/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er der ikke bare een...
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1224 gange
210 point
Dato : 12-07-10 16:41

Hej...

Er der nogen jægere herinde, som er medlem af dette broderskab..? http://www.danske-hubertusjaegere.dk/hist/hist.htm
Vil vedkommende jæger evt. anbefale mig..??

Efter jeg er blevet smidt ud af frimurerne på grund af druk og hor, søger jeg nu relation til et andet broderskab.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 220 point
Dato : 12-07-10 16:55

He, he, det må have været svært at begå sig blandt frimurerne. Hvis jeg nu vidste hvem du var, så ville jeg forære dig den orden frimurerne hænger om halsen. Men, for Søren da, sådan en fin trekantet medalje har du naturligvis haft. Det var en god ven som fandt omkring 50 fejlproducerede medaljer på containerpladsen. Jeg har naturligvis uddelt et antal til gode venner, som bestemt ikke lever op til kyskhedsbudskabet. Hor og druk. To flotte ord med masser af positiv mening.
Jeg tror ikke du finder Hubertusjægere med evne til liderlig adfærd. Det skulle vistnok dreje sig om gamle mænd med hang til ostemadder og tynd the eller Lapomme alkoholfri vin - nogen nogen kigger. I privaten flyder det med absinth, vodka Super X og Slivovitch High Power. Men en af vore mere end trofaste skribenter er faktisk medlem, så derfra kan du sikkert få nogle gode råd.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-07-10 17:12

Uha da, gamle mænd, ostemadder og årgangs Lapomme, det lyder satme ikke livligt.
Efter en 6 -7 glas lapomme er der nok ikke meget gang i de sjofle vitser.
Kællinger er der nok heller ikke mange af - med den menu....

Men jeg vil glæde mig til, der kommer en eller anden og fortæller hvad jeg kan forvente i mit nye broderskab.

Halleluja Moses....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-07-10 18:53

Hvorfor laver du ikke din egen mandegruppe med udvalgte mandlige venner. De stiller selv regler og dagsorden og kan gebærde jer som gale hvis det er det i ønsker. Nye medlemmer kan kun optages med anbefaling at 2 medlemmer. Det skulle begrænse det.

Og husk at et godt humør er forudsætningen for at blive medlem.
Jeg ærgrer mig allerede over at være kvinde.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-07-10 21:18

Hej Granner01, joeee, sådan en gruppe har jeg allerede i forvejen. Nogle værre fordrukne sutter, som ikke har andet end druk, hor og lystne kvindfolk i hovedet.

Nu får jeg da liiige set de point jeg har sat på højkant..!!!
10 fnollede slatne point...Vorherre bevares Heinz - op med point-kaloriusen....Vi hæver lortet 200 point, så kan det være at Hubertus-drengene melder ind..?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-07-10 21:24

Bent Ballegaard, er der noget om, at du er medlem af omtalte broderskab..?
Kan jeg blive medlem..?
Hvad koster det.?
Skal man selv ha' sprut og kvinder med til møderne....?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-10 00:04

Prøv søndagsgudtjenesten, der er alle velkommen uden billet eller anbefaling.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-07-10 00:26

Mjah - men disse Hubertusjægere skulle meget gerne leve op til nogle uhyre strenge etiske krav.
Se nu bare her:

Broderskabet er lukket i den forstand, at man introduceres af eksisterende medlemmer. Men alm. medlemsskab i den danske afdeling kan tegnes af alle der vil støtte foreningen. Ved optagelsesceremonienrne, der er lange og anstrengende, aflægger man ed på at overholde æresbudene:
1. Ved alle lejligheder, til enhver tid at være en forbilledlig og dadelløs jæger.

2. At beskytte vildtet og dets omgivelser og agte jagtens særlige love.

3. At medvirke aktivy til beskyttelse af fauna og flora og naturen i almindelighed, såvel som at forsvare jagtens interesser.

4. At rette sig efter de af nationerne accepterede og respekterede bud til bevarelse og beskyttelse af den jægermæssige tradition.

5. At rette sig efter streng frivillig bifaldet diciplin i overensstemmelse med æresbudenes ånd, for at efterlade vore efterkommere en intakt jægermæssig kultur.

6. Blandt Hubertudsebrødrene at fremme broderskabsånden og bevare gensidig hjælp og fred. Vildtet, Rex Nullius, (uden undtagelse) kender ingen grænser. Rigtig beskyttelsse kan det derfor kun opnå, hvis alle folkeslag tilstræber sig disse bestrævelser.

Nøj, nøj og atter nøj. Det var squ lidt af en mundfuld (sagde pigen) og jeg kender i hvert fald en skribent her på siden, som burde sparkes ud, hvis han da stadig støtter Hubert og klubben. Alene punkt 1 diskvalificerer ham som medlem.

