/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Knallert begrænsning (Ring/Skive)
Fra : oliver3660
Vist : 981 gange
35 point
Dato : 19-07-10 21:17

Hej.

Jeg jeg har lige et spørgsmål om ringen/skiven på en knallert. I mit tilfælde har jeg to små ringe på, hvis hver af de to ringe sidder i hver sin ende af det lille "rør", vil det så svare til en større/bredere ring??

Tak

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-07-10 21:58

Citat
hver af de to ringe sidder i hver sin ende af det lille "rør", vil det så svare til en større/bredere ring??

Kan ikke se hvad du skriver....

Men tag den største,
og håb på det værste/ eller omvendt
Citat
Jeg jeg har lige et spørgsmål om ringen/skiven på en knallert. I mit tilfælde har jeg to små ringe på, hvis hver af de to ringe sidder i hver sin ende af det lille "rør", vil det så svare til en større/bredere ring??

Sidder den i en lukket variator / der skal skilles af..??

Citat
"rør",

+ +/-
FUK__og alle har en MOBIL_ men kan FANDME ikke finde ud af at tage et skide?????
og lægge det på nettet..............

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 19-07-10 22:14

Nej den sidder ikke i en lukket variator. Når jeg siger røret, mener jeg den lille stang som ringene sidder på.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-07-10 22:20

Citat
Når jeg siger røret, mener jeg den lille stang som ringene sidder på.

Tag den store/ ellers vil jeg mene du får problemer med din starter-krans = selvstarter.

Men når du ikke skriver andet END
Citat
Jeg jeg har lige et spørgsmål om ringen/skiven på en knallert. I mit tilfælde har jeg to små ringe på, hvis hver af de to ringe sidder i hver sin ende af det lille "rør", vil det så svare til en større/bredere ring??

Og ikke noget om MOTOR TYPE/ ???? så får du svar som du skriver.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-07-10 22:23

Citat
vil det så svare til en større/bredere ring??

HVOR__
du piller en?
tager en ANDEN

Citat
Få fat i scoooooooooooooooterbassssssssen_
hvem/ hvad og ikke mindst = HVAD

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 19-07-10 22:25

What???

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 19-07-10 22:27

det er fordi at min knallert i kan trække, selvom gassen er i bund, og kiggede så inde ved ringene og så så at de sad i hver deres ende. Tænkte det måske gav samme effekt som en ring der fylder det hele, fordi at remmen ligger på begge af de små ringe. :D

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-07-10 22:29

Er det sådan en ring du har 2 af : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0084.jpg ?
Eller er det sådan nogen skiver du snakker om : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0689.jpg ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-07-10 22:31

Hvis du kan tage nogen billeder af det ville det være super.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 19-07-10 22:33

Det er den første, http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0084.jpg den her. Det er for sent til at jeg gider lige nu. Men altså, det er bare to af de der ringe der der sidder i hver sin ende af det lille rør de sidder på.

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 20-07-10 01:09

de to ringe du har på gliderøret er en begrænsning som sidder der.. hvis du fjerner den ene ring så kører den 45 med 8000omdrejninger. hvis du fjerner dem begge to så kører den 60/65... og forstod godt dit spørgsmål.. er vidst bare de andre der er lidt sløve i låget

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 20-07-10 01:16

det er vist en ommer... var vist lidt hurtig der.... hmm... såen nogen ringe i hver ende har jeg ikke set før.... men prøv og forhør dig hos en forhandler.. han må kunne fortælle dig hvorfor de sidder der og hvad der sker hvis du fjerner dem

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 20-07-10 01:17

ellers kan du jom bare købe et nyt gliderør hos thansen

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 20-07-10 01:54

Hehe okay (: har fundet ud af det :D men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-07-10 03:00

jeg forstår bare ikke når du siger de sidder i hver sin ende af røret.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 20-07-10 10:52

I hver sin ende af gliderøret.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-07-10 20:59

Forstår der stadig ikke. Eller jo forstår hvad du skriver men har bare aldrig hørt om de skulle sidde i hver sin ende.
Jeg vil meget se nogen billeder af det eller en tegning hvis du gider.