/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Akut Lejlighed Næstved!!
Fra : Gigli-Chico
Vist : 1724 gange
151 point
Dato : 12-07-10 11:26

Hej..

Jeg leder akut efter en lejlighed i Næstved da jeg fra d. 1/8 ikke har noget sted at bo..
Huslejen må højest være 3500,- og der skal være 1 eller 2 vær. med eget køkken og bad.
Der skal være dyr tilladt da jeg har 2 indendørskatte jeg skal have med mig.

Jeg har kigget på alle hjemmesider og i alle aviser jeg kunne finde og har stadig ikke fundet noget. Jeg har allerede haft et spørgsmål vedr. dette oppe men uden held, så nu prøver jeg igen. Måske er der noget jeg har overset.

På forhånd tak :D

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-07-10 11:30
Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-07-10 11:31

Prøv kommunen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-10 11:42

Der står 155.000 almene boliger tomme

Der må da være noget imellem der kan bruges....

Meget nød findes i DK, men det IKKE bolignød

Desuden må du jo lige oplyse om DEN pris er incl. ALT eller hvad

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-07-10 11:43

I mange kommuner har kommunen overtaget udlejningen i visse områder. Så op i kommunene boligudlejning og se om de ikke har en lejlighed til dig. Hvis du er enlig er du berettiget til en 2 værelses.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-10 11:44

Citat
Der står 155.000 almene boliger tomme

Nå ja - så godt var det heller ikke - ved ikke lige hvor det tal kom fra - det skal være 3.000

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-10 12:06

De 3000 almennyttige ligger fortrinsvis i Jylland hvor der er røster fremme om at få dem revet ned.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-10 12:09

Ja er det ikke skønt vi lever i sådan en "overflod"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-10 12:27

http://www.kandu.dk/Spg148438.aspx
Du har jo ledt og ledt i lang tid.
Et eller andet sted SKAL kommunen hjælpe dig hvis du er boligløs.
Det er din eneste mulighed ...især når du SKAL ha' dine dyr med dig.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 12-07-10 12:39

Tak for svarene... Boligportalen er der ikke nogen ledige hvor man må have dyr jeg kigger der flere gange om dagen.. Jeg har en profil derinde.
Jeg har snakket med kommunen, og der er ikke noget de kan hjælpe med.
Jeg har 2 katte som jeg skal have med og det er kommunen ligeglade med..
De hjælper folk med et tag over hovedet, ikke dyr siger de..
Huslejen må højest være 3500 incl. alt.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-07-10 12:46

piaskov Det var i "gamle dage" kommunen ville hjælpe, i dag gør de det ikke, med mindre der er børn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-10 12:48

Du sætter SELV nogen krav op der er UMULIGE at honorere

Du kan IKKE forvente husdyrhold i en LEJElejlighed - det går de færreste udlejere med til.......
Du kan sikkert HØJST finde et kælderværelse til DEN pris, når det er alt incl.

Så du må vælge dine dyr fra hvis du vil have tag over hovedet....

Eller flytte på "landet" Der er mulighed for både dyr og "billig" husleje....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-10 12:50

Citat
piaskov Det var i "gamle dage" kommunen ville hjælpe, i dag gør de det ikke, med mindre der er børn.

Det er så IKKE korrekt - men det er ikke noget der sker fra dag til dag....... Og SLET IKKE med husdyr....

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 12-07-10 13:17

refi .... hvis du ikke vil hjælpe så vær rar ikke at svar!!! Det er ikke umuligt, det er bare dig der ser det sådan... Desuden er der nogle der tillader dyr i en Leje lejlighed!

Jeg efterlader ikke mine dyr! Så hvis jeg ikke kan finde et sted jeg må have dyr så er det bare synd..
Men jeg prøver og jeg leder efter en mulighed. Jeg giver ikke op!

Jeg er på kontanthjælp.. Jeg kan ikke rigtige betale en husleje der er højere en det!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-07-10 13:20

Pia

I vores kommune har kommunen overtaget udlejningen af flere boligområder. De gør det for ikke at få gettoer. Boligselskaberne må ikke fravælge udlændinge i en bebyggelse, men det må kommunen.

Og Gigli må undskylde min sidebemærkning.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 12-07-10 13:24

Det helt okay granner01

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-07-10 16:23
Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 12-07-10 17:09

Der er ikke nogen på ledige-lejligheder.dk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-10 18:36

Citat
Pia

I vores kommune har kommunen overtaget udlejningen af flere boligområder. De gør det for ikke at få gettoer.

Netop...og de skal hjælpe. De råder jo over mange lejligheder såååå .... en tur derop og få en snak med din sagshehandler

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-07-10 00:57

Jeg har ingen sagsbehandler lige pt.. Der er så få på job at jeg ikke har nogen. og jeg har prøvet at snakke med dem.. der er ikke noget kommunen eller andre derinde kan hjælpe med.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-10 11:42

Citat
Jeg har ingen sagsbehandler lige pt..