Men held og lykke med projektet. Og nejda, klubben stiller nok damer til rådighed.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 13-07-10 07:47

Kære Heidi Ho

Du har to muligheder for medlemskab, eller vi kan også sige der er to Hubertusforeninger.
http://www.danske-hubertusriddere.dk/index.htm
og så er der den som bb1 reklamere for
http://www.danske-hubertusjaegere.dk/
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-07-10 09:36

Hej Heidi

Nu er det sådan med Ballehof, at han gerne vil være ridderen af det runde bord, men dertil rækker evnerne ikke ! Desuden skal man vær fuldstændig dadelfri og derfor er det fuldstændig udelukket, at han nogensinde bliver medlem af denne orden
Til gengæld er han blevet 1.ridder af Bottrup Rundkørsel, som han jo har været ophavsmand til, så måske der kunne være en plads til dig som 2.Ridder eller måske Ridder Rap
Hans påstand om at være medlem af Hubertus-jægerne er opspind, blot de ting man skal opfylde for medlemsskab, er umulige for ham - så igen en løgn fra bb1's side. Nu vil han nok påstå noget andet, men det er nemt for ham at blive troværdig, blot han kan BEVISE sin tilknytning

Øjenvidnet4 af ASCII

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-07-10 09:56

Citat
Kort om historien bag Compagnons de Saint Hubert. (Hubertusordenen)

Sct. Hubert er den katolske helgen for jagt. Han var adelsmand og levede et udsvævende liv ved Theodorik den IIIs hof. Efter en oplevelse under jagt i Ardennerne, hvor han så en kronhjort med et lysende kors mellem geviret, omvendte han sig til et bedre liv, blev eneboer og munk og senere biskop i Liege i Belgien. Han døde den 30. maj 727 og bilagdes i Saint-Pierre-klosteret i Liege.

(Sakset fra Hubertusdrengenes egen hjemmeside)

Ja, ja, ham Hubert var en værre en......he, he, he....
Som vi kan læse, kiggede han så dybt og længe i sprutflaskerne at han fik delerium. I en brandert så den gode Hubertus et lysende kors mellem geviret på en kronhjort.! .....Ups.... Hubertus gjorde da også det eneste rigtige - nemlig, at slå sig ned som eneboer og munk, og fik taget hånd om sit sexliv...he, he, he... Det hjalp lidt på synet.

Efter den oplysning, er jeg aspirant til et æresmedlemskab - jeg ser sommetider lyserøde elefanter.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 13-07-10 10:27

Kære Heidi Ho

Hubertusridderne er en lidt finere orden end Hubertusjægerne og Hubertusjægerne vil også gerne på gratis jagt.
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-07-10 10:41

Vil det sige, udover druk og hor, drejer det sig i høj grad om at få tiltusket sig så meget gratis jagt som muligt..?

Jamen for satan da - jeg opfylder jo alle kravene for medlemsskab af broderskabet..

Øjenvidnet4...Nej nej...mine ambitioner rækker længere end at blive ridder af en rundkørsel..
Jeg vil være noget - jeg vil blive til noget....Det har jeg lovet mama...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-07-10 10:53

Heidi

"Jeg vil være noget - jeg vil blive til noget....Det har jeg lovet mama..." skrev du.

Kim Larsen ???

Øjenvidnet4 af ASCII

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-07-10 11:00

Arh, harh, harh hulke snøfte.

Ballegaard ved et rundt bord? Med det madskab han render rundt med. Så vil hans arme ikke kunne nå ind til de bugnende fade - og han vil givetvis dø af sult.

Næh, Ballegaards spisebord er forsynet med en halvcirkulær udskæring som han klemmer vommen ind i. Så kan lige netop nå ind til sin tallerken. Gade vide hvornår han sidst så sin diller? Måske i 2002???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-07-10 11:45

Ja, og jeg har hørt, at optagelsesprøverne til klubben har lidt bizarre undertoner. Muligvis er det forkert, men en af prøverne gå ud på at foretage 5 armstrækninger af en varighed på vistnok 5 minutter - mens man ligger på maven.
Bugen skal løftes fri af underlaget. Hvordan Ballegaard har kunne gennemføre den øvelse - kommer nok til at stå hen i det uvisse.
Jeg har også hørt at aspiranten skal kravle 25 meter med bar R . . - hylende som en gris, mens de allerede optagne medlemmer står og piske ham med nyskårne pilegrene.
Det bliver spændende at se Ballegaards udlægning - idet jeg ikke helt tror på rygterne. Men det kunne jo være.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-07-10 11:47

Hmmmm! Jeg håber ikke at klubben modtager offentlig støtte. I så fald - hvem er protektor?? Skulle det måske være Le Prince??????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-07-10 12:35

Hej øjenvidne - nemlig Kim Larsen. Citatet er taget fra "Køb bananer"

gisningerne om optagelsesprøven til broderskabet er mange.

