/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rias termotag, utæt
Fra : Hovgesen
Vist : 5788 gange
100 point
Dato : 19-07-10 20:38

Hej

Jeg har køb og monteret et Rias System Click-Step termotag, men det er utæt. Det er monteret lige efter bogen og kan ikke samles forkert.
Er der nogen der kender til samme problem og evt. har løst problemet?

Mvh. Lasse

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 19-07-10 20:51

Det lyder som et helt nyt tag??

Hvis det er samlet rigtigt - og du har ret - det kan faktisk ikke samles forkert - så må der
være en fejl

Du skal henvende dig til firmaet... hvis du selv begynder at lave løsninger, dækker garantien ikke

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 20-07-10 11:07

Ja under den sidste tordenskylle dryppede de ned i en samling. Tror det skyldes for lidt fald og at det svajer lidt. Ellers er det fint at sidde under i normal regn.

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 20-07-10 14:53

Ja det er et helt nyt tag. Vil ikke gøre noget med silikone eller andet, hvis det skulle gå ud over garantien som Nordstad1 siger.

Der skulle gerne være fald nok på. Det gamle tag kunne sagtens lede vandet væk, men det var huller i det og meget mørkt så skulle skiftes.

Jeg har fundet et link hvor andre også har problermer med taget, så er ikke kun mig: http://www.bygogbolig.dk/blogvis.php?id=16629

Jeg skal i hvert fald prøve at kontakte Rias før jeg gør noget.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-07-10 14:54

det kan være meget svært at holde det helt tæt, især hvis der kommer slagregn. og det er heller ikke konstrueret som et normalt tag. det er kun beregnet til overdækkede terrasser og den slags, hvor man må forvente at der kommer et dryp en gang imellem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-10 16:43

Du skal henvende dig til Rias, taget skal kunne holde tæt... også ved slagregn

Hvis pladerne svajer som olehenne skriver, så kan det godt være årsagen.

Kommentar
Fra : hassel01

Dato : 09-08-10 07:48

Jeg monterede Click-Step på min udestue sidste år og har også haft problemer med vand der kommer igennem ved samlingerne. For mit vedkommende ser det ud til at vandet kommer ind øverst oppe under det eksisterende tag og derved løber inde i selve samlingen og så drypper ned undervejs. Jeg skal altså have tætnet der hvor Rias taget går ind under husets tag. Jeg ved ikke om det kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 09-08-10 15:13

Hej..
Jeg har haft snakket med en teknikker fra Rias og han sagde der nok ikke var fald nok på udstuetaget. Og det passer måske nok. Men det gamle tag kunne sagtens holde vandet væk, så er bare meget underligt.
Jeg ved godt min garanti ikke er gyldig mere, hvis man selv laver noget ud over vejledningen på taget. Men jeg har lagt en tynd klar silikonefuge mellem alle samlingerne, og det har afhjulpet problemet. For det har regnet en hel dag uden et eneste dryp igennem. Så det blev min løsning.

Lasse

Godkendelse af svar
Fra : Hovgesen

Dato : 09-08-10 15:15

Tak for svaret Nordsted1.