/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Curseren hopper væk når jeg skriver....
Fra : mej4
Vist : 921 gange
100 point
Dato : 12-07-10 20:44

Jeg kan hverken på msn mail, worddokument eller her på Kandu skrive mange ord, før curseren hopper væk og skriver videre i en sætning ovenfor, fremaf eller tilbage.
Har bærbar med touch pad og har ikke ændret på nogle indstillinger.

Har jeg mon trykket på noget på tastaturet eller

Vh mej4

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-10 20:55

Det er ikke tastaturet, men jeg kan regne ud at du bruger en bærbar computer, det er nemlig musepladen lige under tastaturet du ubevidst er kommet til at røre med det yderste af et af de små hår på armen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-10 20:56

Citat
Har bærbar med touch pad
du skriver det jo selv og det er netop problemet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-10 20:58

En løsning kan være at flytte markøren langt uden for skrivefeltet når du har klikket en gang og er klar til at skrive, prøv det i første omgang, hvis det er et virkelig stor problem så kan du måske blive nødt til at slå musepladen fra

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-07-10 21:12

Vi føler med dig mej4!
Jeg tror vi er mange, som lider under for mange tommelfingre.
En løsning er, at hvis du eri besiddelse af en aflagt CD æske, så skær den til, så den dækker ind over mussepladen, og her skal du beholde den ene kant af æsken, som virker som anker på forsiden af din bærebare. - Så får du ikke pilet ved pladen under skrivningen, og den er nem og hurtig at fjerne, når du skal bruge "pillefingren"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-10 21:13

Jeg har samme problem med en Zepto bærbar og hvis man ikke opdager det, virker teksten temmelig ulæselig.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 12-07-10 22:47

Tak for svar..noget har hjulpet kan jeg se.
Jeg har renset min touch pad!! og obs ikke at røre den.

Har dog aldrig haft dette problem før i de 3 år jeg har haft min Zepto..
Til Ejvind: har din Zepto altid opført sig sådan eller kommet med alderen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-10 22:58

Den har gjort det af og til gennem længere tid.
Både med XP / Vista / win7 / ubuntu

Ps. Når jeg skriver hænger min tommeltot ind over følepladen..........så måske kommer den til at røre

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-07-10 23:05

Citat
Når jeg skriver hænger min tommeltot ind over følepladen

Hvilken af af de ti?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-07-10 23:08

Citat
Har dog aldrig haft dette problem før i de 3 år jeg har haft min Zepto..

Med årene har vi vel alle, noget der hænger mere og mere!

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 12-07-10 23:16

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-10 02:42

Selv tak . løsningen var tættere på end du vidste

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-10 07:48

Citat
Hvilken af af de ti?

De skiftes til at være hængere.