/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
En naturlig? forklaring...
Fra : DISKEN_revised
Vist : 2370 gange
50 point
Dato : 11-07-10 21:55

HVorfor er fluer/ andre flyvende insekter mere ?
modstands dygtige over for en flue smækker, end over for en vindskærm/ bil/ briller.

Mig bekendt

er hastigheden, større på en flue-smækker, end de (lovlige/ SPLAT) 80km/t men må køre.
___men fluen flyver sg_ rundt bagefter et ordentligt SMÆK/ uden at være SPLATTET helt ud.

___Forklaring søges___

Citat
Sommeren gør noget ved mennesker_ MEN HVAD, ikke et spørgsmål...

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 60 point
Dato : 11-07-10 22:04

80 km/t er da vist noget der ligner 22 meter i sekundet, hvis du svinger armen så hurtigt kan du få job på ethvert professionelt baseball hold

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-10 22:06

Fluesmækkeren klarer det godt fordi der er huller i fluesmækkeren og derfor ikke ret meget luft der puffes til. En bil er noget andet, den puffer nærmest insekterne væk når den kører. Se det var et forsøg på en naturlig forklaring.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 22:34

Citat
huller i fluesmækkeren

IKKE MIN__ flad.....!

Citat
hvis du svinger armen så hurtigt

Og Mike Tyson´s nærmede sig 240/km/t
eller var det BARE KILO

Og det gør `s
OG NU MÅ JEG PRUTTE (protestere) på det højeste...ALTSÅ

Under Wimbeldon år ? fik en DOMMER en bold i hovedet (TINDINGEN OG DØDE), med en
hastighed, der svarer til NOGET i stil med 200 km/t...
Så som udgang = armen_ have været hurtigere = end dommeren..
Citat
REST_i_NIL

SÅ DET MÅ DA VIST VÆRE EN OMMER__

Eller er der BARE mange forskellige udregninger på hastigheder.

Venter på en ? unaturlig = ditto.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-07-10 23:09

Citat
med en
hastighed, der svarer til NOGET i stil med 200 km/

1, ketcheren er en forlængelse af armen og bevæger sig derfor hurtigere end selve armen gør

eksempel: tag en linial og to blyanter hold den ene finger på enden af linialen sæt en blyant ved 5 cm mærket og en ved 10 cm mærket. drej nu linialen 90° så du tegner to fine buede linjer. det tog lige lang tid at tegne de to linier men den yderste er meget længere end den inderste

2, både bold og ketcher fjedrer og er defor med til at give ekstra kraft (mere kraft = større hastighed)

eksempel: tag en stålkugle og lad den falde ned på en flise, den vil næsten ikke hoppe, tag nu en bold der kan fjedre (fodbold, tennisbold, ungernes hoppebold) lad den falde ned på flisen og fjedervirkningen vil få den til at hoppe næsten helt op til udgangspunktet

Citat
Og Mike Tyson´s nærmede sig 240/km/t
eller var det BARE KILO

nahhh, det var næppe 240 km/t, det er altså 66 meter på et sekund så mon ikke det er noget anslags energi

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 23:30

Citat
1, ketcheren er en forlængelse af armen og bevæger sig derfor hurtigere end selve armen gør

FLUE_smækkeren ALTSÅ
Jeg er helt MED på OM? drejnings? punktet.
Ønsker selv jeg kunne sidde _ HELT inde på en SEKUNDVISER
men tiden er det samme, BARE IKKE FOR HASTIGHEDEN
inde/ og ude på viseren...

OG_:
hvor er teorien så om???
Hvor meget man kan smide/ VS og så videre?
Eller var de tnoget med en tang_ stang/

Citat
nahhh, det var næppe 240 km/t, det er altså 66 meter på et sekund så mon ikke det er noget anslags energi

ANER det ikke_ men da jeg så DET/ så skide værre med flue-smækkeren.
DEN VAR BLEVET FLAD___
Og mig bekendt, var der MASSER af måleskidt, men jeg kan da huske fejl..... jeg er ikke en FLUE..
Men ærlig talt, selv min motorsav kører???
hurtigere end det du skriver:
SIKKERT forkert beregnet fra starten (fimaet), minus slid og andet..
gå det jo langsomt.