Armbøjninger burde ikke være et problem for mig, idet min skidesæk stadig er moderat i størrelsen.
Værre er det at kravle 25 meter mens det lystne broderskab står med nyskårne pilegrene og pisker ens bare røv...av..av..av og atter AV.!
Kunne man forestille sig flg..?
At under røvpiske- seancen stod ceremonimesteren og messede; Heinz von Hasselstock, vil du optages i dette hellige broderskab, hvor formålet er at tiltuske sig gratis jagt, lystne kvinder og sprut ad libitum.? Svar ja eller nej, din mandsling.
Og jeg vil svare; Halleluja Moses...von Hasselstock siger ydmygt ja tak, oh store Meistro.
Derefter gnides der salt i de sår, de nyskåret pilegrene efterlod....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-07-10 12:39

Le Prince ville være et godt bud som protektor
Hæ, hæ, hæ, giv Le Prince logepladsen under numsepiskningen.....Le Prince ville føle sig som en fisk i vandet...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-07-10 17:57

Jeg forstår det ik.!! Ikke een eneste af broderskabets folk har budt ind.

Lad os lige se lidt på denne her;
Citat
Danske Hubertusjægeres mål :
- Jagtudøvelsen.( Vi arrangerer foreningsjagter i Danmark, Sverige og Belgien. )

- Det sociale samvær, det muntre selskab er vigtigt. Og både bukkejægeren og frokostjægeren samarbejder loyalt i foreningen.

- Fremme af interesse for jagtens historie, kultur, og litteratur, den gode historie.

- Og søger altid om tilbud om jagter med op til 20 deltagere, vildtmængde underordnet
.

Hmmmm....jagter med op til 20 deltagere og vildtmængden underordnet.
Den kan jeg klare i en håndvending.

Jeg har derfor holdt et lille møde med slagteren, kromanden, købmanden og præsten og fået grønt lys til at invitere broderskabet på jagt hos os i november måned.....brødrene skal bare fastsætte en dato der passer dem........Øj øj da.

Da broderskabet kun skyder naturens eget vildt (sådan som jeg har forstået det - altså ikke udsætningsvildt) vil brødrenes jagtkoncept passe fint ind hos os (vi sætter nemlig ikke een eneste fugl ud)

Således havde vi tænkt at jagtdagen skulle løbe af stablen.

Vi mødes kl 8.00 på kroen.
Efterhånden som brødrene ankommer får de anvist deres værelse. (arrangementet er med overnatning.

kl. 8.15 Morgenmad + velkomst

kl. 9.00 Morgenparole

kl. 9.00 Brødrene, samt div. apportører og driverne, bliver kørt på jagtterænet.

Kl. 11.15 Tid til en forfriskning

Kl. 13.00 Let frokost anretning (kanapeer m/rejer)

Kl. 15.45 Forfriskninger. Derefter deler vi os i 2 hold og går på andejagt. (naturligt andetræk)

kl. 18.00 Vildtparade og tale af krofatter - derefter afholder præsten en kort gudstjeneste.

Kl. 18.30 Hjemtransport til de de respektive værelser.

Kl. 20.00 Middag.
Efter aftale med krofatter serverer han en god gammel traditionsrig middag som er; Gule ærter m/ øl og brændevin, derefter pandekager m/solbærrom, og endelig - mocca med et stykke citronmåne.

Musik og dans til den lyse morgen.

I skal være ude af værelserne senest kl. 14.00

Pris. 2.000,- kr. pr snude incl. fri bar.
Der er mulighed for at købe lidt....hmmmm..fornøjelse, menæh, I skal selv aftale prisen med damerne. OG, de modtager ikke dankort. Kun kolde kontanter.
Mht damerne, hvis det er, kan jeg godt sende en prisliste til jer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-07-10 18:20

Er du vemmer - mand. Er du ude på at udrydde 75% af de gamle koryfæhoveder? De står squda ikke distancen med al den ædelse og lystighed.
Men flot initiativ. Vi får vel et referat med dødsannoncer og omtale af udpumpninger etc ?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-07-10 18:47

Ja, drengene vil nok rigtig smovse sig i lækkerierne.

Nu forventer jeg bare at formanden for brødrene henvender sig.
Jeg så forøvrigt et billedgalleri fra en af Hubertusdrengenes fester - ingen kendte.
Jeg havde ellers håbet på, at Ballegaard var med på et af billederne - desværre...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-07-10 19:06

Du har glemt en ting i den invitation Heodi-Ho

Du skal også sørge for en god forsyning af Viagra.
Så inviter apotekeren med.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-07-10 21:11

Granner for fanden, du tænker sku' da også på det hele.
Du har ret, selvfølgelig masser af Viagra. Brødrenes dilre dalreværk er sikkert ikke helt i top til sådan en aften.
At bestille kondomer - det er vel at overdrive.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-07-10 23:14

Næh du at bestille kondomer er ønsketænkning. For ældre herrer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-07-10 23:37

Så kradser de af af hjerteslag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-07-10 11:24

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-07-10 14:05

Det lod nu ikke til gratis jagt, mad og drikke, kunne lokke de gode brødre frem i lyset.
Hmmmm....jeg prøver et sidste forsøg.

