/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Basisbank, Skandia eller Sparbank Vest?
Fra : rylerne
Vist : 1353 gange
100 point
Dato : 05-05-03 14:06

Jeg overvejer at skifte bank fra en god solid jysk bank til en bank med højere renter og færre gebyrer. Jeg bruger stortset kun Internet banking idag. Er der nogen der har gode råd, erfaringer med f.eks. Basisbank eller Skandia bank?

Med venlig hilsen
Gary

Accepteret svar
Fra : Charles

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-03 15:52

Hej Gary,

Skandiabank er virkelig god...
Jeg skiftede fra Arbejdernes Landsbank for et år siden og har sparet mange penge på nul gebyrer og højere renter... ved ikke så meget om de andre, men servicen hos Skandia er også ret god... og så er der lige det med at man kan oprette ligeså mange konti som man selv vil... over nettet. Jeg kører hele mit budget og firmabudget på ca. 20 forskellige konti...

Det hele klares over nettet og er der store problemer (mistet dankort) så ringer du bare til dem og så finder de den hurtigste løsning. Nu lyder det hele som en hyldest til Skandia, men jeg er virkelig tilfreds og føler at jeg kan styre pengene meget bedre og uden alt muligt bøvl... Har i hvert fald ikke haft problemer med dem endnu.

Åh... jo hvis du har Mac (som jeg lige er skiftet til)... såeh... kan du ikke benytte netbanken fra den... Det kan man kun hos jyske bank

Mvh

Charles

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 05-05-03 16:56

Hej.
Kender ikke specielt nogle af de nævnte banker, men ved at man kan spare eller tjene mange penge om du vil på at bruge lidt tid på research inden man skifter. Tag en snak dmed de banker du overvejer, hør hvad de kan tilbyde dig, og husk hvis der er særlige spørgsmål du vil have svar på så skriv dem ned så du ikke glemmer at spørge et af stederne.
Ved at det kan tage lidt tid, men kan måske spare penge og besvær i fremtiden.
Held og lykke.
Hej fra Notatoy

Kommentar
Fra : huosan

Dato : 06-05-03 00:13

Jeg har gode erfaringer med basisbank.dk, som er upåklagelig til alt, der klares med internetbanking. Gennem de tre år har jeg aldrig haft brug for at ringe til dem. Alt klares på mail. Jeg har dog som en sikkerhedsventil beholdt min lønkonto i en af storbankerne. Derfra sætter jeg så et passende beløb ind i Basisbank hver måned. Jeg er modstander af at lægge alle æg i en kurv, og du kan komme ud for situationer, hvor det er rart at have været kunde i en storbank gennem mange år.

Mvh

huosan

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 06-05-03 09:30

Har I nogensinde betalt nogle gebyrer som var ærgelige, f.eks. har begge banker 100,- i bod hvis kontoen overtrækkes,, det kan jo ske sidst på måneden.

vh
Carsten

Godkendelse af svar
Fra : rylerne

Dato : 15-05-03 10:27

Tak for svaret Charles.

Kommentar
Fra : Charles

Dato : 15-05-03 22:48

Hej Carsten,

Jeps, gebyrer kender jeg alt for meget til... jeg skiftede først fra Danske Bank fordi jeg blev flået og dernæst fra Arb. Landsbank fordi det var endnu værre... hvis man lagde gebyrerne sammen, blev det til en enorm negativ rente...

Skandiabank har jeg endnu ikke betalt et eneste gebyr til ... Held og lykke