MEN stadig: jeg vil nødig give en flad, med den hastighed jeg kunne fyre af,
med eller uden smækker,,,

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 23:32

nahhh, det var næppe 240 km/t, det er altså 66 meter på et sekund så mon ikke det er noget
Citat
anslags energi

Kom lige til at tænke på en ?? konfu exspert?
han var endnu værre..

Side_hopper

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 23:38

Og filmer man det = ser smækkeren altså meget hurtigere ud, end 80km/t
tænker på træer, og små sten på vej mod sig selv,
men sikker fordi man ikke er TÆT nok på, hvad det så har med en FLUE at gøre

Ellers, har VI det vist bare godt...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-07-10 00:14

regn selv efter, 1 time er 60 minutter, et minut er 60 sekunder så en timer er 3600 sekunder
så 80/3600 = 0,0222222222.... km/s eller lidt over 22 meter i sekundet

(hvor er transor når man skal bruge ham (eller er det hende))

hvis du filmer fluesmækkeren burde det være muligt at måle hastigheden (godt nok i løbende fodtons men alligevel)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-10 00:39

Det er deres naturlige element de er i.
De vil KUN drille/genere os.
Efter et klask med fluesmækkeren vil de leve videre med det formål ag drøne rundt m ørene på os...kilde os på næsen kl. 4 om morgenen osv...osv.
Når vi kører i bil /motorcykel er deres fornemste måde at genere os på ved at lade sig SMASKE totalt ud på forrude/vindspejl osv...osv. OG DET ER FANDENS svært lige at stikke lappen ud og få det tørret af UDEN det ender som en stor plamage overalt med udsynet / manglende udsyn til gene for den der er føre af bilen/motorcyklen...ØHHH

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-07-10 09:46

Oversat:
- en platfodet flue med et blåt øje

Konklusion: fluens overlevelse skyldes platfødder

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 12-07-10 13:15

Forklaringen er ret enkel. En flue har dels en evne til at registrere luftbevægelser, dels så starten
den modsat, hvad man skulle forvente, den hopper bagud! Sigt bag ved fluen så er der gevinst!
En anden måde at fange fluer på er af blæse på vingerne, de de ikke kan bevæge sig, et let tryk med en finger ovenfra gør ende på dens i øvrigt begivenhedsrige liv.

Mvh.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-07-10 11:54

Citat
et let tryk med en finger ovenfra gør ende på dens i øvrigt begivenhedsrige liv.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-07-10 21:54

Citat
regn selv efter, 1 time er 60 minutter, et minut er 60 sekunder så en timer er 3600 sekunder
så 80/3600 = 0,0222222222.... km/s eller lidt over 22 meter i sekundet

(hvor er transor når man skal bruge ham (eller er det hende))

hvis du filmer fluesmækkeren burde det være muligt at måle hastigheden (godt nok i løbende fodtons men alligevel)

VED det egentligt GODT_ MEN
Nu smider du (jo selv) svaret på den der med tennis = armen.
MEN_ kan vi så ikke sætte TIDEN ? lidt i TOMGANG.
Nå, men min kat kan ikke lide at jeg SMIDER fluer´ne UD MED
så hurtigt en (fluesmækkeren) og de par gange jeg har mødt asfalten
ville jeg, hellere møde den? end hastigheden på en flue ? = ditto

Hvorvidt alt dette giver mening eller EJ

EN flue på en skærm med 80_ har det værre end en DER RAMMER ???
-----

Den med at PUSTE, den er GO _ NOK, så bliver den total forvirret.
MEN HVORDAN GØR MAN LIGE DET = i praksis = 100 af fluerne.
Puster du på en´ud af 100 = 1000 next time.

Man skulle jo tro de kun var ude på at genere mennesker..

Takker for ?

Godkendelse af svar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-07-10 21:55

Tak for svaret EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-10 19:51

var da så lidt, insekterne burde lære at holde sig væk fra vejen