/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
langsom windows vista
Fra : scootergrisen
Vist : 742 gange
50 point
Dato : 18-07-10 18:35

Kort fortalt så oplever jeg problemer med windows vista som er langsom til at åbne programmer og kan ikke komme ind i kontrol panel og windows update. Scanning har ikke fundet noget.

Her kommer den lange forklaring...

I noget tid har jeg lagt mærke til at hvis jeg ser video på nettet så laver videoen hyggigt nogen pause i videoen. Lyden den afspilles stadig men videoen laver en pause på måske 1 sekunder og det kan den så finde på at gøre en del gange i løbet af en video.
Det skulle ikke være fordi den er med at downloade fordi så ville lyden jo heller ikke virke og den gør det samme selvom jeg vente med at afspille indtil hele videoen er hentet.

Nu har jeg så fået nogle andre problemer.
Hvis jeg vil åbne et billed med windows indbyggede billed visnings program så er den blevet meget langsomt. Der gør en del sekunder før billedet vises.

Og hvis jeg højre klikker på en fil og vælger egenskaber så går der præcist 10 sekunder fra jeg klikker til at filens egenskaber bliver vist. Det samme gælder mapper.
Det som om det er blevet indsat en pause på 10 sekunder.
Harddiskens lampe står ikke og blinker og CPU resourserne er ikke oppe på 100 %.

Og nu kan jeg så heller ikke komme ind i kontrolpanelet. Hvis jeg trækker på kontrolpanel så åbnes det et vindue men lige så snart det åbnes så lukkes det igen uden at vise nogen indhold...

Jeg kan heller ikke åbne windows update.

Hvis jeg starter i fejlsikret tilstand så er de 10 sekunders pause ved højre klik væk og jeg kan godt gå ind i kontrolpanel.

Jeg har prøvet at scanne med avast antivirus og malwarebytes anti-malware. Men de har ikke fundet noget.

I joblisten unden processor jeg har omkring 12 svchost.exe og jeg mistænker en af disse til at være skyld i det men hvis jeg prøver at fjerne nogen af dem så genstarter computeren automatisk.

Er der nogen der kender et godt program til at have kontrol over hvilken programmer/tjenester der bliver startet når windows starter ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 18:45

Vista er født langsom og derfor kom Windows 7 så kort tid efter upseren Vista, opgrader til 7 eller kom over til os glade Linux brugere

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-07-10 19:16

Total ubrugeligt svar ovn.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-10 19:34

Prøv med dette lille program Autoruns for Windows v10.01,
det kan se alt hvad der starter
http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb963902(en-us).aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-10 19:46

Og dine drivere er vel ok.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-07-10 20:15

jeg prøver det program og jeg mener da driverne er okay. Har jo ikke haft problemer før.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-07-10 22:18

ccleaner kan også kontrollere hvad der skal kørers under opstart. Men ellers er mit råd en god gammeldags geninstallation, har lige tjekket min mors i hoved og røv fordi den begyndte at køre langsomt og hakke under video afspilning, kunne ikke finde problemet, så jeg formaterede og geninstallerede, det virker jo altid :) jeg har forresten også 12 svchost kørende, men jeg kører dog win7.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-07-10 23:43

ja man kan jo altid geninstaller men jeg vil hellere kende problemet så jeg kan løse det en anden gang.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-07-10 13:01

Nu skriver du godt nok at du har scannet med malwarebytes antimallware men du skriver ikke noget om HVORDAN du har scannet, det skal nemlig gøres i fejlsikret da meget "snavs" ellers har mulighed for at skjule sig.
Hvis ikke du scannede i fejlsikret, så prøv lige det engang

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-07-10 01:30

okay prøver at scanne i fejlsikret tilstand

Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 05-08-10 04:55

Jeg har geninstalleret.