Krofatters piger - som vi nu kalder dem, det lyder unægteligt pænere end at kalde dem ludere, er ellers af bedste russisk afstamning.
Pigerne stammer fra egnen omkring Sortehavet - altså der er Kosakblod i madammerne, hvilket kunderne heller ikke er i tvivl om.
Jeg har hørt - jeg har ikke prøvekørt nogen af madammerne, så jeg ved ikke om det passer - men som sagt, jeg har hørt, at når først pigerne får damptrykket op på 100 i kedlen, så er det eddermugme med at holde godt fast i seletøjet, for så går det vilde ridt ud over stepperne i rask galop. En af pigerne er fuldstændig vild i varmen. Hvis hun mener at rytteren ikke helt opfylder kravene mht. at få trykket stemplet hurtigt nok i bund, kan kosakken foretage en lynhurtig U- vending, således at den stakkels mandsperson kommer til at ligge nederst - og så kommer der ellers fart på kosakkens bentøj, idet hun svinger med benene som i en fejende kosakdans.
Og igen - det siges, at madammen har taget livet af flere af byens bedsteborgere.

Så brødre, hvis i skal nå at opleve denne vulkan, så er det med at melde ind...NU..!!

Til Tonganeseren der skrev;
Citat
Så kradser de af af hjerteslag
Det må være en skøn død.
Først god jagt, god mad, masser af sprut - og så i seng for at bolle sig ihjel.....Det må være højeste klimaks her i livet...

I dødsannoncen kommer der nok til at stå;

Efter et vildt ridt, er Hubert med et smil om læben kaldt hjem til Gud.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-10 15:24

Ja, kosakkerne skulle være ret gode til heste.

Barske konkurrencer med heste bruges også blandt afghanske stammefolk, det er jo et gammelt krigerfolk.
Og nej, det har intet med Talaban eller islamister at gøre !

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-07-10 15:29

Yes, så fik vi sat det på plads.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-07-10 15:35

Og var der ikke noget om at de red på råt kød???

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-07-10 15:59

Brødrene vil åbenbart ikke ha' mig med ind i deres loge......
Gad vide om man skulle søge optagelse hos Tempelridderne..????

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-10 16:28

Hos Tempelridderne ?

Så bliver Du udstyret med en spade, man har nemlig aldrig fundet ordenens skatte, der er sågar teorier om at den er nedgravet under en af Bornholms rundkirker.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-07-10 18:17

Den var god, LuffeA.

Et er børnefilm - nogen andet er realiteter.

Kig på linket.http://www.religion.dk/artikel/38366:Synspunkt--Tempelridderne-og-den-danske-forbindelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-07-10 19:39

Heidi-Ho

Hvorfor bliver du ikke medlem af ældresagen, nu du vil være medlem af noget?

Og så ville du også være lidt på forkant med dit liv

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-07-10 21:47

Og tak herfra for de enormt mange point. Hvad får vi for dem?? Har det måske noget med Tupperwarekæden at gøre. Har man 5.000 point, så får man et skålesæt i livlige farver fra 60`erne.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-07-10 09:13

ÆLDRESAGEN.????? Skrev granner01 virkelig ældresagen..???? Ja, det gjorde hun sku'.!!

Al ære og respekt for veteranerne, det er dem der har opbygget vores samfund op til at være et af verdens bedste.
Og jeg indrømmer blankt, at man kunne lære et og andet af en ældre erfaren kvinde...
Meeen, jeg er mere til G-streng på en tyve årig blondine, end til trusser med lodden vrang på en forslidt pensionist.
(det er ikke for at være nedladen jeg skriver det)

Nu vil jeg ta' min formiddagskaffe og gå ud og nyde gråvejret.
Det er Gevalia kaffe......hvis jeg skulle få uventede gæster...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-07-10 12:13

Netop. De kan ligge stille på en udæmpet vandsend og holde kæft

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-07-10 12:57

Blondinen eller pensionisten..???

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-07-10 13:02

Apropos blondiner..
Hvad er forskellen på blondiner og høns.?
Blondiner skider ikke på gulvet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-07-10 13:12

Blondinen eller pensionisten..???

Pensionisten - så børne og oldebørn ikke bliver vækket i dagligstuen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-07-10 13:52

Jeg kan se at i begge har noget at glæde jer meget til. At blive ældre, det er S K Ø N T.