/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Forkølelse i Frankrig
Fra : pifo
Vist : 3295 gange
100 point
Dato : 13-07-10 21:51

Vi er i Frankrig nu, og min datter er meget forkølet. Hun er totalt stoppet i næsen. I Danmark ville jeg have købt Otrivin for at hjælpe hende til at få luft i næsen.
Det findes tilsyneladende ikke hernede. Mit franske er ikke i top, og da jeg på det lokale apotek forsøgte at skaffe en næsespray tilbød de mig en Humex spray. Jeg slog denne op på nettet og kan se, at den anvendes mod høfeber, og det er jo så ikke dét, der er problemet.
I dag fik jeg så forklaret mig lidt bedre tror jeg, og jeg endte med at købe Dolirhume.

Min datter syned ikke det gør nogen forskel overhovedet. Er der nogen "kandu'er", der kender et produkt, man kan købe i håndkøb i Frankrig, som virker som otrivin?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-10 22:02

Det virksomme stof i Otrivin er Xylometazolin.

Det kender de sikkert også på franske apoteker, hvor det sikkert indgår i en lignende næsespray.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-07-10 22:47

ALTID være forberedt?
WOW-

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-07-10 22:49

Citat
Hun er totalt stoppet i næsen.

Prøv dyrelægen...

Hvis et Apotek ikke kan rådgive det? som DU ønsker at rådgives...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-07-10 23:03

gå ind på apoteket og sig: Je voudrais un spray nasal xylométazoline
jeg vil gerne bede om en xylometazoline næsespray ovenstående er et resultat fra google translate da jeg ikke kan fransk

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-07-10 23:38

Citat
???, ???? ???? ????

Tror jeg klikkede forkert__ men

Og tilbage IGEN = STORE problemer

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-07-10 23:39

Der kan ikke vises (udenlandske tegn) SORRY
den må stå hen i det uvisse...?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-10 01:02

Det kan være meget svært at kende forskel på høfeber og forkølelse.
Forkølelse begynder ar svinde efter et par dage medens høfeber kan holde ved længe.

Så apoterkeren var nok ikke så dum.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-10 14:00

Lav opløsningen selv... en strøgen teskefuld salt i kogende vand, og så må datteren prøve at snøfte lidt op i næsten, selv om det er svært når den den er tilstoppet

Jeg ville nu ikke opgive allergimedicinen på forhånd, det kan altså hjælpe, så hvis du ikke har mod på at få datteren til at snøfte saltvandsopløsningen op, så køb bare allergimedicinsprayen

Nu har jeg lige hentet min lommeordbog i campingvognen (er selv kommet hjem fra Frankrig idag)
- at være forkølet - Etre rhumé - hvis du klarer dig med fingersprog som viser en spray, så skulle det vel kunne lykkedes

God bedring til datteren, og rigtig god ferie

Kommentar
Fra : klausa1

Dato : 15-07-10 04:04

Hvidløg er altid et hit mod forkølelse, og fås i håndkøb;)! Det er højest sandsynligt ikke din datters livret, og medfører ikke den bedste odeur, men de syltede er ikke så slemme som de rå:)

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 15-07-10 08:56

Tak for svaret svendgiversen. Desværre viste det sig at apoteket var lukket i går p.gr.a nationaldagen. Sådan kan der hele tiden opstå nye udfordringer
Vi må se, om datteren får behov for noget i dag.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-10 09:48

Tak for det,

dette kunde jeg ogaså have sagt bedre:

Je voudrais un spray nasal AVEC xylométazoline