/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udskiftning af olietank i kælder
Fra : bigfool
Vist : 1833 gange
100 point
Dato : 21-07-10 14:29

Jeg har en 1200 ltr. stål olietank på 4 ben i kælderen. Tanken bliver 30 år i foråret 2011 og jeg er derfor nød til at udskifte den indenfor de næste 6-8 mdr.

Er der nogle her, der har en idé om hvad sådan noget vil løbe op i (ny tank og fittings, tømning af den til den tid brugbare olie for at fylde over i den nye tank, demontering, bortkørsel, montering, arbejdsløn etc.) - Altså et overslag for hele entreprisen ?

På forhånd tak - Bigfool

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-10 14:37

En ny tank ca 6000 kr

Er der slet ikke noget af du selv kan?? Min mand lavede det hele selv, tømte den med en motorpumpe i Harald Nyborg osv

Men ellers gik der kun et par timer... så max to timer for en prof

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-10 14:47

Citat
Min mand lavede det hele selv, tømte den med en motorpumpe i Harald Nyborg
mon ikke det er nemmere at tømme tanken i kælderen end at slæbe den hen til Harald Nyborg
mit forslag er at du køber en kasse øl og inviterer et par stærke naboer, så er den tank skiftet på et par timer, selvfølgelig vælger du et tidspunkt hvor tanken er næsten tom og gerne inden vinter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-10 14:55

Citat
mon ikke det er nemmere at tømme tanken i kælderen end at slæbe den hen til Harald Nyborg

Kors i hytten, du siger noget, den tanke tror jeg slet ikke strejfede ham

(der kan man se hvor stor en forskel et enkelt ord kan lave af ravage)

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-07-10 15:41

30.000

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 21-07-10 16:08

30K - Det var da lidt af en sjat Havde egentlig regnet med omkring det halve, og jeg vil gerne have professionelle til at udføre det hele, så attester og godkendelse m.m. er på plads.

Men det er da en bud brorteil

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-10 16:11

Hejsa.
Citat
og jeg vil gerne have professionelle til at udføre det hele, så attester og godkendelse m.m. er på plads.

Det skal du også gøre...netop for at der er garanti på alt efterfølgende.
Vi fik vore udskiftet i 2007 inden vi solgte huset.
Vi fik Statoil til det og det blev dengang 6.500 kr.
Få tilbud fra 2 eller 3 forskellige og samlign priserne.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-10 16:13

Citat
Vi fik Statoil til det og det blev dengang 6.500 kr.

Glemte lige at skrive de også tog den gamle tank med sig da de var færdige.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 21-07-10 16:14

@piaskov: Det var godt nok billigt, da en ny tank i dag alene koster mellem 6 og 7.000 kr.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-10 16:33

Citat
da en ny tank i dag alene koster mellem 6 og 7.000 kr

Ja det var billigt men ikke destro mindre sandt.
Til sammenligning kan jeg aå oplyse at vi dengan skulle gi' 11.000 hos OK .
Så det kan virkelig betale sig at indhente priser/tilbud.
MEN som jeg skrev tidligere var det i 2007.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 21-07-10 16:38

Takker piaskov, men på 3 år er priserne vel ikke steget med mere end 10-20%, så det har godt nok været kanonbilligt - Takker for indlæg men hører også gerne andres mening/erfaring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-10 16:54

Attesten følger med tanken og er gratis... du skal efterfølgende kontakte kommunen og oplyse om din nye tank..

Tank ca 6.000 og ca to timers arbejdsløn... jeg ved ikke hvad en VVS'er koster i timen??

Du kan da nok spare den ene times arbejdsløn ved selv at tømme, og skille skidtet ad??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-10 21:40

Citat
... du skal efterfølgende kontakte kommunen og oplyse om din nye tank..

Jeps ...men det sørgede Statoil også for....hos i hvert fald.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-10 22:12

Citat
Jeps ...men det sørgede Statoil også for....hos i hvert fald.

Der er jo heller ikke noget arbejde i det, det kan jo inskrænkes til et frimærke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-10 22:21

Citat
Der er jo heller ikke noget arbejde i det, det kan jo inskrænkes til et frimærke

Det er da underordnet...det er da service fra deres side du

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 21-07-10 23:41

Jeg pointerede det også kun for at bigfool ikke skulle tro at der var en udgift forbundet ved det... at udskifte en olietank kan faktisk gøres ret "billigt"

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 23-07-10 06:34

Tak for svaret Nordsted1.