/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ovn defekt varme/termostat
Fra : hulstroem
Vist : 452 gange
20 point
Dato : 21-07-10 12:27

Hej
Jeg har sådan en blomberg faq75 ovn og når jeg tænder den på 200 grader går der ikke så længe inden ovnen bipper og viser 200 grader men hvis jeg har et eksternt termometer i ovnen så viser det et eller endet sted imellem 100-130 grader på samme tid men hvis den får lov at stå længe så kommer ovnen op på de 200 grader har en ide om det kan være termostaten der melder til elektronikken der er defekt.. nogen der har et bud på mit problem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 12:46

Det kunne jo være det externe der er i udu

Kommentar
Fra : Thomasel

Dato : 20-10-10 20:02

Forudsat at det termometer du har brugt er i orden så vil jeg mene at det er den elektronik der giver den "bip" lyd den er galt med. For som du siger så bliver ovnen med tid, de ønskede 200 grader, og jeg vurderer derfor at din termostat ikke fejler noget.

Hvis du derimod mener at der går urimelig lang tid inden den når den ønskede temperatur så kan det da godt være at termostaten ikke er helt rask.

Prøv evt. at sammenligne opvarmingstiden med en anden ovn.

Kommentar
Fra : hulstroem

Dato : 21-10-10 09:56

hej tak for svarene har fundet fejlen det var motoren til blæseren ved ringvarmelegemet på bagpladen der var kaput...

Annuller spørgsmålet
Fra : hulstroem

Dato : 21-10-10 09:59

problemet løst og kunne ikke finde andre måder at lukke det på