/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
gy6 baotian rocky BT49QT12 30 scooter
Fra : pjuskeOne
Vist : 1331 gange
100 point
Dato : 18-07-10 20:12

hej alle. håber nogen kan hjælpe lidt på vej. jeg overvejer at købe ny maskine til min baotian.. har så overvejet at det så skulle være en 125ccm eller en 150ccm da jeg så kan indregistere den som motorcykel. men passer sådan en basse lige over på et 30'er scooter. eller skal der ændre på ophænget. har kigget lidt rundt og synes at ophænget ser meget ens ud på en 30 motor og en 125ccm men er ikke sikkert.. så kunne jo være at der var nogen som havde prøvet. men tør ikke gå igang med det før jeg er sikkert på om det så kan lade sig gøre. og kan det så lade sig gøre er der så nogen forhandler som sælger dem i danmark. eller skal den bestilles i udlandet eller tyskland... er vist ikke så dyre såen en ny motor... så tænkte at det så ville være en billig måde at få en motorcykel på

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-07-10 20:29

Af hvad jeg har læst på nettet så er det ikke tilladt i danmark at lave en 30 eller 45 km/t om til en motorcykel.

For det ville være en konstruktiv ændring og det er ulovligt.
Og hver gang der er nogen som har skrevet om det så syns jeg det er endt med at det må man ikke i danmark.

Det kunne dog være intersant at undersøge det nærmere.

Men altså du kan jo bare købe en 125 ccm baotian motorcykel de koster vist gerne det samme som en 50 ccm selv scooteren altså.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-10 21:28

Citat
men tør ikke gå igang med det før jeg er sikkert på om det så kan lade sig gøre

Klog beslutning....

GLEM det - det vil ALDRIG blive godkendt på nogen måder....

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 21:38

spørgsmålet gik på om det kunne lade sig gøre og ikke om man ikke må osv. og med hensyn til om du må lave en 30 om til motorcykel.. hvis du fremstiller den til syn og den bliver synet som motorcykel og får motorcykel plader på den skulle der vel ikke være de store problemer i det. men det er vel min sag.. men fik ikke svar på om det kunne lade sig gøre eller ej og synes så ikke at jeg er nået et skridt videre om man kan montere en 125ccm eller en 150ccm motor på en baotian 30 scooter. er der nogen som ved om det kan lade sig gøre??? refi... spurgte ikke om din mening. men spurgte om det kunne lade sig gøre eller ej

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 21:40

scootergrisen.. ulovlig eller ej... kan det lade sig gøre eller ej????.. er os ulovligt at pille begrænsninger osv på en lovlig scooter.. er jo os en ændring på køretøjet... er jo derfor den er droslet ned som en scooter 30

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 21:45

synes det er utrolig.... har fulgt med i mange debatter om hvad der kan lade sig gøre eller ej.. og så får man stukket den i hoved. glem det... det er ulovligt bla bla bla osv. er jo ikke ligefrem et svar man får på det som man spørger om... men må så håbe at der så er nogen som kommer på banen som ved det... er surt at bestille noget hjem hvis det så ikke passer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-10 21:53

Citat
hvis du fremstiller den til syn og den bliver synet som motorcykel og får motorcykel plader på den skulle der vel ikke være de store problemer i det

Forstå det dog - den vil ALDRIG blive godkendt

Citat
det er ulovligt bla bla bla osv. er jo ikke ligefrem et svar man får på det som man spørger om

JO - Kandu må IKKE medvirke til noget ulovligt Så lad være med at spørge når du godt ved det er ULOVLIGT....

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 21:59

scootergrisen.. man kan jo godt købe en baotian motorcykel... man kan os købe en ny motor for omkring 3000kr vil være billigere end og købe ny motorcykel. man kunne jo os bare smide en større cylinder på den.. er jo os ulovligt... så vil lige undersøge om motoren passer først... er jo så min sag vist den så ikke går igemmen syn... men nu venter jeg lige og ser om der skulle være nogen derude som kunne svare på det jeg spurgte om.... OM DET KUNNE LADE SIG GØRE ELLER EJ. skulle være mærklig hvis der ikke bare var en i lille dk som vidste det

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 22:04

kandu må ikke medvirke til noget ulovligt.... gælder det så os når folk spørger ind til diverse tuncylinder... er det lovligt???? hm gl

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 22:05

kandu.dk vejen til hurtig løsning... hvor ????