DET passer så IKKE...ALLE har en sagsbehandler.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-07-10 12:03

Nej det har jeg ikke de har lige sagt det til mig i telefonen forleden dag. Min gamle sagsbehandler er på barsel og jeg har ingen ny endnu fordi der ikke er så mange der arbejder!
Jeg gider ikke diskutere ting herinde. jeg leder efter lejlighed og det er det!!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-07-10 12:30

Citat
Det er ikke umuligt, det er bare dig der ser det sådan...

- jamen så skal du da bare finde dig et sted at bo! Hvorfor blande Kandu ind i det?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-07-10 13:25

Fordi kandu er en hjemmeside hvor folk frivilligt kan hjælpe andre.
Hvis du ikke vil hjælpe så lad dette emne være!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-07-10 13:32

hvis du bare kunne hæve prisen lidt pr. måned, det er meget svært med alle de krav du har.

http://www.boligportal.dk/lejebolig/3_værelses_lejlighed_Næstved_740421.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-07-10 13:50

Nu er jeg lidt desorienteret, du skriver der ikke er ledige her, men er det fordi du har kontaktet dem ??
http://www.ledige-lejligheder.dk/showad.php?ad=81353

Så vidt jeg kan se er denne ledig, men det er måske fordi der er noget jeg ikke kan se./læse.

Synes heller ikke du skal diskutere andet her, men det kommer sig jo af at du giver nogle oplysninger, som gør at folk forsøger at hjælpe dig, på anden vis.

mvh Smuller

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-10 13:57

Boligportalerne er ikke de mest hurtige når det gælder opdatering.

Jeg havde selv større vanskeligheder med at få en af dem til at slette et par værelser jeg havde udlejet.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-07-10 15:01

Citat
Nu er jeg lidt desorienteret, du skriver der ikke er ledige her, men er det fordi du har kontaktet dem ??
http://www.ledige-lejligheder.dk/showad.php?ad=81353

Så vidt jeg kan se er denne ledig, men det er måske fordi der er noget jeg ikke kan se./læse.

Ja ham har jeg snakket med. Han har for længst lejet den ud men han kan ikke finde ud af at slette annoncen. Dem der ser ud til at være noget har jeg kontaktet enten er de lejet ud ellers må man ikke have dyr.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-07-10 15:06

Citat
Synes heller ikke du skal diskutere andet her, men det kommer sig jo af at du giver nogle oplysninger, som gør at folk forsøger at hjælpe dig, på anden vis.

Jeg vil heller ikke diskutere. Jeg synes det er sødt nok at folk vil hjælpe,. Men det jeg spørger om hjælp med er en lejlighed hvis nu folk har set eller hørt om der er en ledig et eller andet sted.
Ja jeg giver nogle oplysninger fordi det er nødvendigt da folk åbenbart ikke tror på det jeg skriver.

F.eks. du skriver hvis jeg dog bare kunne hæve prisen lidt.
Som jeg skrev så kan jeg ikke hæve prisen jeg er på kontanthjælp.
Jeg har 2 dyr jeg skal tage mig af og mig selv. jeg kan ikke hæve prisen pga. det.

Jeg ved det ser lidt besværligt ud, og som jeg skrev giver jeg ikke op. Med eller uden jeres hjælp har jeg da et håb om at jeg finder noget på et tidspunkt. Men hvis man kan få hjælp og det fungerede var det jo bare en go ting. :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-07-10 16:46

Er det helt umuligt at det kan være en anden kommune?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-07-10 16:54

Jeg har ting som holder mig i Næstved. Så kan ikke flytte derfra.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-07-10 17:01

Som sagt har ting der holder mig i Næstved ..
Men jeg søger selv også i Karrebæksminde, herlufmagle og holmegaard.
Det skal bare være omkring Næstved..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-07-10 19:02

Har du ikke en veninde/ven der sammen med dig evt. kan leje et hus? Der er en del ledige huse og i dem kan man have katte. Hvis du kender en som kunne dele hus med dig, så var i 2 om huslejen?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-07-10 19:29

Nej det har jeg ikke..

Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-07-10 23:07

Jeg tror, du får meget svært ved at finde så billig en lejlighed i Næstved eller omegn.

Den finder man kun ved held eller gode forbindelser.

Som enlig skal du ikke regne med hjælp fra kommunen.
Sådan er vilkårerne idag.
Det er svært for en enlig kontantshjælpsmodtager at komme ind på boligmarkedet.

Jeg vil foreslå, at du enten finder én at dele lejlighed med eller - og det er nok lettest - stiller dig tilfreds med et værelse hos en dyrevenlig udlejer.

Når du så er i arbejde igen, og din økonomi er bedre, kan du finde dig en lejlighed.

Held og lykke med jagten på bolig og job!

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 14-07-10 00:40

Jeg afslutter spørgsmålet da der er flere der er off topic, og fordi jeg har det dårligt nok over jeg ikke har mulighed for at betale flere penge i husleje og vi er midt i en krise, jobs er heller ikke det nemmeste at få.
Ellers tak til dem har prøvet at hjælpe.

Annuller spørgsmålet
Fra : Gigli-Chico

Dato : 14-07-10 00:42

folk går off topic. og vil hellere diskutere end at hjælpe.
Så derfor annullere jeg spørgsmålet..