/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kun salg til cvr. ?
Fra : niller59
Vist : 2044 gange
100 point
Dato : 20-07-10 19:30

Hej Jeg har set at der af og til annonceres med " kun salg til CVR.", kan nogen fortælle mig hvorfor denne klausul ??
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-07-10 19:42

- kun salg til momsregistrerede...

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 20-07-10 19:45

Hejsa,

Simpelthen fordi køber/sælger følger momsreglerne og dermed lovgivning.

Bluesky

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 20-07-10 20:24

Ofte er der tale om en nettobil eller indbyttet bil, som forhandler ikke ønsker at investere en klargøring i.
Evt. også fordi bilen ligger i en anden (lavere) prisklasse end forhandler ønsker at have til salg.
Men nok mest fordi han har vogne nok til salg der venter i udstillingen.
Så sælges bilen videre uden garanti som nettobil til anden momsregistreret forhandler.

Det er nemlig ikke muligt at omgå garantien ved normalt bilsalg til privatkunde.
(at mange gør det er en anden sag).

Sagt lige ud :
En bil med denne betegnelse er totalt Uinteressant for den almindelige bilkøber, uanset en lokkende lav salgspris.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 20-07-10 20:26

Og fordi salg til private indebærer visse former for garanti.
Hvis en person køber en bil til f.eks. 5.000 kr med væsentlige fejl på bremser, eller bærende dele, kan der blive en masse ballade. Det kan undgås forhandlere imellem, da der typisk udstedes en faktura og dermed slut, finale.