/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20430
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
w995 mobil reparation
Fra : return
Vist : 631 gange
300 point
Dato : 19-07-10 00:19

hej

har en Sony Ericsson w995 som nu har været til reparation for 3 gang inden for meget kort tid
problemet er nu at de ikke kan lave den, og at de altså telenor har tilbudt mig at jeg kan vælge en anden mobiltelefon til en tilsvarrende da de ikke forhandler den jeg købte i siden tid


spørgsmålet er så om man kan forlange at de skaffer en magen til da jeg ved den stadig kan købes og hvis de ikke vil det kan jeg så forlange de penge jeg så kan købe en ny for udbetalt af telenor for vil jo ik ha en mobil jeg ikke bryder mig om


nogen der kan hjælpe


p.s de har sagt at jeg kunne vælge frit for 3100 kr så burde man ikke kunne få dem udbetalt hvis de ikke kan vil skaffe den samme model som man havde ?

 
 
Kommentar
Fra : DISKEN_revised


Dato : 19-07-10 01:26

Tror ikke de skal tilbagebetale dig penge, men stort af dem, at de giver dig tilbuddet.
Citat
p.s de har sagt at jeg kunne vælge frit for 3100 kr så burde man ikke kunne få dem udbetalt hvis de ikke kan vil skaffe den samme model som man havde ?


Du kunne jo eventuelt fortælle dem hvor du kan købe en NY tilsvarende,
og bede dem om at få den hjem til dig, mod betaling af resterende beløb + udgifter.

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 19-07-10 10:24

Jeg villle da vælge en anden tlf, hvis den har været i stykker 3 gange inden for kort tid er det da noget skod!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 19-07-10 15:02



Citat
Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.

Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.


uddrag fra købeloven http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Så du har ikke krav på at få pengene tilbage, eller få Telenor til at skaffe dig en telefon de ikke længere selv sælger ... som Klaudi skriver, så ville jeg heller ikke vælge en tlf. der hele tiden går i stykker, det er vel også derfor Telenor ikke længere sælger dem, der har været for meget bøvl med den model??

Godkendelse af svar
Fra : return


Dato : 20-07-10 10:35

Tak for svaret Nordsted1.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177435
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408016
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste