/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke starte windows
Fra : pirt03
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 18-07-10 12:43

Min PC (A) kan ikke "få fat i" windows. De indledende manøvrer går fint men når windows skal i gang genstar´ter den bare.
Jeg har formateret den pågældende harddisk og ibstalleret windows. Det har jeg gjort på en anden PC (B) og der virker alt fint. Men altså når jeg flytter harddisken til PC A er der problemer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 12:51

Citat
Men altså når jeg flytter harddisken til PC A er der problemer
her er du ude i noget som meget sjældent kan lade sig gøre, det er jo ikke samme bundkort og derfor kan du ikke starte, om igen og installer nu på den computer som harddisken skal sidde i

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 18-07-10 13:14

OK. Problemet er så nu (og før) at windowsinstallationen går ret hurtigt i stå hvis jeg forsøger at installere på PC A.
Kan det have noget med grafikkortet at gøre. Synes det sidder noget løst i soklen. Faktisk skal jeg lirke med det for at få gang i PCen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 13:20

Det er svært at komme med en diagnose når det er dig som sidder med patienten og vi andre kun kan gætte her fra vores stol, men det lyder ikke godt at grafikkortet sidder løst

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-07-10 17:05

Det er nok snare dine ram der er noget galt med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-10 20:01

Hvis du flytter en installeret harddisk over på en anden maskine (helst ikke meget forskellig) så start et par gange i fejlsikret tilstand. (F8)

Ps. Med Linux ubuntu kan det sagtens lade sig gøre.................jeg har gjort det nogle gange.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 19-07-10 09:49

Hiv lydkortet ud, det skal du jo ikke bruge før PC'en kører. Hvis du så kan starte på en boot disk, kan du installere styreprogrammet. God fornøjelse!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 20-07-10 08:57

Jeg brugte weekenden på prøve jeres gode råd - tak for dem.
Intet hjalp. Nu har jeg overladt PCen til en mere erfaren - så må vi se hvad han finder ud af.

Fortsættelse følger