeg forklarer.. "
--------------------------------------------------------------------------------
Nu hvor man forklarer tingenes rette sammenhæng, får man ovenstående salve - jo, lille Ballegård, det forandrer teksten totalt - men når man ikke ved og ikke forstår de enkle forklaringer jeg har givet, så er du sgu' fortabt.
Men typisk for dig - nu bliver alle sværtet til og du vil ikke deltage mere, fordi du nu ikke kan klare en fair debat, men kun mestrer løgn og fordrejelser.
Det er helt forståeligt, at ingen gider dig undtagen en flok slapsvanse som ikke kan opnå at gå på jagt andre steder end hos dig, forudsat de skrubber dig på ryggen !!
PS Jeg er stadig ikke medlem af DLS, men har skam da fuld respekt for dens medlemmer, blot de opfører sig ordentligt, og det har jeg ingen frund til at tro de ikke gør !

Øjenvidnet4
MULTI-X
Ll.Skensved

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-07-10 09:58

Lille Ballegaard Knudsen.

Inden du nu beskylder andre for at lyve, så lad os lige få på det rene, om der blandt nogle af dine "venner" findes folk med hang til krybskytteri - det spørgsmål har du fået stillet flere gange uden at have villet svare !
Dernæst synes jeg du bør bevise, at Tonganeseren er direkte skadelig for jagten i Danmark ! Det er grumme beskyldninger; det er ikke nok at sige om en person, "at han er dum" ! Lad os få beviser på bordet ! Desuden må du også kunne bevise at han er frosset ud af den lokale DJ-afdeling !!
Lad mig endnu engang afslutte med, ligesom Øjenvidnet, at jeg ikke er medlem af hverken den ene eller anden jagtorganisation, så stop din hetz !!

Hilsen
Provsten1
MULTI-X
Gedser

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-07-10 10:45

Knudsen du har ikke bevist en hujende hattefis, det er noget du forestiller dig i din meget meget meget lille skizofren paranoide ærte=hjerne
Det er DIG Knudsen der påatår at Tonganeser er den samme som EBB og det er dig der hele tiden og igen påstår vi kender til Tonganeser, EBB eller hvem du nu har besluttet at hade.
Jeg og andre har så skrevet at vi mener at EBB er en humoristik mand, ud fra de små artikler DU SELV Knudsen har lagt ud på Kandu, så det er dig der prøver at ligge dine ord i vores mund, du har rablende
Dine "jagtvenner" vil lige så stille sive væk, når du meges snart mister jagten på Løvenholt, men så kan du jo skive sammen med din små oversøiske veninder på Facebook hvis det var de kunne læse og forstå dansk, er jeg ret så overbist om de promte ville trække venskabet tilbage

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-07-10 11:01

Kære bb1

Nu burde jeg blackliste dig, men jeg tror du er en stakkels gammel mand, der har det meget svært og lidt mentalt ude af trit med virkeligheden, så derfor vil jeg bære over med dig
Der er noget jeg ikke forstår når du skriver, et citat fra dig
Citat
Jeg har aldrig udtalt mig om bestand størrelsen af kronvildt hos E.B.B.`s svigerfar.

Det citat fra dig neden for beviser da så sandelig du udtaler dig om bestanden hos EBB, så?
Citat
Kun at E.B.B. aldrig har ført bevis for, at der findes noget og heller aldrig har nedlagt blot et eneste i 35 år.

Jeg ved godt at hver gang du skyder et eller andet stykke hegns eller burvildt, skal du berette om det her og der, men det er ikke ensbetydende med vi andre er tvunget til det. Du har nu engang besluttet at prostituerer dit jægerliv med mere på diverse hjemmesider og Facebook med fortællinger der ikke er helt stuerene og det er ikke vores fejl men din.
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-07-10 12:38

Nøjjjj hvor hyggen breder sig.!
Vi er inviteret på kølige pilsnere og ekskursion jagtreviret
Findes der en kro i nærheden - for evt. overnatning, hvis man beruser sig i alkoholiske drikke..?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-07-10 12:40

