/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internetudbyder?
Fra : nielsymer
Vist : 587 gange
127 point
Dato : 16-07-10 08:44

Hej med jer.

Jeg skal have nyt internet, nu har jeg mobilt bredbånd, og det er jeg ikke tilfreds med. Jeg bor på Østerbro i København, og har yousee kabel-TV. Desværre kan de ikke levere internet på min adresse, da TV-løsningen er en samlet for hele opgangen. (eller noget i den dur).

Jeg vil have mulighed for trådløst internet, og mulighed for at være flere pc'ere på ad gangen. Internettet skal være stabilt, og må ikke koste en bondegård. Jeg har intet fastnetnr.
Hvilken internetudbyder vil I foreslå?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-07-10 08:58

Jeg har et mobilt abbonement der hedder "Day" fta TDC prisen er 29 kr pr. dag hvis jeg er på nettet, og ellers er der en minste pris på 29,00 kr i kvartalet, Telenor har noget tilsvarende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-10 09:15

Citat
Hvilken internetudbyder vil I foreslå?

Tja - det er vel egentlig ret ligegyldigt hvem og hvad vi foreslår, hvis ikke de kan levere på din adresse.....

Så undersøg lige HVEM der overhovedet kan levere - så er der måske kun 1 at vælge mellem....

PS..

Hvis du har kabel-TV lyder det lidt besynderligt de ikke kan levere internet gennem kablet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-10 09:25

Citat
Der kan ikke sendes to signaler gennem vores tv-net derfor er YouSee ikke en mulighed. Men der mulighed for at få TVsammen med bredbånd enten gennem foreningens bredbåndsnetfra Dansk Bredbånd (behøver ikke internet, gratis oprettelse i marts), eller gennem et telefonstik (hvis du stadig har sådan et)fra TDC eller Telia og muligvis andre.

Det er åbenbart et oldnordisk kabel de kører med

Kommentar
Fra : grow

Dato : 16-07-10 09:40

Gør som refi skriver, men du kan da også undersøge dette link: http://skyline.dk/?pageID=1
At du ikke har fastnetnr. er ligegyldigt, blot der er en "gammelt" telefonlinie til lejligheden. Har du det så prøv også: http://www.fullrate.dk/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-07-10 09:47

det er ligegyldigt hvilken udbyder du har så kan du koble flere pc'er på og køre trådløst, det kræver bare en trådløs router, som de fleste stiller tilrådighed når man bliver kunde.

Kommentar
Fra : rotw