/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
leje bil/flytte til paris
Fra : frederikbk
Vist : 1368 gange
20 point
Dato : 05-05-03 16:16

Jeg står og skal flytte til Paris i midten af juni måned, og leder efter et godt tilbud på enten et flyttefirma eller leje af en varevogn så jeg selv kan køre. Hvis jeg skal leje, er det vigtigt at der er fri kilometer, også til udlandet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-05-03 16:20

Går ind på www.shell.com og videre til geostar. Fastlæg din rute, så kommer kilometrene af sig selv. Henvend dig til biludlejningsfirmaerne og få en fast pris på lejen, brændstoffet skal du jo selv betale. PS Biludlejning plejer at kunne finde ud af det her. Om de er billigst, vides ikke.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-05-03 16:21
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-05-03 16:25

Du kan også prøve DFDS udenlandsafdelingen. Hvis du er heldig, kan du måske finde en der kører tom eller halvtom derned og henter et eller andet. Det er bare væsentlig mere usikker, rent planlægningsmæssig. Men igen, afhængig af mængden. Lej en container og få den fragtet ned. Igen er det noget DFDS og de andre speditører normalt kan.

Kommentar
Fra : micas

Dato : 06-05-03 23:11

du skal huske at sige at det er til udlandet ellers virker din forsikning ikke, det er surt hvis der sker jer noget.

Accepteret svar
Fra : Steenk1

Modtaget 20 point
Dato : 14-05-03 00:20

Hej fbk.
Som flyttemand af erhverv vil jeg gerne råde dig lidt. Selvflytning til Paris.. nej nej. Jeg har selv kørt mange flytninger til Paris og mange andre steder i europa. Ganske vist er det nemmere efter at grænserne er blevet åbne men der er stadig mange regler og forsikringer der skal tages højde for. Jeg har lige skiftet arbejdsplads men jeg vil alligevel anbefale mit gamle firma som værende det absolut bedste firma til at håndtere den slags flytninger. Da bilerne der flyttes med er forvogn-hænger som rummer 110 kubikmeter er der altid tale om at der køres mere end en flytning ad gangen og dette gør det væsentlig billigere også end hvis du skulle gøre det selv. Desuden kræver kørsel på de europæiske landeveje med gods en god del erfaring og kendskab til motorvejsnettet. Husk desuden at specielt i frankrig er der mange vejafgifter og alene det kan gøre en selvflytning meget dyr. Jeg kan desværre ikke lægere huske telefonnummerrt men her adressen: EU flyttespecialisten, Gammel Vartovvej 62, 2900 Hellerup. De flytter fra alle steder i danmark og europa og til alle steder i Danmark og europa og for den sags skyld i hele verden. Spørg efter Michael Wikstrand som i branchen er kendt for at være danmarks absolut mest erfarne og dygtige hvad angår udlandsflytninger. Han kan give dig et tilbud på din flytning med det samme. EU har en bil i paris en til to gange om ugen. Hils gerne fra mig (STeen Knudsen) og sig at jeg har anbefalet dem. Det kan aldrig skade. Og lige et sidste godt råd til dig og andre i samme situation. Brug altid store velrenomerede flyttefirmaer især når det gælder udlandsflytninger. De har erfaringen og papirarbejdet i orden.
P.S. Jeg ved der er en hjemmeside. Prøv at søge på EU-Flyttespecialisten.

Held og Lykke.

Godkendelse af svar
Fra : frederikbk

Dato : 14-05-03 07:44

Tak for svaret Steenk1.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 20-05-03 22:32

hej frderikb. Jeg vil meget gerne høre hvordan det går med din flytning. Hvis du synes EU-Flyt ikke er sagen vil jeg lige nævne et andet firma som også har stor erfaring med udlandsflytninger nemlig ADAM som har hovedsæde i hvidovre. Jeg vil dog stadig fremhæve at EU-flyt er langt de bedste.
Held og lykke med flytningen.

M.V.H. Steenk Knudsen

Kommentar
Fra : frederikbk

Dato : 21-05-03 07:37

EU viste sig at være temmeligt dyre. Jeg har fået tilbud abdre steder på 800 kroner per m/3, og de ville have omkring 1500, så det bliver ikke dem.
Men sig endelig til hvis du har andre forslag.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 22-05-03 20:40

til frederikb.
husk at kvalitet og pris hænger sammen, men hvis du vil oplyse mig navnene på de andre firmaer skal jeg gerne oplyse dig om de har et dårligt rygte i branchen. Jeg kender ikke prisen i mit nuværende firma da jeg ikke længere kører udland, men prøv og spørge der: Fagfolkenes Flytteforretning, krimsvej 33. 2300 kbh. s. tlf:32969698.
Endnu engang held og lykke med det.