Huhej varmen trykker....
Citat
Vi er inviteret på kølige pilsnere og ekskursion jagtreviret

Der skal stå; - og ekskursion på jagtreviret.....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-07-10 13:30

BB1 har du slet ikke hjerne til at fatte, at der ikke er tale om at anvende falske navne, er fyldte med løgn og stjæler en andens mands identitet fordi mange, nok meget gode grunde, vælger at bruge pseudonym i superspace, så hold dog snart op med dine vanvittige og lettere sindsyge postulater, omkring alt og alle, du fremstår som en rablende ondskabsfuld stodder efterhånden, og bliver kun tålt grundet en form for overbærenhed for din tilstand.
Hvis du blev blacklistet af de borende X´r kan du jo se i din tilgipsede tråd, hvor mange du havde at lege med.
Men vi X-MÆND har store hjerter, tag nu lige at sætte lidt pris på det og te dig ikke, som en 1 års bukkelam.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-07-10 14:06

Hylerer hygger I Jer i sommer varmen. Sjovt nok er Tomben blevet tavs - det er sku også en være en at indrømme, at man er afsløret..
Også for I andre som har slikket ham op og ned af ryggen er det svært at indrømme, at I tog fejl - det er helt forståligt..

Kan I hygge Jer i sommer varmen. Jeres påstande om det ene og det andet må I selv rede Jer ud af.

Min påstand om at ruhår er den mest udbredte jagthund af de stående og retriveren ( som type er den største grubbe iblandt de apporterende er rigtig.
Ligesom det er rigtigt at alle har ræveslæb, som en prøve desiplin.

Det har I ikke taget stilling til og det viser, at det eneste I evner er personfnidder..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-10 14:20

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-07-10 14:32

Ligesom det er rigtigt at alle har ræveslæb, som en prøve desiplin.
Du er helt fra snøvsen Knudsen, søg din private heksedoktor, retrieverne har ikke ræveslæb eller ræve som apporterings emne til deres prøver, og forresten det var dog en elendig gang hundearbejde din hund leverede igår, okay det er ikke hundens skyld, det er som har dresseret den.
Knujdsen alle de små lamseben du er venner med på facebook, hvad har du betalt for det?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-10 14:38

Jeg tror Ballehof er ved at lægge op til en "driftig" nebengeschäft. Der er penge i alt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-10 14:42

Ballehof - for Satan da. Der er altså nogen der må få Danmark til at køre rundt. Jeg arbejder ud af bukserne og kom hjem for en halv time siden.
Jeg sidder ikke - som du gør det - med våde underbukser og skrivekløe og venter på nyt fra Kandu.
Vrid nu underhylerne og vend vrangen ud - og gå dig en rigtig lang tur i det gode vejr.

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X
Skørping

Nåede ikke at se om der skal j med i Skørping. Man ligger jo ikke på den lade side.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-10 15:04

Hej Heidi

Nu havde jeg ikke forestillet mig et brag af en fest - med løsagtige kvindfolk etc. men en hyggelig sammenkomste med frokost og nogle kølige drinks i skovkanten.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Langt syd for Skørping.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-07-10 15:25

Citat
Hej Heidi

Nu havde jeg ikke forestillet mig et brag af en fest - med løsagtige kvindfolk etc. men en hyggelig sammenkomste med frokost og nogle kølige drinks i skovkanten

Nej selvfølgelig ikke. Det er da også bare mig der benytter enhver lejlighed til at få lidt "gang i gaden"

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-07-10 16:21

Kære bb1

Nu er du ved at være langt ude
en håndfuld citater fra dig.
Citat
Min påstand om at ruhår er den mest udbredte jagthund

Det er der ikke nogen der har benægtet
Citat
Ligesom det er rigtigt at alle har ræveslæb, som en prøve desiplin.

