/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bortskaffelse af tabs til maskinopvask
Fra : mploug
Vist : 605 gange
15 point
Dato : 16-07-10 17:23

Hej

Måske et mærkeligt spørgsmål, men er der nogen der ved, om man godt bare må smide tabs til maskinopvask i skraldespanden? Jeg har ca. 30-40 stykker med vandopløseligt folie omkring.
Sagen er, at vi har spildt et eller andet klamt ned over dem, så de er blevet klistrede og ulækre.
Men hvad er mest miljørigtigt?

Kan de bare komme i skraldespanden? Skal de afleveres et bestemt sted?
Kan jeg lægge dem i vand, vente til de bliver opløst og derefter hælde dem i vasken?

Venlig hilsen
Martin

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 15 point
Dato : 16-07-10 18:27

De er jo netop lavet til at fjerne klamme, klistede og uklækre ting så med mindre det er gift eller noget du har spildt på dem så kan de jo sagtens bruges.

Kan du ikke tage et par handsker på også fjernes folien på dem... så har du jo stadig nogen fine tabs.

Men hvis du absolut vil af med dem så opløs dem i vand og hæld dem ud. Du kan eventuelt hælde dem ud i badeværelses afløbet så kan det hjælpe til at fjerne fedt og snavs og hår dernede.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 16-07-10 21:14

Brug dem, det er den smarteste måde at slippe af med dem på...

MVH@ns

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-07-10 21:53

Jeg tror at jeg ville grave dem ned i haven. Sørg for at grave rigtigt dybt, så er det altid den bedste måde at komme af med de ting man ikke helt ved hvad man skal gøre ved.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-07-10 22:10

glem alt om ham flask. Som skrevet: Klip folien af og brug dem!

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 16-07-10 22:21

Mange tak for jeres indlæg.
Jeg tror også bare jeg klipper folien af og bruger dem uden.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-07-10 00:05

Jeg tror nu stadigvæk jeg ville have gravet dem ned hvis det var mig - bare for en sikkerheds skyld...

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 17-07-10 17:31

Det skal afleveres som kemiaffald på genbrugsstationen, der hvor de tager mod kemiaffald.
Hvis du skal af med sæbe, shampoo, vaskemidel, rengøringsmidler, cremer og opvasketabs.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-07-10 20:36

Brug dem. At grave dem ned gør bare vores allesammens drikkevand udrikkeligt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-07-10 22:30

Citat
Jeg tror at jeg ville grave dem ned i haven. Sørg for at grave rigtigt dybt, så er det altid den bedste måde at komme af med de ting man ikke helt ved hvad man skal gøre ved.

Det er sgu da det dummeste jeg har "hørt" i lang tid

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 18-07-10 00:42

Kom et par stykker i toilettet af gangen og lad dem virke natten over. Om morgenen bruger du børsten med fast hånd, og efter et stykke tid har du det pæneste afløb og bund i toiletskålen - helt fri for belægninger af rust, kalk m.m.
Derudover er du kommet af med dit problem, og sagerne er blevet afleveret på netop det sted hvor de er gearet til at tage sig af det, nemlig kommunenes renseanlæg.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-07-10 11:37

Citat
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-07-10 20:36

--------------------------------------------------------------------------------
Brug dem. At grave dem ned gør bare vores allesammens drikkevand udrikkeligt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-07-10 22:30

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Jeg tror at jeg ville grave dem ned i haven. Sørg for at grave rigtigt dybt, så er det altid den bedste måde at komme af med de ting man ikke helt ved hvad man skal gøre ved.

Det er sgu da det dummeste jeg har "hørt" i lang tid

Hvorfor nu det?

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 19-07-10 10:32

Tak for svaret scootergrisen.