/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Træk på VISA-KORT
Fra : sdam
Vist : 1438 gange
200 point
Dato : 18-07-10 11:55

Jeg har nu oplevet det problem, at der er blevet trukket et mindre beløb via mit VISA-kort, uden forudgående godkendelse fra min side. Trækket har heller ikke være adviseret på f.eks. betalingsserviceoversigten eller lign.
Trækket er foretaget af et firma der kalder sig "SPYHUNTER". Jeg har dog for lang tid siden downloaded et program, med betaling af VISA-kortet, fra dette firma, men det berettiger vel ikke firmaet til fortsat selv at trække hvad man ønsker på andres kontoer!!
Det er da muligt at man er naiv når man handler på nettet, men når en handel er gjort, må det så også være det - ikke???
Selv om man evt. har oprettet et abonnement og lign., kan kreditor vel ikke bare trække efter for godt befindende - unden at oplyse debitor om dette??

Hvad kan jeg gøre for at sikre mig fread rettet mod sådanne træk, og hvad kan jeg evt. gøre nu for at få de trukne penge tilbage.....?

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-10 12:00

Du skal først og fremmest kontakte din bank og få spærret kortet, så stopper det jo af sig selv.
Spørgsmålet om at få pengene tilbage er jo lidt mere speget, de er sikkert tabt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 12:02

Du skal henvende dig i banken og bede dem afvise betalingen, de er de eneste som kan trække pengene tilbage igen, og du skal gøre det så hurtigt som muligt.
Nej hvis du ikke har godkendt at betale et fast årligt abonnement gennem Betalings service så kan og må firmaer ikke trække penge på din konto (det kan vist slet ikke lade sig gøre, så et eller andet har du selv gjort )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 12:04

Er det ikke lidt voldsom at spærre kortet i det her tilfælde med et enkelt mindre beløb?
Hen i banken allerede i morgen og tag en snak med dem, du bør medbringe kvittering fra dengang du handlede med firmaet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-10 12:37

Der er et par softwarefirmaer der benytter sig af den grove metode.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 13:40

Citat
Jeg har nu oplevet det problem, at der er blevet trukket et mindre beløb via mit VISA-kort, uden forudgående godkendelse fra min side

Du har nok glemt at læse noget med småt?? Jeg tror du har tilmeldt dig et eller andet, (glemt at fjerne et flueben)

Jeg tror nu heller ikke på, at banken kan hjælpe dig med at få pengene retur, men er da spændt på at hører hvad banken kan fortælle dig

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-07-10 14:45

Citat
Jeg tror nu heller ikke på, at banken kan hjælpe dig med at få pengene retur,

Sidste gang jeg var udsat for det samme,
lukkede banken øjeblikkeligt mit kort.
Jeg fik et nyt et par dage senere, og gennem en klage fra bankens side, til PBS, fik jeg også mine penge tilbage, da jeg var uforskyldt i pengeoverførelsen.
Kan så lige nævne at det var under 40.- det drejede sig over,
men når først kortet er blevet udnyttet, ja så lukker de selvfølgelig for det.
Medmindre man BARE godkernder det.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-07-10 14:47

Citat
Du har nok glemt at læse noget med småt

SÅ kan jeg nævne, at DET SKAL STÅ MED MEGET STORE BOGSTAVER,
for at PBS ikke tibage betaler, Vi danskere har et andet syn på nethandel end andre lande.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-07-10 14:50

Citat
Selv om man evt. har oprettet et abonnement og lign., kan kreditor vel ikke bare trække efter for godt befindende - unden at oplyse debitor om dette??

Jo han må hæve hvad de penge/ beløb (skrev) under på.
Men klag, du får penge tilbage...

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 30-07-10 22:07

Tak for svaret webm.