/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjælp til Konfirmations-RAP
Fra : KingSix
Vist : 2640 gange
250 point
Dato : 05-05-03 18:25

Er der nogen her, der kan hjælpe mig med at skrue en kort rap sammen, jeg kan fyre af som indledning til "Fars tale" ved min søns konfirmation?? Han er helt bidt af rap i øjeblikket, mener at Eminem "skider til kanten", fifty cent styrer for vildt, og de gamle danske (MC Ejnar og Østkyst Hustlers) er vildt sjove at lytte til.
Knægten: Jacob, altid uheldig/klodset startede med at komme på skadestuen da han var 10,- måneder!, var der for 18. gang for 4 uger siden med en brækket arm, jeg sagde allerede da han var 2 år, at "Han har hård hud på hele kroppen inden han skal konfirmeres".Det værste ved konfirmationen er helt sikkert at han skal have det "pæne" tøj på, som de gamle kan godkende, i stedet for skaterbukser, oversize sweatshirts og HUE, og selvfølgelig de fede skatersko - men ikke i dag.
Teksten skal helst være på dansk, så de gæster der er ældre end mig kan følge med......måske!!
Jeg synes det kunne være fedt, hvis jeg kunne få ham til at måbe, for det ville han helt sikkert.

På forhånd tak...
KingSix

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 260 point
Dato : 05-05-03 19:37

Hey kingsix,
hvis du vil ha` en personlig tekst (som jo er et must til en konfirmation) må du jo også afleverer nogle personlige oplysninger om knægten, så vi kan lave en rigtig sjov tekst.....
Rap sender os jo ingen steder hen, da alle i dèn alder KUN vil ha` rap

laurenzio

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 05-05-03 20:07

Hej Laurenzio.
Klart nok, men det behøver ikke være en marathon-rap, jeg skulle gerne kunne holde stilen og huske teksten. Det duer jo ikke med en tekst i hånden når jeg skal stå og kaste håndtegn, vel...
Knægten hedder som sagt Jacob, er (udover rap og HipHop musik) vild med håndbold,(han får faktisk en uges ophold på Anja Andersens Håndboldskole som gave)- nu håber jeg sgu’ ikke han kommer i det her forum!!!. Han er efterhånden blevet klar over, at det godt kan betale sig at gøre noget ved skolearbejdet, og efter ferien starter han på Friskole i 8. Der stilles højere krav, men det kan han godt klare, for han har hjernen med sig. Hans generalieblad fra skadestuen dækker 10 besøg fra 10. måned til 4 år, det fik han diplom for!(fra skadestuen, med stempel og hver en ting) og fra 4. år til for 4 uger siden 8 besøg….skaderne dækker bl.a. albue trukket af led, flækket knogle i venstre albue (2 gange), klemt finger i liggestol så neglen måtte af, trådt i ansigtet af en stor hund (klo gennem kinden), diverse forstuvninger efter fald fra træer, samt fodboldspil, et styrt på grusvej med cykel (hovedspring med cykel!) ,brandsår på hånden fra en varm kogeplade, og diverse huller i huden efter fald på sten og andre steder.
Han har en storesøster, der lige modsat aldrig er kommet til skade, der altid tænker før hun handler, og helst ikke opsøger nogen risiko overhovedet.- hvis vi havde fået Jacob først, var han sgu’ blevet enebarn!
Kan der trækkes en tråd af dette, ?

M.v.h. KingSix

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 05-05-03 20:10

&#8230 er .....
&#8217 er '
Tekst ver importeret fra Word...

KingSix

Godkendelse af svar
Fra : KingSix

Dato : 04-02-04 22:57

Hey Laurenzio....
Det blev ikke til meget RAP hva'.
For at lukke spørgsmålet (der er alligevel ALT for mange der står og fylder op) smider jeg de udlovede point over til dig.

Ha' det godt...

KingSix