/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Download timeouter!
Fra : bruuno117
Vist : 644 gange
500 point
Dato : 21-07-10 11:44

Jeg har lige geninstalleret XP på min mors computer, og den kører da også fint nu, men jeg har et problem med internettet! Når jeg prøver at downloaded en fil, starter den fint med at downloade, men efter et kort stykke tid, stopper overførslen, og der popper en besked op, der siger at forbindelsen timeoutede!? Jeg kan surfe fint på nettet, og jeg kan også downloade mindre filer med lidt held, men hvis det er større filer på 10mb eller over, så kokser det! Er der en der kan komme med en forklaring på den opførsel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 12:01

Tjek dine strømindstillinger....

Det er fordi maskinen går i dvale....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-07-10 12:25

Ja højreklik på skrivebordet - egenskaber - pauseskærm - strømstyring. Sæt det hele på aldrig. Og tryk OK.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-07-10 12:32

den går ikke i dvale, jeg sidder og arbejder ved maskinen mens den downloader, og er tilstede når det sker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 12:39

Tjek det nu alligevel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 12:41

Citat
jeg sidder og arbejder ved maskinen mens den downloader

Det du "kalder" arbejde er måske noget der slet IKKE involverer f.eks harddisk (som så går i dvale)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-07-10 13:14

Jeg har allerede slået alt fra inde i strømstyring, det er noget af det første jeg gør efter en geninstallation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 13:23

Bruger du downloadmanager så slå den fra....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-07-10 13:41

Nej, det skidt bruger hun ikke, det skal holdes så simpelt så mulight hehe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-10 14:14

Citat
det skal holdes så simpelt så mulight
Firefox er altså ret simpel og meget stabil til at downloade, hvis download går i stå så genoptages den automatisk så længe du er på siden du henter fra, og det kan måske være løsningen? Nogle sider kræver at du bliver på siden så længe der hentes noget:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-07-10 18:45

prøv lige denne her: http://www.pingtest.net/

Når du tester så vælg malmø, de servere der er i danmark har et performance problem

jeg tror at det er netforbindelsen der er ustabil, så vil du nemlig opleve den slags problemer

Packetloss skal være = 0
Jitter skal helst være 0 men er den 1 eller 2 ms så er det acceptabelt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-10 19:10

Er min internet forbindelse så lige til at smide ud? Jitter 4ms, Ping 38ms men ingen mistede pakker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-10 19:22

Citat
Er min internet forbindelse så lige til at smide ud?

Vælg en anden server - så vil du opdage at du ALDRIG skulle have valgt komputer

Den test siger i realiteten INTET - det kommer jo helt an på hvilken server du kobler op på i det aktuelle tilfælde - f.eks. England er lige ved at bede mig om at kassere ALT - Norge siger Super - Tyskland ligeså (den bedste) Sverige acceptabel

Såååååå

Og jeg har absolut INGEN problemer med hverken at hente eller sende (50/10)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 20:34
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 20:41

almindelig NETVÆRK eller ?????
Router og Fande___eller bare hans pumpestok.

Hvad er din nethastighed og hvilken udbyder har du/ i
Citat
Jeg har lige geninstalleret XP på min mors computer

SÅ SKAL DET VIRKE__ anti virus programmer og firewall = beskytter ALTSÅ også
mod hentede filer, selvom de kun er ½ nede.

Må du hente fra siden, hvilke/ n side drejer det sig om???

Prøv at slå Windows indbyggede firewall fra, OG / ellers giv tilladelse til
siden hvor du / (DIN MOR) henter fra...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 20:43

Glemte at

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-07-10 20:44

Ellers skal du ind i REGISTRY og ændre på måden du henter filer på.
Søg selv under TIPS..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-07-10 01:30

Citat
Er min internet forbindelse så lige til at smide ud? Jitter 4ms, Ping 38ms men ingen mistede pakker

Det kommer jo an på hvad du bruger din forbindelse til men 4ms burde absolut ikke give noget problem.
De fleste programører har da heldigvis opdaget at svartider på internettet kan variere en del.
Det er værst med spil men andre ting kan også have et problem hvis tiderne svinger for meget

sålænge der ikke er packetloss så kører de fleste ting uden du opdager at dine pingtider varierer
Citat
det kommer jo helt an på hvilken server du kobler op på i det aktuelle tilfælde

Den med serveren, det er både et ja og et nej.
De fleste servere er stabile nok så det er selve forbindelsen der er forskellig.
Det kan så være din forbindelse, udbyderens interne forbindelser eller forbindelsen ud af landet, testserverne sider normalt på et backbone men det kan naturligvis også have et problem.
afhængig af din udbyder (og geografisk placering) så vil det normalt være sverige eller tyskland der giver dig det bedste resultat. det giver jo ingen mening at teste din forbindelse til Norge eller Newzealand eller et tredje sted når nu det bare er sit lokale net og sin udbyders net man vil teste

og refi: når du siger "Den test siger i realiteten INTET" så kunne du ikke tage mere fejl, den siger jo netop alt om hvordan kvaliteten af din forbindelse til et givent sted i verden er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-10 07:09

Citat
den siger jo netop alt om hvordan kvaliteten af din forbindelse til et givent sted i verden er

Jamen så er det jo godt at New Zeeland er ok, men England skidt

Vi er lidt tilbage i den der med "det svageste led"

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-07-10 12:39

Min kære mor bruger "egnsnet", som er en slags pseudo ISP som lejer en større forbindelse fra en af de større ISPer, og så sender det ud trådløst. På grund af det har jeg ikke mulighed for at portforwarde eller endsige rode med udstyret overhovedet :/