/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Oversigt over NYE billige sejlbåde
Fra : CADmageren
Vist : 1889 gange
100 point
Dato : 19-07-10 10:32

Er der nogen der kender en god hjemmeside med oversigt over fabriksnye sejlbåde? Når man googler, syntes jeg ikke rigtig der dukker andet op end brugte både og både i +500.000 kr klassen.

Helt tilfældigt faldt jeg over denne: http://maxusdanmark.dk/
men der må da være andre både end den? Sidste år på bådmessen i Bellacenteret, mindes jeg at have set en anden ny sejlbåd til under 300.000 kr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 10:36

Der er denne, men jeg kender kun siden pga. camping

http://www.ccmarine.dk/produkter/baade/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-07-10 11:25
Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-07-10 12:53

Hvor lille en båd skal du købe som ny? Hvad skal der være af udstyr? Hvor mange personer skal den kunne rumme/sove?

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 19-07-10 14:44

Det skal være en familie sejlbåd med min 4 sovepladser.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-07-10 17:18

Hej CADmageren. Det vil nok ikke være muligt, at finde en ny sejlbåd til fire for under 300.000 kr.
Jeg har haft fat i min ene søn (San Diego), som har mange gode forbindelser, men ikke engang de kan anvise et sted hvor en sådan båd kan købes.

Du kan være heldig, at finde en Granada 27 i god stand til godt 100.000 kr. En virkelig velsejlende båd. Min anden søn havde en, meget velholdt, men byttede den til en en Granada 35 special kapsejler (Den eneste i DK) brugt til 500.000 kr.

Mange af de brugte både, lugter fælt, men lugten kan fjernes med en speciel maskine. Sønne havde sidste år "vinterbesøg" af en mink, som havde slæbt diverse ådsler mv. om bord. Men maskinen fjernede lugten (Ca. 8.000 kr. koster maskinen), men der er nogle der udlejer dem. Selv liglugt fjerne maskinen!

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 20-07-10 19:05

Helt umuligt er det jo ikke... jvf http://maxusdanmark.dk/