/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Martha Marie Olesdatter/Søren Thomasen
Fra : aase48
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 14-07-10 20:02

Hej
Jeg har en dame i min slægt, som jeg gerne vil finde forældrene til, men det er en lidt hård nød at knække.
I FT 1845 står der, at hun er født på Sjælland. Jeg har sporet hende i Jylland tilbage til hendes vielse til snedker Søren Thomasen 13.april 1792 i Vær kirke, Voer herred, Skanderborg amt. De flytter lidt rundt i herredet, og ender i Østbirk, hvor hun dør 9.februar 1845 76 år gammel.(opslag 273) Så burde hun være født i 1769.
FT 1801 30 år - FT 1834 60 år - FT 1840 67 år - FT 1845 77 år.
Det giver jo et lidt broget billede af hendes alder.
Jeg kan ikke finde hende i FT 1787.
Jeg kan finde hendes vielse til Søren Thomasen på FS search pilot. Der kan jeg også finde en Martha Marie Olesdatter døbt i Trinitatis kirke 14.februar 1764. Hun er datter af Ole Svendsen Hall og Marie Elisabeth Olesdatter. Martha Maries første barn kaldes Elisabeth Marie (1792). Hendes sidste barn kaldes også Elisabeth Marie (1813). Men er det den rigtige jeg har fundet??? Hvordan finder jeg forbindelsen mellem dem??? I Jylland har vi Erik Brejls skifter, vi kan bruge til at vise forbindelsen mellem familiemedlemmerne, findes noget sådan for København?

Jeg håber, at der er nogen, der hjælpe mig med denne vanskelige dame.
mvh
Aase

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-07-10 16:50

Ja der findes skifter i København - men du må ind på Stadsarkivet eller landsarkivet i København.

Lis