/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
kopiere fra en hjemmeside
Fra : supersine669
Vist : 644 gange
200 point
Dato : 14-07-10 13:06

Hejsa

Har desværre problemer med at kopiere fra en hjemmeside. Indehaveren har totalt blokeret for at tage et billede eller lign. fra hende.

Jeg vil selvfølgelig IKKE ødelægge noget, men der står flere steder, hvor hun opfordrer til at bruge tippet, og DET er ikke nemt, når det er totalt umuligt at tage en kopi af det.

Nogle ideer/hjælp???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-10 13:14

Tryk på "PrtSc"

Sæt ind i Paint...

Gem eller klip i det....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-10 13:46

Er det ikke alle billeder fra alle hjemmesider som kommer i Temp mappen?
Prøv at finde billeder mappen Temporary Internetfiles, et forslag: Tøm dine midlertidige internet filer før du går ind på hjemmesiden ellers er der temmelig mange at lede imellem

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-10 14:30

Citat
Indehaveren har totalt blokeret for at tage et billede eller lign. fra hende.

Det ville jeg også gøre hvis jeg havde en hjemmeside, for alt indhold på en hjemmeside er som hovedregel beskyttet af ophavsret og det betyder man ikke bare sådan må kopiere og bruge andres ting, billeder, tekster o.s.v...

Citat
Jeg vil selvfølgelig IKKE ødelægge noget, men der står flere steder, hvor hun opfordrer til at bruge tippet, og DET er ikke nemt, når det er totalt umuligt at tage en kopi af det

Det forstår jeg ikke lige hvad du mener med?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-10 18:40

For det første:
Citat
Indehaveren har totalt blokeret for at tage et billede eller lign. fra hende.

UMULIGT ! ...ellers er der lagt op til en nobelpris ...mindst

For de andet:
Citat
..tage en kopi af det.

Tjaeh... bryder du ikkke loven op ophavsret?

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12014

Så er der frit slag

..et LINK ..please?

Så ska' jeg personligt 'tømme' hendes side for indhold !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-10 18:46

Hva' ku' du tænke dig?

IP host adresse? ..selv fysisk lokation?

WEB-server Operativsystem?

Al kildekode og tilgængelige filer ? (...serverside CGI undtaget : PHP, ASPX, Perl, RUBY osv.)

mv. ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-10 18:48

Nåeh... ja: Registringsoplysninger om domain osv.?

..eller; hvem der er hendes (..nuværende samlever?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-10 18:50

Ps. Hendes URL ..finder du jo nemt i din adresselinje ..og kan naturligvis kopiere den ind ...hertil
..så kigge 'vi' på det
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 15-07-10 07:30

Hej

Se evt. det tip jeg lige har lagt ang. Snippy.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-07-10 18:20

Bare gør som refi skrev.
Hvis du kan se det på skærmen så kan du tage et screenshot.

Det lidt besværligt hvis det mange billeder men det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-10 20:46

Ja ja ja... det er meget godt med al jeres 'kopieren' via Prt Sc knappen

...men hvad med det originale billede ..i det originale format?

Jeg gætter på det evt. kan hentes/kopieres via. browser cache'n

..har I over vejet dette?

</BØVS>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-10 20:50

Ind i biblioteket: Midlertidige Internet Filer
Dér ligger det lige så nydligt i orinalt format
...men så man må liiiige finde den aktuelle korrensponderende URL ...derinde
Piece of cake...
Det er sgu da 'børnehave-lærdom' !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-10 20:56

supersine669 -> ALT du henter/sér på internettet kan kopieres fra din browser cache ...

YOUTUBE filmklip, (X-)HTML kode, lydfiler, billeder osv.

Det lægges nemlig dér ...når du 'besøger' en WEB side

..i 'naturlig' størrelse og det originale format

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-10 21:01

..og var der 'andre' ting?

..for så har jeg nemlig et par 'trick' mere ..oppe i ærmet !!!

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-10 21:02

KOM NU MED DEN URL...!

..så jeg kan 'bevise' min påstand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 16-07-10 11:39

Altså søde venner - hvis jeg ikke VAR forvirret, så BLEV jeg det.....

Har selv fundet ud af noget: Jeg trykker på billedet, så det bliver større - og SÅ kan jeg gemme billedet. JUBIIIIIIIIII........

Giver point til molokyle, fordi han er ret sjov at læse med/om *GGGGG*

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 16-07-10 11:40

Tak for svaret molokyle.