For de stående hunde indgår der ræv, men ikke for retrievere, hvis du nu gjorde dig selv den tjeneste og gik ind på Dansk Retriever Klubs hjemmeside, ville du kunne læse hvilke vildtarter der ingår i deres prøver, så inden du når og forplumre det også vil jeg lige hjælpe dig en stakkels gammel mand med egen hjemmeside
Begynderklasse B
Generelt: I denne klasse afprøves hundens talent som jagthund, De stillede opgaver
skal derfor være af en karakter hvor det er potentialet mere end dressuren, der vægtes.
Apporteringerne må ikke være overdrevet lange, og selv om krat og vand naturligt
indgår i denne klasse, må ingen af posterne være af særlig vanskelig karakter.
Klassen skal begynde med en markeringspost for dermed at give hunden chance for
en god start. Dirigeringspost må ikke indgå i klassen, og terrænet bør ikke være tættere,
end at føreren jævnligt kan holde kontakt med sin hund.
Hundene fremføres og bedømmes enkeltvis. Skud afgives med jagtgevær ved alle
markeringerne. Skytten står altid i hundens synsfelt når der afgives skud.
Det anvendte vildt i denne klasse er duer, hønsefugle, andefugle samt hare og kanin.

og
Åben klasse B
Generelt: Apporteringer af varierende længde, vand, siv, krat og skov indgår naturligt
i denne klasse. Hundene bedømmes enkeltvis undtagen i momenter i søget, ligeledes
kan 2 hunde afprøves under fri ved fod og trampejagt. Skud afgives med jagtgevær
ved alle markeringer, og skytten er altid i hundens synsfelt når der afgives skud.
Følgende vildtformer kan anvendes: duer, hønsefugle, blishøns, andefugle samt hare
og kanin.Under afprøvningen skal hunden apportere mindst 1 stk. hårvildt i form af
hare eller kanin.

og
Vinderklasse
Generelt: Apporteringernes sværhedsgrad i denne klasse skal øges i forhold til åben
klasse. Men frem for apporteringernes længde, er det vigtigt, at hunde i denne klasse
bliver afprøvet i varierende discipliner under jagtrealistiske rammer.
To eller flere hunde skal afprøves samtidig under en eller flere dele af prøven. Skud
afgives med jagtgevær ved markeringerne, og når det indgår som et naturligt led i
prøven. Skytten placeres i rimelig skudafstand til vildtet. Følgende vildtformer kan anvendes:
duer og alt jagtbart fuglevildt. Kanin eller hare skal indgå.

Så fik vi endnu engang bevist at en af dine påstand ikke holder vand
På et tidspunkt har du skrevet at Tonganeser har svinet din søn til, bevis det
Citat
Husk også, at du forsøgte at svine min søn til.

TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-07-10 16:29

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4
Dato : 23-07-10 06:37
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg skal lige love for, at Ballespringeren udøser af sin viden, hvilket får mig til endnu engang at sætte tingene på plads for KlogeBent:

Du skriver bedrevidende til betterwisser, at tysk ruhår er den mest udbredte hos de kontinentale racer - det er rigtigt !
Dernæst at retrieveren er den største og mest udbredte race hos de ikke stående hunde !! FORKERT !!
Der findes ingen race der hedder retriever ! I DK har man valgt at samle retrieverracerne i Dansk Retriever Klub, som består af 5 selvstændige racer: Labrador, som den absolut største race, Golden,
Flatcoated, Curlycoated og Chesapeake Bay.
Ligeledes skriver du, at retrieverne har ræveslæb og ræveapportering på programmet, både på træningsniveau og prøveniveau ! DET PASSER HELLER IKKE !! De discipliner indgår ikke i programmet !!!!
At mange jægere med retrievere selv lærer deres hunde alle former for apportering og slæb, er en helt anden sag - det gør jeg selv, da mine hunde skal kunne bruges til praktisk jagt. P.t. har jeg 2 labradors (ikke Formel 1), men af den gammeldags type, 1 tysk ruhår og 1 ruhåret gravhund, som alle stort set har gennemgået den samme dressur med prima resultater.
Du kan sammenligne retrieverne med familien MULTI-X, som er absolut fornuftige og troværdige personer, som ikke behøver lyve og bedrage sig til nogensomhelst
Men du har jo valgt at holde dig udenfor det gode selskab, og kloge dig på bedste vis - og det ses tydeligt af resultatet !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Salten
Ballefræs, dette skrev jeg til dig i dag !! Og teksten er naturligvis korrekt !

