/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hukommelse
Fra : oleho
Vist : 725 gange
100 point
Dato : 15-07-10 21:13

Jeg har 3 gl mobiltelefoner som jeg
ikke vil bruge mere
før jeg kaster dem i containeren vil jeg være sikker på at der ikke er nogle oplysninger i dem
Er der hukommelse i mobilerne; hvis ja: hvordan fjerner jeg evt oplysniger
mvh
oleho

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-10 21:21

Tag batteriet ud og aflever det som miljøfarlig affald.
Er der hukommelses kort så tag det ud også og knæk det.
Og giv også telefonen et knæk, eller tænd dem og put dem i vand.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 15-07-10 21:31

Smider den i en POSE og SMADRER den total /

BTW: hvor har du ? været henne på nettet siden du spørger.

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=kill+mobile&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=c4543efa3a1d207e

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-07-10 21:49

Du kan også aflevere den på din kommunes genbrugsplads, så er du sikker på at den bliver behandlet rigtigt og at ingen stjæler data eller billeder fra den bagefter.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-10 22:19

Citat
Du kan også aflevere den på din kommunes genbrugsplads, så er du sikker på at den bliver behandlet rigtigt og at ingen stjæler data eller billeder fra den bagefter.

Du joker, ikke også.
Det sker da tit at ting derfra kommer i omløb igen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-07-10 22:27

Nej, det sker aldrig at ting derfra kommer i omløb igen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-10 23:02

Citat
Nej, det sker aldrig at ting derfra kommer i omløb igen.

forbliv du bare i troen
Det sker tit at ting "udvandrer" fra genbrugspladserne.
Jeg bliver jævnligt kontaktet og spurgt om jeg kan få gang i en mobil eller en computer de har hittet på en genbrugsplads

og det er vel igrunden meningen med genbrug, at det skal gavne miljøet.
hvorfor smadre noget andre kan bruge.

det er derfor man skal køre killdisk på sin computer inden den afleveres, man ved aldrig om der er nogen der tager den
man kan også bare afmontere hdd'en og stikke den en med en hammer så pladerne inden i splintres
så kan de løbe med resten af computeren uden at man skal bekymre sig

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-07-10 23:08

På vores genbrugsplads bliver man politianmeldt hvis man kikker på længe på stakken af elektronik.
Elektronikken bliver låst inde om natten og destrueret, netop for at sikre at ingen får det i hænderne igen. Man skal kunne være 100% sikre på at ingen finder ens harddisk, når den har været afleveret.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-10 23:53

Citat
På vores genbrugsplads bliver man politianmeldt hvis man kikker på længe på stakken af elektronik.

Samme her, men alligevel kommer ting i omløb igen.

Andre der er på "genbrugen" for at dumpe sine gamle ting ser lige noget de kan bruge,
ansatte der lige ser ting de kan bruge,
chauffører der lige ser noget de kan bruge, mulighederne er mange

Citat
Man skal kunne være 100% sikre på at ingen finder ens harddisk, når den har været afleveret

Der er faktisk firmaer der lever af af sikre at dine data destrueres, det er du IKKE sikker på på en genbrugsplads

Citat
Elektronikken bliver låst inde om natten

det er ikke af hensyn til dine data men derimod fordi det rent faktisk er penge værd

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-07-10 00:07

Exterminator, bliv du bare ved med dit vås, fakta er at hvis du afleverer dit elektronik på "genbrugsstationen" er du sikker på at der ikke er andre der får fat i dine data.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-10 06:50

Der sidder elektroniske kort i næsten alt hvad vi smider ud, lige fra biler over computere, TV/radio og mobiltelefoner, disse kort bliver indsamlet og hakket i småstykker og sjældne metaller genanvendes, der bliver f.eks brugt guld da det skaber den bedste elektriske forbindelse.

Der hvor data er kommet i de forkerte hænder er når en kommune eller firma har foræret deres computere til fatigprojekter ude i verden og så glemt at slette harddisken ordentligt.

Iøvrigt er der den politik på flere genbrugspladser at ansatte med dybe lommer bliver fyret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-10 09:33

Er I ikke lidt langt væk fra emnet

Der er tale om MOBILTELEFON

Kort o.lign piller man ud under alle omstændigheder - og hvad er det så lige den evt. kan rumme

Telefonnummeret på bageren og måske på "mor" (det står i telefonbogen alligevel)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-10 10:33

Næh, vi er ikke væk fra emnet.

Alle mobiltelefoner har en intern hukommelse, også min første som jeg købte for 14 år siden......med 24 timers standby

Også dengang kunne man vælge om oplysningerne skulle være i telefonen eller simkortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-10 11:41

Citat
Alle mobiltelefoner har en intern hukommelse

Det er vi skam IKKE uenige om.....

Men den rummer INTET af værdi for andre

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-07-10 13:03

Jo, den interne hukommelse kan indeholde ting af interesse for andre, så som telefonbog og SMSer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-10 14:08

Pjat - det er småting ingen gider læse

Godkendelse af svar
Fra : oleho

Dato : 17-07-10 09:07

Tak for svaret BertelBrander.