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 22:08

hvornår har du fået eneret til at gernere såen en som mig når man spørger ind til noget... det er måske meningen med denne side refi

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 22:10

kan åbenbart se at løsningen med denne side ikke er at svare når man spørger ind til noget.. i steden for at svare er det åbenbart sjovere at osv end at komme med løsningere

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 22:29

vedrørende
hastigheden for en registreringspligtig knallert (45-knallert)
I den anledning kan Færdselsstyrelsen oplyse følgende:
Reglerne om den registreringspligtige knallert trådte i kraft ved lov nr. 98
af 9. februar 1994 om ændring af færdselsloven. Fra dette tidspunkt fandtes
der således to "typer" knallerter: Den registreringspligtige knallert
(45-knallerten) og den ikke-registreringspligtige knallert.
Baggrunden for færdselslovsændringen var bl.a. gennemførelsen af Rådets
direktiv 92/61/EF af 30. juni 1991 om standardtypegodkendelse af to- og
trehjulede motordrevne køretøjer.
Direktivet definerer knallerter som to- eller trehjulede køretøjer med en
motor med slagvolumen på ikke over 50 cm3 og med en konstruktivt bestemt
maksimal hastighed på højst 45 km i timen. Direktivet kan ikke fraviges ved
nationale bestemmelser.
I forbindelse med indførelsen af den registreringspligtige knallert, blev
færdselsloven i 1994 ændret, således at færdselslovens definition på en
knallert kom i overensstemmelse med definitionen i ovennævnte direktiv.
Et køretøj kan således i henhold til gældende EU regler ikke anses som
værende en knallert, såfremt den er konstrueret til en højere hastighed end
45 km i timen. En knallert, hvis konstruktivt bestemte maksimale hastighed
er højere end 45 km i timen, vil falde ind under færdselslovens definition
på en motorcykel og føreren skal dermed opfylde de krav, der er gældende for
kørsel på motorcykel, f.eks. kørekort til kategori A.
Styrelsen kan oplyse, at der den 15. december 1999 blev fremsat forslag til
ændringer af færdselsloven, herunder forslag om, at der konkret i
færdselsloven bliver fastsat en hastighedsgrænse for 45-knallerter,
hvorefter hastigheden for sådanne køretøjer ikke må overstige 45 km/t.
Efter de gældende regler er en 45-knallerts hastighed som udgangspunkt alene
reguleret af kravene til knallertens konstruktivt bestemte
maksimalhastighed. Forslaget vil medføre, at politiet, som for andre
køretøjer, i alle tilfælde vil kunne udstede bøder på grundlag af en faktisk
hastighedsmåling. Folketinget har endnu ikke færdigbehandlet forslaget.
Indtil dette bliver vedtaget, kan politiet kun give bøder for
hastighedsovertrædelser ud fra de generelle hastighedsgrænser, eller den
skiltede hastighed på stedet.

En registreringspligtig knallert skal som udgangspunkt føres i
overensstemmelse med færdselslovens almindelige færdselsregler for den
kørende trafik. Den skal endvidere som udgangspunkt føres i overensstemmelse
med de af færdselslovens regler, der gælder for kørsel med bil og/eller
motorcykel. De regler, der gælder for kørsel med disse køretøjer om
svingning, vending, vognbaneskift, kørsel ved busstoppested, møde med andre
kørende, overhaling, vigepligt, forpligtelser overfor gående, tegngivning,
placering på kørebanen samt kørsel i vejkryds, gælder således tilsvarende
ved kørsel med en registreringspligtig knallert.
Da en knallert efter færdselslovens bestemmelser ikke er et motorkøretøj,
vil færdsel med knallert ikke være tilladt på motorveje og motortrafikveje
samt på tilkørsels- og frakørselsveje til sådanne veje.
En registreringspligtig knallert må heller ikke færdes på cykelsti, hvor der
måtte være en sådan.
Føreren skal have kørekort til bil eller motorcykel.
Håber ovennævnte er fyldestgørende. Færdselsloven (og andre
love/bekendtgørelser) kan findes på www.retsinfo.dk.. For at begrænse
søgningen, kan anføres "Trafikministeriet" og "lovbkg. 735 den 240892".
Jeg kan også anbefale vores egen hjemmeside: www.fstyr.dk.
Endvidere henvises, med hensyn til de mere færdselssikkerhedsmæssige
aspekter, til Rådet Større Færdselssikkerhed på: www.faerdselssikkerhed.dk.

Med venlig hilsen

Finn Engelbrecht
_________________________________________________________________________

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 22:35

så må jeg vel os sætte en større maskine på min 30 scooter.... meeeeen det var jo ikke det der var spørgsmålet... spørgsmålet var om det kunne lade sig gøre eller ej.... men kan jo se ifølge refi at der er ingen som kan svare på det. for så medvirker man jo til noget ulovligt. kandu vejen til hurtig løsninger... tja.... hvis man ser sådan på det... så er det jo en hurtig løsning ikke at svare... og så luk alt mulig andet pladder ud........

Annuller spørgsmålet
Fra : pjuskeOne

Dato : 18-07-10 23:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål .