/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Film fra PC til TV
Fra : marc43
Vist : 801 gange
100 point
Dato : 19-07-10 15:55

Jeg vil gerne streame film fra min bærbar til TV.

Desværre så er min bærbar lidt skrabet og har kun VGA udgang og phone udgang. Desværre så har mit TV ikke en VGA indgang. er der nogen, der har kendskab til stik/adaptere man kan købe. Jeg har set, at Harald Nyborg har DVI til HDMI adaptere, men det kan jeg jo ikke bruge. Det kunne være VGA til HDMI eller scart fx.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 19-07-10 15:58

Jeg skal måske lige tilføje, at jeg har set dem til 500-600 kr. og det er ikke det værd synes jeg.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 19-07-10 16:21

Måske kan du bruge det kabel der er vist på side 85 i Harald Nyborgs katalog.
HDMI - DVI kabel 2m. Best.nr. 4093 Pris 73,- kr.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 19-07-10 16:23
Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-10 16:40

Du kan også prøve at kigge herinde, der køber jeg altid kabler og de har altid haft alt hvad jeg skulle bruge: http://www.av-cables.dk/dvi_kabel/dvi_til_hdmi_kabel_139_da/

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-10 16:47
Kommentar
Fra : grow

Dato : 19-07-10 16:54

Du skriver VGA og ikke DVI-udgang, så det er det kabel som suspiria angiver, der er det bedste.
Undskyld jeg ikke læste ordentligt !

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 19-07-10 17:01

Ja jeg havde hellere ikke forstået det rigtigt i første omgang, derfor jeg lige linkede til siden igen ;) Det er så bare et stort minus at kvaliteten ikke bliver så god med sådan et scart kabel, især hvis det er HD film osv. du gerne vil se. Men kræver vist såvidt jeg lige kan huske en rimelig dyr adapter, hvis du skal bruge VGA til HDMI.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 19-07-10 18:15

Der kan evt. brugs to kabler: VGA til DVI og så DVI til HDMI men problemet er nok at der hun-stk på begge kabler. Hvis TV'et har Phone-indgang så kan man måske få et VGA til Phone.
Min fladskærm (Phlips) har det. Rød og hvid til lyd og gul til billede.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 19-07-10 20:29

Det optimale vil være VGA til de 3 phone-stik (gul, hvid og rød).

De andre kabler i henviser til duer ikke, da de har VGA-hun stik ligesom i PC´en

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-07-10 22:37

Hvid & Rød Phone er til Lyd & der er ingen lyd i et VGA stik.

VGA til Scart kraver grafikkortet understøtter dette, da Scart signallet er lidt specielt,
og fra en bærbar tror jeg ikke det er understøttet (normalt har det været Matrox og nogle få gamle ATI kort som kunne)

Så beklager der er kun den dyre VGA-HDMI vej eller et USB grafikkort ala dette -> http://www.hardware-store.dk/usb-grafikkort/prod_2414.html
Hvorfor de ikke har indbygget et lydkort i også ved jeg ikke (godt dumt synes jeg)

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 20-07-10 08:14

DVI og HDMI er det samme bare med forskellige stik og at DVI er uden lyd. Derfor kan man få et kabel som forbinder en computer DVI udgang til fjernsynet HDMI.

Men VGA er noget helt andet så hvis dit fjernsyn ikke har VGA indgang skal der en elektronisk dims til at klare omsætningen, Det kan ikke bare gøres med et kabel.
Jeg har en dims, som kan klare vga til composit tv-signal, som næsten alle fjernsyn kan klare. Normalt via scartstik. Billedet bliver dog ikke særig godt som stillestående , og opløsningen må ikke være høj på vga signalet. Til film virker det tilfredsstillende.

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 22-07-10 09:26

Tak for svaret transor.