Men du fremturer lidt senere:

"Min påstand om at ruhår er den mest udbredte jagthund af de stående og retriveren ( som type er den største grubbe iblandt de apporterende er rigtig.
Ligesom det er rigtigt at alle har ræveslæb, som en prøve desiplin."
---------------------------------
Jeg gav dig sandelig ret i, at ruhåren er den mest udbredte af de kontinentale racer ! Er det rigtigt ??
De 5 retrieverracer er alle selvstændige racer med deres specielle særkender og derfor kan du ikke sige, at retriever-typen er den største grubbe !! Det vil svare til, at man f.eks. sammenligner ruhår, korthår,kl.münsterländer - mon ikke folk med disse racer ville have sig det frabedt ??
M.h.t. ræveslæb og ræveapportering, har du aldeles uret i din påstand - der bruges overhovedet ikke rovvildt på retriever-prøverne !! Der bruges duer og alt jagtbart fuglevildt, samt kaniner og/eller harer - færdig !!
Men prøv selv at finde tingene på www.dansk-retriever-klub.dk, som er en meget omfattende hjemmeside og søg efter markprøvereglement og vejledninger til disse - heraf fremgår det jeg lige har forklaret dig !!!

Forstod du dét ?? Hvis ikke, er det bare ærgerligt - jeg gider ikke forklare dig det en tredie gang!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Vonsild

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-07-10 16:55

- ordkløverri jeg skrev retriver racerne, altså de apporterende hunde og kan en sådan ikke apportere en ræv eller gå et spor duer den ikke som jagthund - så enkelt er det, men I ligger straks noget andet i det, derfor er alt videre debat med jer, som et huld i jorden - ingenting.....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-07-10 17:00

Du er ikke bare almindelig dum Knudsen, du er meeeeeeeeeeget ubegavet, når du nu benægter, at du har påstået, at ræv var en obligatorisk diciplin for retrievere, kapiche

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-07-10 17:09

Kære bb1

Du er en ynkelig gammel træt mand, der ikke kan indrømme du har påstået noget forkert, men Game set and match til os der ved noget om tingene
Du er en af de jægere som jeg gerne så miste sit jagttegn, du er et kedelig eksempel på den danske jægerstand.
TRD

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-07-10 17:19

Det er ikke småting som BB1 sejler forvildet rundt i, det er ærgeligt, hvis han har fået sat sig igennem, hos de lidt mere godtroende, med hans egne regler, etik og hjemmebrændte love.

Slikker Mister X, Tonganeren alias noget helt andet op ad ryggen??, Nej min gode Knudsen, her render du igen forkvabset rundt i opfattelsernes svære kunst. Folk med humor, viden og evnen til at dele den med andre, og mand for sin egen hat, selv om der køres på kanten, vil man altid gerne udveksle synspunkter med.
Ser du BB1 nogen kan godt rumme andres heldige stunder, og at de måske ved lidt mere end en selv, selvfølgelig kun ganske lidt)), om specifikke ting og områder, og vil dele den slags på en underholdende måde og altid har villet det i denne ånd. Han har nu heller aldrig tilsvinet din familie, den gren mestre du egenhændig selv.
Modsat dig, som altid har været en grov brovten pestiliens ligemeget, hvor du har stukket snotten frem, evigt lurende på, hvor du kunne tilsvine andre, og på din forkvalede måde ledt efter folks identitet, hvad skal du bruge den til, kommer du og banker på døren eller hu?, eller har du andre instinkter omkring det, for tankvirksomhed kan det sguette være.

Skriv en nyt indlæg i gipskrigen, så kan du prale sammen med de små på Fjæsbook om din, enorme viden om dit og dut, har du fået nye små venner siden sidst, der havde du vist 502 ikke.

Forøvrigt har Kronbukkene i nord sjælland, Mora knive på venstre stang og Stihi model 028 på højre stang, så fik du lidt at køre videre med, men kun i dit eget spin om vi må be.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-07-10 17:44

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-07-10 17:49

Selvtak