/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fjerne airbag i Seat Cordoba årgang 96
Fra : nebis
Vist : 1345 gange
55 point
Dato : 17-07-10 13:28

Hejsa,

Er der nogle, der ved hvordan man fjerner airbag i en Seat Cordoba (årgang 96)?
Evt. hvad prisen ville være hos mekaniker?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-10 14:24

Airbags er en integreret del af bilens sikkerhedsudstyr/indretning.
Og dem må man skam ikke bare fjerne

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 17-07-10 14:29

Man bliver nødt til at fjerne/frakoble den, hvis man vil have et barn i bagudvendt autostol på passager-forsædet.

Der er mange af de nyere biler, hvor man nemt kan til- og frakoble airbag'en. Men det kan jeg ikke finde ud af i vores Seat Cordoba '96

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 17-07-10 16:19
Kommentar
Fra : nebis

Dato : 19-07-10 00:25

Hmm, tak for linket til billedet, men jeg forstår det ikke. Hvordan gør jeg så?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-07-10 00:52

Tag ned en forhandler, han kan sikkert fjerne et par ledninger eller en sikring
for billige penge, det er vist ikke den helt store operation.
Og ikke værd at rode med selv, af hensyn til din passager.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-07-10 17:45

Det plejer at være en nøgle kontakt der du kan slå af og på airbagen.Nøglehuldet plejer at sidde på siden nede ved benene på passasjer siden.
alimak

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-07-10 21:41

Prøv at køre bilen hårdt imod en mur, så vil din airbag blive udløst, og derefter kan du bare klippe den af når luften er gået ud af den.