/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film redigering
Fra : Hodde
Vist : 849 gange
117 point
Dato : 14-07-10 21:57

Jeg har ledt og ledt, men jeg kan ikke finde et sted hvor der bliver beskrevet hvilket program der er bedst til redigering af film. Professionelt vel at mærke. Jeg ved Adobe Premiere Pro er blevet brugt til blandt andet at lave The Aviator og at Final Cut er blevet brugt til blandt andet at lave No Country for Old Men, men hvilket er bedst rent professionelt?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-07-10 22:50

Hvad med at prøve begge programmer og døm selv?

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 14-07-10 22:50

Programmerne koster ca. mellem 10-15.000 kr.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-07-10 01:43

Det er altid svært at sige hvilket program der er bedst til et formål.
Generelt er det man er kendt med ,og som kan jobbet det bedste for vedkommende.

Men nogle programmer ,som hedder sig at kunne meget, kan være meget svære at få til det, så de er dårlige,hvis man ikke har det fulde behov.

Ved videoredigering er evnen til at håndtere store filer smertefrit og hastighed , de mest afgørende faktorer.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 15-07-10 10:12

Plejer de ikke have sådan et prøveprogram, man kan få lov at bruge gratis i en periode, før man køber?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 15-07-10 10:54

Selv bruger jeg dette, meget nemt og hurtigt - kan det samme - stort set.
Kan nævne at især klipning af film er lynhurtig.
Adobe er sluger for mange krafter (på min pc)
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tme3.html#tabSelector4

Denne bruger jeg, når jeg vil have et lille klip fra en hel film = lynende hurtig
gemmer et klip på 45 minutter´s spilletid, på et par minutter

http://www.solveigmm.com/?Products&id=Plugins

http://www.solveigmm.com/?Products&id=AVITrimmer

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 15-07-10 12:06

Jo man kan prøve programmerne, men jeg har ikke en mac. Og hvis Final Cut viser sig at være det bedste skal jeg ud og have en mac.

Disken
De programmer du viser her, er begynderprogrammer. Det er ikke det jeg leder efter. Jeg skal bruge det rent proffesionelt senere, og derfor starter jeg med det nu.

Er der nogen der har erfaringer med programmerne, eller har hørt hvilket der er bedst?

Kommentar
Fra : nikodj7

Dato : 15-07-10 15:18

´Her kan du downloade Adobe Premiere Pro: http://www.toggle.com/lv/group/view/kl36421/Adobe_Premiere_Pro.htm

altså hvis det var det du manglede

Kommentar
Fra : nikodj7

Dato : 15-07-10 15:22

Det er rigtig godt efter min mening og virker til: 2000,Windows Xp,Windows Vista og Windows 7

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 15-07-10 19:12

Citat
Disken
De programmer du viser her, er begynderprogrammer.

Jaså:
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tme3.html#tabSelector4
Du har åbentbart ikke prøvet det.
Du nævner selv Adobe, og oven-nævnte kan det det samme + mere.
Og normalt kommer der flere gode råd/ links, end ???

Der er trods alt andre der OGSÅ er med på en `lytter´ og måske kunne bruge
de ? AMATØR programmer/ eller bare et råd.
Hvis du er PRO, tror jeg ikke du ville/ skulle spørge om råd herinde.
Men sikkert på et Adobe forum eller lignende.
Citat
For andre, kan jeg anbefale denne side = PRO eller AMATØR.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Citat
Er der nogen der har erfaringer med programmerne, eller har hørt hvilket der er bedst?

Jeg har Premiere pro, og TMpge, og bruger udelukkende sidst-nævnte,
da programmet kan mere + hurtigere.
Og det er selvfølgelig ? kun min mening/ erfaring...
Efter at have brugt det gennem 4 år VS Premiere Pro.

Smutter igen__
Da gode råd åbentbart ikke er velkomne..

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 117 point
Dato : 16-07-10 00:25

For det første, der er ingen der kan svare på hvad der er best.
det vi KAN svare på er hvad vi selv bedst kan lide

jeg har prøvet 3 forskellige pro video/film programmer
Avid
Adobe
Finalcut

Vi har en maskine med finalcut, men der er ingen der gider bruge det
så havde vi en med avid, den er spørger de stadig efter men vi har desværre ikke licens til den mere
så er der adobe, det ser ud til at stille alle tilfreds (når de er færdige med at bitche over den manglende avid)

Godkendelse af svar
Fra : Hodde

Dato : 28-07-10 12:14

Tak for svaret EXTERMINATOR.